ShinyFox Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei! Nå har det seg slik at jeg ønsker å bygge en rimelig og kompakt desktop PC. Det eneste problemet jeg har, (Og det er et relativt stort et), er det faktum at jeg aldri har bygget en PC. Jeg har i tillegg brukt Mac i flere år. Jeg har et budsjett på rundt 5000-7000 kr, men jo rimeligere jo bedre. Jeg kommer fortsatt til å bruke Mac daglig. Jeg trenger egentlig kun en til å kjøre div spill, som f.eks Minecraft. Jeg planlegger ikke å kjøre ''tunge'' spill, og trenger derfor ikke de heftigste komponentene. Det eneste jeg har bestemt meg for er kabinettet. Jeg har falt pladask for dette. All hjelp mottas med takk! 1 Lenke til kommentar
bernbeck Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg kan ihvertfall med hånden på hjertet si at jeg aldri hadde klart å bygge en mini-ITX maskin som mitt første bygg! Det er ekstremt liten plass å jobbe på, og det kan bli utfordringer i forhold til størrelse på strømforsyning OG grafikkort osv. Er noen år siden jeg var "inne" i dette med komponenter og slikt, men jeg har slengt sammen en handleliste her. Det er garantert folk her inne som har bedre peiling på dette enn meg, men bare for å starte så kan du jo ta en titt på denne. Legg også merke til jeg ikke la inn operativsystem på listen, så det må du velge selv. Jeg har heller ikke lagt inn DVD-brenner hvis du skal bruke det. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1411833&su=B836ED8E-516F-4158-9BEB-E3174B3C1DDF 1 Lenke til kommentar
ShinyFox Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg kan ihvertfall med hånden på hjertet si at jeg aldri hadde klart å bygge en mini-ITX maskin som mitt første bygg! Det er ekstremt liten plass å jobbe på, og det kan bli utfordringer i forhold til størrelse på strømforsyning OG grafikkort osv. Er noen år siden jeg var "inne" i dette med komponenter og slikt, men jeg har slengt sammen en handleliste her. Det er garantert folk her inne som har bedre peiling på dette enn meg, men bare for å starte så kan du jo ta en titt på denne. Legg også merke til jeg ikke la inn operativsystem på listen, så det må du velge selv. Jeg har heller ikke lagt inn DVD-brenner hvis du skal bruke det. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1411833&su=B836ED8E-516F-4158-9BEB-E3174B3C1DDF Takk! Tror ikke det skal bli noe problem, da jeg har en onkel som er relativt kyndig på slikt. Han er i Afrika for øyeblikket, så valgte derfor å spørre her. Han kommer nok til å hjelpe meg med monteringen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Setter opp et forslag til her. Tipper 32 kroner over 7K, men da får du med et betydelig bedre skjermkort. GT 640 ser jeg ingen grunn til å kjøpe egentlig. Forrige oppsett har heller ingen windows, eller HDD. https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/10245 Legg merke til at det er en to-kjerner i oppsettet mitt, men den vil yte rimelig bra og kan enkelt klokkes. Enormt mye for pengene, og kan vurderes i et budsjettbygg. For å få plass til skjermkortet må de øvre HDD-brønnene fjernes, men du har bare 2 drev så det er ingen problem. Endret 5. juli 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
ShinyFox Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Setter opp et forslag til her. Tipper 32 kroner over 7K, men da får du med et betydelig bedre skjermkort. GT 640 ser jeg ingen grunn til å kjøpe egentlig. Forrige oppsett har heller ingen windows, eller HDD. https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/10245 Legg merke til at det er en to-kjerner i oppsettet mitt, men den vil yte rimelig bra og kan enkelt klokkes. Enormt mye for pengene, og kan vurderes i et budsjettbygg. For å få plass til skjermkortet må de øvre HDD-brønnene fjernes, men du har bare 2 drev så det er ingen problem. Takker! Skal se nærmere på det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Hvorfor ikke matx versjonen av prodigy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå