Gå til innhold

Harddisk Skuff

Anbefalte innlegg

Har en Harddisk skuff som skal monteres I IDE-porten (altså sammen med cd-rom). Har allerede to harddisker inne, en dvd og en brenner. Nå lurer jeg på hvordan skuffen skla monteres og hvilke jumper instillinger som skal brukes. Samme Jumper/kabel/strøm oppsett som en cd-rom. DVD'en er master og brenneren er slave.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har en Harddisk skuff som skal monteres I IDE-porten (altså sammen med cd-rom). Har allerede to harddisker inne, en dvd og en brenner. Nå lurer jeg på hvordan skuffen skla monteres og hvilke jumper instillinger som skal brukes. Samme Jumper/kabel/strøm oppsett som en cd-rom. DVD'en er master og brenneren er slave.

Du har 4 enheter i pc'n pluss HD skuffa, får håpe at du skal ha den ene av diskene dine i skuffa da, ellers trenger du ekstra IDE kontroller.

Tips, ha brenneren som master, fordi hvis du spiller av noe i dvd-rom'en samtidlig som du brenner vil ikke brenneren som krever at det kommer data være 1. prioritering. På den harddisk skuffen så ville jeg ha satt den faster HD'n som Primary master og skuffen din som Primary Slave eller enkelt og greit sett alt på CS(CableSelect) :D Montering av skuffen er vel på lik linje med slik du monterer en cd-rom.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...