FDahl Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei! Jeg nærmer meg 16-årsaldern' , og har lyst til å kjøpe meg ATV. Jeg har surfet litt og sett meg rundt, men har ikke helt bestemt meg enda. Jeglurer på hvordan det er med førerkort for ATV, og fartsgrense. Jeg er også på utkikk etter typer ATV. Jeg har kanskje tenkt på yamaha, eller can am. Takker til alle som svarer på forhånd! FDahl Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Skal du kjøre ATV over 50cc, må du ha traktorlappen. De kan da ikke gå fortere enn 40 km/t. Mopedregga ATV kan du kjøre, men merk at de er små og er vanskelige å trimme. De er forsåvidt greie å montere deler på, men det vil ikke gå like fort. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Blir mye bedre når du fyller 18, og kan kjøre ATV på klasse B (Personbil). Jeg har enda ikke fått prøvd ATV på norske hovedveier, det må snart gjøres! Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Ta traktorlappen, kjøp deg så stor ATV du vil eller hva lommeboka tilater og registrer den som traktor Og de aller fleste som blir regga som traktor blir det kun satt en turtallsperre på som er en ledning (varierer veldig mye hvor de ligger fra merke til merke), men da kan du enten montere en bryter eller kutte ledninga og ha kabelsko slik at du kan koble sammen å få sperre igjen om du må f.eks på visning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå