K Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Dell Inspirion 8600 Multimedia: Standard komponenter: Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz Inneholder Microsoft® Windows® XP 400Mhz Front side Bus Innebygd mikrofon og høyttalare Lithium Ion 72Whr (9 cell) battery pack with Express Charge™ Technogy 2.0 USB-ports & 1 S-video out Microsoft® Windows® XP Home Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre Operativsystem: MS Windows XP Home FRI FRAKT: Jeg bestiller on-line og får fri frakt Service & Complete Care: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 2 841 kr) Prosessor: Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.5 GHz Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) Ekstern Lagring: Inngår ikke Minne: 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB) Nå oppgraderet til 512MB (2x256) Farge: Venice Blue (+ NOK 250 kr) Harddisk: 80GB Ultra DMA/ATA 100 (+ NOK 950 kr) Grafikkort: 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650 Optisk enhet: 4x DVD+RW (+ NOK 1 026 kr) Nettverkskort / modem: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort + Intel ® Pro wireless 2100 inngår som standard! Programvare: MS Works 7.0 Språk på operativsystem og programvare: Norsk KR 19712 inkl. mva og frakt ------------------------------------------------------------------------------------- Er det noen som har noen kommentarer på denne maskinen?Jeg må bestille maskin denne uka eller senest i starten av neste uke - finnes det noen andre alternativer? Mine krav er: Stor og god skjerm 80 GB HD Trådløst nettverkskort DVD-brenner Bra skjermkort God ytelse Maskina skal være en desktop-erstatter og vil få et særdeles bredt bruksområde. Størrelse og vekt blir ikke vektlagt av meg, samt at litt støy ikke plager meg. Det er først og fremst ytelse som betyr noe. Jeg ser jo at det skal komme noen nye og bedre maskiner snart, men når skjer dette? Takk for hjelpen... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Dell Inspirion 8600 Multimedia: Standard komponenter: Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz Inneholder Microsoft® Windows® XP 400Mhz Front side Bus Innebygd mikrofon og høyttalare Lithium Ion 72Whr (9 cell) battery pack with Express Charge? Technogy 2.0 USB-ports & 1 S-video out Microsoft® Windows® XP Home Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre Operativsystem: MS Windows XP Home FRI FRAKT: Jeg bestiller on-line og får fri frakt Service & Complete Care: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 2 841 kr) Prosessor: Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.5 GHz Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) Ekstern Lagring: Inngår ikke Minne: 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB) Nå oppgraderet til 512MB (2x256) Farge: Venice Blue (+ NOK 250 kr) Harddisk: 80GB Ultra DMA/ATA 100 (+ NOK 950 kr) Grafikkort: 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX? Go5650 Optisk enhet: 4x DVD+RW (+ NOK 1 026 kr) Nettverkskort / modem: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort + Intel ® Pro wireless 2100 inngår som standard! Programvare: MS Works 7.0 Språk på operativsystem og programvare: Norsk KR 19712 inkl. mva og frakt ------------------------------------------------------------------------------------- Er det noen som har noen kommentarer på denne maskinen?Jeg må bestille maskin denne uka eller senest i starten av neste uke - finnes det noen andre alternativer? Mine krav er: Stor og god skjerm 80 GB HD Trådløst nettverkskort DVD-brenner Bra skjermkort God ytelse Maskina skal være en desktop-erstatter og vil få et særdeles bredt bruksområde. Størrelse og vekt blir ikke vektlagt av meg, samt at litt støy ikke plager meg. Det er først og fremst ytelse som betyr noe. Jeg ser jo at det skal komme noen nye og bedre maskiner snart, men når skjer dette? Takk for hjelpen... Betyr batteritid noe særlig? Hvis det ikke gjør det, at hovedpoenget med bærbar er å kunne ta med seg maskinen på jobb, plugge den i der, og ta med maskinen hjem etterpå og jobbe videre der, tror jeg at du heller burde gå for en desktop-erstatter med P4-prosessor. Da får du i hvert fall en god del bedre ytelse for samme pris, selv om det støyer litt mer da. Ellers har jo HP Compaq sin NX7000 da, den konkurrerer ganske direkte mot denne maskinen. Vet at www.mpx.no bl.a. fører den. Jeg har personlig ikke veldig gode erfaringer med Dell, og vil sånn sett advare mot det, uten at jeg nødvendigvis vil fraråde deg å kjøpe. Men for et enklest mulig forhold til Dell, bør du definitivt ha tre års service! De stiller seg mye mer på bakbenene når du ikke har det, selv om du står med forbrukerkjøpsloven på din side. Selvfølgelig skal du ikke regne med trøbbel med maskinen, men jeg synes 1500 kr er en billig "forsikring" (NB: ikke forveksle det med Complete Care - det er IKKE det jeg snakker om), for å få fikset maskinen på en skikkelig måte så lenge du har den, uten unødig ventetid o.l. Lenke til kommentar
K Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vil nok bruke den litt på batteri også. Jeg er student, så forelesninger må den også takle. Jeg har ikke funnet så mange andre alternativer med 80 GB harddisk og dvd-brenner til den prisen?HP har jo "bare" 60 GB... Lenke til kommentar
styles.no Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har du stasjonær i tillegg er ikke 60gb harddisk noe problem. Hvis ikke, derimot, er jo ekstern firewire disk (typ 200+gb) en løsning - evt så kan du bruke dvd-brenneren.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vil nok bruke den litt på batteri også. Jeg er student, så forelesninger må den også takle. Jeg har ikke funnet så mange andre alternativer med 80 GB harddisk og dvd-brenner til den prisen?HP har jo "bare" 60 GB... Da er det jo klart en fordel med P-M. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man må ha så ekstreme disker i en bærbar, jeg har ekstern disk hjemme, og det fungerer veldig fint. Nå fikk jeg ikke levert min T40p med mindre enn 60GB 7200rpm, uten *tillegg* i prisen (fikk en bra pris med den disken da), men ellers hadde jeg gjerne gjort det... Det er jo uansett digg at den er så rask som den er da Vet ikke hva som leveres i NX7000, og jeg er verken HP eller Compaq-fan, så jeg skal ikke prakke på deg den for alt i verden ;-) Men det finnes jo alternativer. Selv har jeg som sagt en IBM T40p, og jeg rangerer den over begge disse. Men jeg betalte jo litt mer også (22500), og det var et veldig greit studenttilbud for Tromsø-studenter... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ville ha ventet med å kjøpe en "High end" PC, som 8600'en, til den kan fås med Radeon 9600 skjermkort. Lenke til kommentar
K Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Men når kan det fåes bærbare med Radeon 9600 skjermkort? Jeg vet jo at det alltid vil komme noe bedre, men jeg har ikke tid til å vente lenge (maks til starten av neste uke). Grunnen til at jeg ønsker meg såpass stor disk er at jeg har behov for å lagre store mengder musikk, filmer, databaser osv. Jeg har jo tenkt på ekstern disk, men jeg har uansett ikke funnet så mange andre alternativer til denne prisen (da må jo prisen være såpass mye lavere at jeg får kjøpt en ekstern disk i tillegg - makspris er 20000 uansett). Men forslag mottas selvfølgelig med takk:) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Men når kan det fåes bærbare med Radeon 9600 skjermkort? Jeg vet jo at det alltid vil komme noe bedre, men jeg har ikke tid til å vente lenge (maks til starten av neste uke). Grunnen til at jeg ønsker meg såpass stor disk er at jeg har behov for å lagre store mengder musikk, filmer, databaser osv. Jeg har jo tenkt på ekstern disk, men jeg har uansett ikke funnet så mange andre alternativer til denne prisen (da må jo prisen være såpass mye lavere at jeg får kjøpt en ekstern disk i tillegg - makspris er 20000 uansett). Men forslag mottas selvfølgelig med takk:) Hva med denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=90437 til 13995 på Multicom? Husker ikke om du skulle bruke originalt OS; denne har ikke OS inkludert, men det er jo ikke sikkert du bryr det om det likevel... Det får nå være en privatsak for din del Ellers er det jo marginer gode nok til å kjøpe både ekstern disk, DVD-brenner og OS til under 20000 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 mac og powerbook kan jo være en mulighet? solid og med god batteri tid til alle de festilige forelesningene de nyeste kommer med ati 9600 kort. Lenke til kommentar
K Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Det kunne sikkert vært en mulighet, men Mac er ikke noe for meg denne gangen. Men takk for forslaget. Når det gjelder Elitegroup Green 551 så er dette et alternativ, men jeg er noe skeptisk til å sette inn dvd-brenner osv. Jeg ønsker helst en alt i ett pakke:)Men takk for flere gode tips så langt. Håper på mer respons:) Og forresten, er det noen som har noen positive/negative erfaringer med Dell? Takk! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 [quote name="K" Grunnen til at jeg ønsker meg såpass stor disk er at jeg har behov for å lagre store mengder musikk' date=' filmer, databaser osv. Jeg har jo tenkt på ekstern disk, men jeg har uansett ikke funnet så mange andre alternativer til denne prisen (da må jo prisen være såpass mye lavere at jeg får kjøpt en ekstern disk i tillegg - makspris er 20000 uansett). Men forslag mottas selvfølgelig med takk:)[/quote] Eller disse: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=05.11.2003 http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl Ligger jo ganske greit an prismessig Lenke til kommentar
K Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Takk for gode tips k-ryeng! Men hvorfor skal jeg velge disse istedet for Dell? Er det noen spesiell grunn til at du anbelfaler Elitegroup? Jeg har forresten ikke OS, så dette må jeg kjøpe... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Dell Inspirion 8600 Multimedia: Standard komponenter: Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz 2.0 USB-ports & 1 S-video out Microsoft® Windows® XP Home Operativsystem: MS Windows XP Home FRI FRAKT: Jeg bestiller on-line og får fri frakt Service & Complete Care: 1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 2 841 kr) Prosessor: Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.5 GHz Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050) Ekstern Lagring: Inngår ikke Minne: 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB) Nå oppgraderet til 512MB (2x256) Farge: Venice Blue (+ NOK 250 kr) Harddisk: 80GB Ultra DMA/ATA 100 (+ NOK 950 kr) Grafikkort: 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650 Optisk enhet: 4x DVD+RW (+ NOK 1 026 kr) KR 19712 inkl. mva og frakt ------------------------------------------------------------------------------------- Er det noen som har noen kommentarer på denne maskinen? Prisen stemmer ikke. Feks: DVD+RW koster 1339kr ekstra, 80gb harddisk koster 1240kr og venic blue farge koster 310kr. 1 års complete care og 1 års henteservice gir 2604kr trekk i prisen. Dine priser stemmer ikke med dagens Dellpriser. Samlet pris på pcen du har satt opp blir: 21836kr inkludert mva og frakt. Jeg har da regnet med gratis frakt tilbudet og fri oppgradering av ram. Hvordan har du fått til prisen din? Fått noe spess tilbud eller noe? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har selv i8600 og sålangt synes jeg det er en meget god maskin. Jeg er realistisk nok til å innse at mitt FX5650 kommer til å bli knust når 9600 inntrer på markedet, men pytt pytt. Hvis du har det travelt trenger du ikke angre på dette kjøpet, ihvertfall ikke foreløpig... Har hatt 3 kattunger nå som selvfølgelig biter i alt som finnes. De klarte å tygge istykker ledningen til strømforsyningen. Jeg ringte Dell sent en ettermiddag og ga beskjed om at den var ødelagt. Tidlig på morningen dagen etter(!!) fikk jeg levert ny på døren! Det kaller jeg service! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Takk for gode tips k-ryeng! Men hvorfor skal jeg velge disse istedet for Dell? Er det noen spesiell grunn til at du anbelfaler Elitegroup? Jeg har forresten ikke OS, så dette må jeg kjøpe... Først og fremst fordi de er billigere egentlig... Ellers har de fått ganske bra omtale i datapressen... Lenke til kommentar
K Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Har du noen spesiell service-avtale da, eller har du den billigste? Det er godt mulig at grafikkortet blir knust av 9600 - men det hjelper lite hvis det ikke finnes noen maskiner med 9600 som dekker mitt behov i veldig nær fremtid. Det vil jo sikkert snart komme noe som knuser 9600 osv osv osv også så da... Når det gjelder prisen så stemmer den. Jeg har kontrollert det nå. Jeg har ingen andre rabatter ut over den 5% rabatten. Jeg velger da billigste og dårligste servicealternativ. Sum inkl mva og frakt = 19712 kroner. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har du noen spesiell service-avtale da, eller har du den billigste? Jeg har ett år Complete Care. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Den Elitegroup'en er sikkert en fin maskin, men den er jo skeiv. Det gir litt avsmak, synes jeg. Tror du får en finfin Acer til den prisen du har konfigurert 8600 med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå