Gå til innhold

Handle på ebay - Global Shipping Program

xdatax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selgerne setter fraktprisene. Ikke eBay.

De kan f.eks. sette skyhøye fraktpriser av flere grunner. F.eks. må alle pakkene sendes rekomandert (eller tilsvarende) for at de ikke skal bli rundlurt av kjøpere og rævkjørt av eBay. Frakt til Norge er også svinedyrt fra mange land. Billig fra f.eks. Kina men dyrt fra f.eks. USA. Spesielt når størrelsen eller vekta blir stor.

Lenke til kommentar

En del har avtale med en speditør som er billig internt i USA men dyr f.eks til Norge. Husker jeg merket meg UPS for noen år siden på eBay og at USPS som regel var rimeligere. Handler det jeg kan fra ebay.co.uk fordi Royal Mail som regel har greie fraktpriser om man handler på eBay.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Forsvunnet pakke! Er takknemlig for tips som kan føre til at jeg får sporet opp pakken. Saken er den at jeg har kjøpt en ting på e-bay som skulle sendes til min adresse i Norge. Nå ser jeg tilfeldigvis på e-bay at pakken er "delivered" 12. Nov 2020. Men jeg har ikke mottatt noen pakke! Ut fra tracking number hos e-bay/Pitney Bowes kan jeg se pakkens ferd fra USA til OSL i Norge, videre til post terminal i Oslo og videre til Local terminal, også endelig delivery. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut hvor pakken ble av?? Post Nord som jeg normalt får sms fra, når jeg kan hente slike forsendelser vet ingenting og mitt såkalte tracking number har de ingen informasjon om. Er veldig takknemlig for tips som kan løse julemysteriet mitt 🙂

Lenke til kommentar

Det blir nok vanskelig, det eneste svaret du kommer til å få fra PostNord er at du må kontakte avsenderen, de kommer ikke til å hjelpe deg.

PostNord mister rundt 10 000 pakker i året, din har nok blitt en av de, å nå kan du vel bare håpe på at avsender er grei nok til å refundere salgssummen eller noe lignende.

Det kan være Pitney Bowes har et annet sporingsnummer du kan bruke, for å se hvor pakken har blitt borte, men det hjelper kanskje ikke så mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...