Gå til innhold

[Løst] Hva er kongen av Android-telefoner for tiden?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har det seg slik at min Nexus 4 begynner å bli sliten (og få for liten lagringsplass med sine 16GB)

Jeg er glad i Nexus-produktene, men Nexus 5 er for gammel til at jeg vil oppgradere til den..

 

Så da er spørsmålet hva jeg skal gå for i denne omgang..

 

Jeg ønsker minst mulig dill i form av produsenttilpasset Android.

Det bør være mulig å få nye Android-versjoner relativt kjapt (noe Nexus-telefonene jo har hatt muligheten for..)

 

Hadde en ny Nexus vært på markedet ville valget vært svært enkelt, men nå er det jo ikke sånn dessverre.

 

Skjermstørrelse er ikke så viktig, men Nexus 4 synes jeg er ganske ok sånn med sin skjerm på 4,7" elns.

Jeg tåler noe større også, så lenge den går ned i lomma.

 

Ripebestandig skjerm er et must!

 

Budsjett: Ikke relevant spørsmål.

Men telefonen MÅ være i ordinært salg i Norge gjennom norsk distributør.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, både Xperia Z2 og Galaxy S5 passer beskrivelsen din. S5 vil kanskje være den likeste med sin 5,1" skjerm, og rimelig liten størrelse. Vanntett er den også, rimelig bra batteritid og bra kamera. Har Z2 selv, etter å ha hatt Note 3. Den har meget bra batteritid og en fin skjerm. Også god lyd både i høyttalere og hodetelefoner. Kanskje ikke så bra kamera som 20,7mpx skulle tilsi, men bra i mørket. Rask tlf. Skjermen er på 5,2", men med skjermtaster, så vil tilsi 4,9" om du ikke bruker immersive mode. Litt stort chassis ifht. skjermstørrelse.

Lenke til kommentar

Her var det ikke så mange svar.

Jeg endte opp med LG G3, foreløpig er jeg svært fornøyd.

Jeg skal hente min G3 idag :) Gleder meg. Trofast Android bruker.

En stund siden jeg har brukt LG nå, men husker jeg hadde en LG Optimus 2x (P990), som jeg var meget fornøyd med. G3 scorer jo svært bra på tester Snylter.

Lenke til kommentar

Her var det ikke så mange svar.

Jeg endte opp med LG G3, foreløpig er jeg svært fornøyd.

 

Jeg endte også opp med LG G3...Har hatt den en uke nå og har ikke angret på det valget. Den forrige telefonen var en Galaxy S4.

Endret av Torger
Lenke til kommentar

G3 er vel det råeste man kan kjøpe for øyeblikket, så du gjorde nok ett riktig valg.

Sitter selv med en ganske sliten Nexus 4 som jeg vil bytte ut, men venter enda litt å ser hva som kommer.

Nei, når det kommer til å kjøpe, så finnes det bedre telefoner enn LG G3. Men når det kommer til å kjøpe telefoner innen Norge, så kan jeg være enig i at LG G3 er den råeste telefonen i dag.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg er storfornøyd!

 

I går (første hele dag med ny telefon) koblet jeg fra lader i 6-tiden på morgenen.

Den ble brukt relativt aktivt store deler av dagen, og først kl 23 i går fikk den se en ladeplugg igjen.

 

Nexus 4 måtte jeg lade 2-3 ganger i døgnet, så dette er et enormt fremskritt!

 

Skjermen er brukbart heftig, knock-code er genialt og telefonen er rask og fin.

 

Jeg skulle dog ønske at jeg ble kvitt enkelte av disse LG-greiene på toppen, uten at det er noen stor sak egentlig.

Lenke til kommentar

Hvis du ville ha en "ny Nexus", hvorfor vurderte du ikke en OnePlus One?

For det første har jeg faktisk ikke hørt om den aktuelle telefonen.. Det er en grunn til at jeg forsøkte å få noe input her på forumet, noe som viste seg heller lite matnyttig.

 

For det andre selges den vel ikke i Norge så vidt jeg kan se, og det var et absolutt krav for å få arbeidsgiver til å ta regninga.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ville ha en "ny Nexus", hvorfor vurderte du ikke en OnePlus One?

Hvem gidder å vente på en invite for å få kjøpt en telefon?

Tja, hva med de som ønsker en toppspekket telefon til 1800,- som kan både måle seg med, og på enkelte punkter overgå telefoner som koster 3 ganger så mye?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ville ha en "ny Nexus", hvorfor vurderte du ikke en OnePlus One?

Hvem gidder å vente på en invite for å få kjøpt en telefon?

Tja, hva med de som ønsker en toppspekket telefon til 1800,- som kan både måle seg med, og på enkelte punkter overgå telefoner som koster 3 ganger så mye?

 

 

Vel, det er ikke akkurat få som står i den invite-køen (meg selv inkl.). Men hvis du har fulgt med på omtalen rundt denne telefonen så har du fått med deg at optimismen for lenge siden har snudd til frustrasjon og latterliggjøring. Du kan f.eks. sjekke ut kommentarer på OnePlus sin Facebook-side.

 

Selv ønsker jeg ikke å belønne en distribusjonsmetode som dette som holder potensielle kunder for narr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...