xdatax Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei. Ser at en del selgere bruker "The Global Shipping Program". Dette tar jo hensyn til mva, men hvordan er det med fortollingsgebyret som posten(eller lignende) tar, er dette inkludert eller kommer dette i tillegg? På forhånd takk! Mvh, Joakim Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 eh... sjekk andres erfaring med hvor lang tid det tar før du velger eBay's GSP. Lenke til kommentar
xdatax Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 ok, takk for tipset. Men er fortsatt interessert i dette med postens fortollingsgebyr Lenke til kommentar
sector Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Holder på med en handel som drar ut i det uendelige, pga global shipping program. Masse tull med frakt og ingen levering foreløpig. Masse Mail att og fram. Blir en stund til eg handler av noen som bruker denne formen for shipping igjen. Har og googlet global shipping program, og det er mye dårlige erfaringer rundt om, der de hverken har fått varen sin eller pengene tilbake. Noen har tapt en hel del penger. Tidligere har eg handlet en hel del, både billig og dyrt, fra både USA, Europa og østen gjennom ebay. Da har eg fått pakker med US Postal, DHL, Fedex, og andre, og det har alltid gått bra. Anbefaler derfor å se om det er noen som selger det samme dere leter etter, som bruker noe annet enn global shipping program. Hadde allikevel vært moro å visst om det er noen som har gode erfaringer med g-s-p? Endret 5. juli 2014 av sector Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) GSP = mannskit........det er ikke verdt styret. Endret 5. juli 2014 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
xdatax Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Ok. Da får jeg holde meg unna det. Takk for responsen! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg handlet den 3.6. og pakken var klar for henting i den lokale Rimi butikken den 13.6. Pakken ble sendt med g-s-p via magnum.no i Tistedal og Tollpost. Jeg hadde ingen problemer. Innholdet i pakken var verdt under 200 kr. Lenke til kommentar
sector Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Ifølge trackingen til det jeg har kjøpt og venter på, har det, etter det kom til Norge, vært i Oslo flere ganger, Haugesund et par ganger, mitt hjemsted to ganger midt på natta (og Oslo ett minutt etterpå) med flere dager mellom hver gang, Rolvsøy, Slagelse (Danmark) og Tistedal. Pakken har dratt hit og dit, men eg har aldri fått noen beskjed om at jeg kunne hente den noen plass. Og her jeg bor er det ikke åpent noen plass midt på natta, og heller ingen som leverer pakker på den tiden. Til slutt fikk eg beskjed om at den ville bli sendt tilbake til avsender. Dette tok eg opp med ebay, men der var det ingen hjelp å få. De mente at siden eg ikke hadde hentet den/fått den, hadde eg antakelig tapt pengene. Eg hadde gitt opp hele pakken til for et par dager siden. Da ville gsp ha adr mi igjen, og prøve å få levert en gang til. Så vi får se... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Har hørt at dem er hardhendte med varene som skal sendes videre , de bryr seg ikke en dritt om å være forsiktig.......gud forby. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Oppdatering med egen erfaring: I dag var jeg på en Rimi butikk i nærheten og plukket opp en pakke sendt med PostNord. Pakken ble sendt for 9 dager siden, fra USA. Handlet på eBay, sendt via Global Shipping Program, ingen gebyrer eller ting som skulle betales ekstra her i landet. Vanligvis går det 8 - 14 dager når jeg bestiller ting fra eBay i USA, så dette er godt innenfor. Lenke til kommentar
sector Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Sist jeg skrev (5.juli, lenger oppe i tråden) ventet jeg på pakken. Det gjør jeg fortsatt. Har sendt mailer men får ikke svar. Syns det er altfor dårlig. Anbefaler ingen å kaste bort pengene sine på ting som skal sendes med Global Shipping Program. Da er det bedre å bruke noen kroner ekstra, på samme varen, der de heller sender med et annet shippingselskap. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har fått sendt masse med Global shipping program. Veldig fornøyd. Billigere enn postens tollsatser og veldig lett å følge med på hvor pakken er. tok omtrent 10 dager fra usa. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det fungerte helt fint da jeg benyttet meg av det. Lenke til kommentar
sector Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har enda ikke fått min vare, og har gitt opp hele greia. Anser både vare og penger som tapt. Men hyggelig å se at ikke alle andre er like uheldige. Får håpe det bare har vært vanlige startproblemer for selskapet det jeg og mange andre har opplevd. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Altså, du er jo beskyttet av Ebay buyer protection. Du bør sende dem en mail, så får du nok ordnet det. Har aldri brukt dette selv, men verdt å sjekke ut. http://ocsnext.ebay.com/ocs/sr?search=1&query=1738&popularTool=true&st=0&popularToolName=I%20didn%27t%20receive%20my%20item Endret 13. oktober 2014 av Phinex Lenke til kommentar
sector Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Alt det er prøvd, men ingenting virket. Jeg ventet og ventet, og etterhvert viste tracking at pakken skulle ha vært her jeg bor, og forsøkt levert, mellom 4 og 5 om morgenen. Ingen leverer pakke på den tiden noen plass i hele Norge. Ihvertfall ikke her i en vestlandsbygd. tillegg var pakken tilbake i Oslo minuttet etter den "ble forsøkt levert". Det er ca 36 mil herfra til Oslo. Utenom dette var pakken en tur til Slagelse utenfor København og til både den ene og andre vestlandsbyen. Bare en masse rør med andre ord. Ettersom tracking viste at den var forsøkt levert hjalp ikke min argumentasjon med tidspunkter osv. Men de lovte å prøve å sende meg pakken en gang til. Om de ikke fikk det til, ville eg ikke få pengene tilbake, pga tracking som viste at den var forsøkt levert. Har sendt mange mailen om dette, men saken er closed, slik at det ikke er så lett lenger. Gir etterhvert mer og mer f..., og handler det eg vil hos personer og bedrifter som ikke bruker GSP. Kanskje jeg prøver GSP en senere anledning, men ikke på en stund enda. Lenke til kommentar
Ryv Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Noen som har nylig erfaring fra Ebay`s global shipping program? Siste sporing er fra Landmark Global i Columbus med Tollpost til Oslo. Noen som vet forventet transporttid fra Columbus til Oslo?Bruker de Jetcarrier som nevnt over her? Lenke til kommentar
Bruker99 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Alt det er prøvd, men ingenting virket. Jeg ventet og ventet, og etterhvert viste tracking at pakken skulle ha vært her jeg bor, og forsøkt levert, mellom 4 og 5 om morgenen. Ingen leverer pakke på den tiden noen plass i hele Norge. Ihvertfall ikke her i en vestlandsbygd. tillegg var pakken tilbake i Oslo minuttet etter den "ble forsøkt levert". Det er ca 36 mil herfra til Oslo. Utenom dette var pakken en tur til Slagelse utenfor København og til både den ene og andre vestlandsbyen. Bare en masse rør med andre ord. Ettersom tracking viste at den var forsøkt levert hjalp ikke min argumentasjon med tidspunkter osv. Men de lovte å prøve å sende meg pakken en gang til. Om de ikke fikk det til, ville eg ikke få pengene tilbake, pga tracking som viste at den var forsøkt levert. Har sendt mange mailen om dette, men saken er closed, slik at det ikke er så lett lenger. Gir etterhvert mer og mer f..., og handler det eg vil hos personer og bedrifter som ikke bruker GSP. Kanskje jeg prøver GSP en senere anledning, men ikke på en stund enda. Har brukt Ebay Global Shipping Program vellykket ca 6 ganger, men siste gang tapte jeg 460 USD, aldrig mer - all info er her www.robotikk.com/ebay Lenke til kommentar
Kisaragi_Yuffie Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Jeg har også handlet flere ganger fra selgere på ebay som bruker GSP, og har hittils fått alle levert som normalt. Har faktisk en på vei nå, som jeg mener burde vært her allerede. Det sendes med Tollpost, og har fått følgende sporing etter ankomst Norge: The shipment item has been loaded 2015-11-04 09:31 am Oslo The transport of the shipment item has started 2015-11-03 03:25 pm Oslo Received in destination country 2015-11-02 08:53 pm Tistedal The transport of the shipment item has started 2015-11-02 05:18 pm Oslo Man kan jo lure på hvorfor det skal frem og tilbake sånn, men dette er tydeligvis langt fra det verste eksempelet. Selv om jeg generellt har hatt positive erfaringer i forhold til levering, har jeg en annen grunn til at jeg styrer unna GSP hvis jeg kan:Jeg synes det er generellt overpriset, spesiellt hvis det er relativt billige ting man handler. Endret 4. november 2015 av Kisaragi_Yuffie Lenke til kommentar
sector Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Tok mot til meg og handlet noe der selger brukte GSP. Denne gangen gikk det helt fint. Pakken kom kjapt med PostNord til vår lokale Rimi-butikk. Regner med at mine tidligere frustrasjoner over GSP var startproblemer. Tror nok eg kommer til å handle med Global Shipping Program senere og, virker som de har fått orden i sakene sine nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå