StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Jeg fikk nylig (i går) en ny PC fra komplett, og fra første bruk av nettverkskortet ubrukelig; kunne knapt få signal til tross for at jeg var helt ved ruteren. Teller dette som en DOA, og at jeg dermed kan returnere den til Komplett og kreve ny vare? Eller er det bare DOA om den faktisk er helt død? Vil helst unngå InfoCare etter nylige tilbakemeldinger. Endret 4. juli 2014 av StringArgs Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hvilket nettverkskort er det? Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Hvilket nettverkskort er det? Qualcomm Atheros AR9485WB-EG. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Er tydeligvis ikke bare du som har problemet: Qualcomm Atheros low speeds Kan være driverfeil, hvis du går inn i enhetsbehandling -> Qualcomm Atheros Egenskaper -> Driver Hva står det? Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Alt er greit med driver, har oppdatert, degradert og simpelthen gjort det som kan gjøres. Videre sitter jeg på Fedora nå (hvor problemet vedvarer). Endret 4. juli 2014 av StringArgs Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hvilken pc er det? Har du testet Wifi en annen plass enn hjemme? Det sure som kan skje noen ganger med DOA saker som det her er at de tester den, og finner ikke noe feil (etter deres bedømming) Og så får du regning. Det kan også være de bytter nettverkskort uten noe endring, så ender det med reklamering eller utvidet behandlingstid. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Hva mener du med reklamering? Jeg er sikker på at feilen ikke ligger i ruteren, da den ikke finner noen andre nettverk i nærområdet, mens en svært gammel laptop jeg har liggende finner 10-12 stk. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hva mener du med reklamering? Jeg er sikker på at feilen ikke ligger i ruteren, da den ikke finner noen andre nettverk i nærområdet, mens en svært gammel laptop jeg har liggende finner 10-12 stk. Reklamering vil si at du angrer kjøpet og får tilbake pengene / Tilsvarende vare. Ja feilen ligger nok i PC'en, dette er bare scenario jeg har erfaring med, ergo derfor er det viktig å teste skikkelig før du sender fra deg pc'en, så slipper du uheldige konsekvenser. Lever gjerne pc'en til infocare med litt info om hva du har gjort og prøvd. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Takk for hjelpen. Jeg avventer svar fra Komplett om de lar meg sende den inn som DOA og simpelthen få en ny; det ville vært mye enklere. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA. De tester når de mottar produktet, føler de ikke det er DOA, kan du tape en del penger. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Vel, et halvdødt wifikort er halvdødt wifikort. Jeg klager huden av meg om de krever penger av meg for dette. Her har du screenshot'et du ønsket: http://imgur.com/5Yr2Vnx Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Vel, et halvdødt wifikort er halvdødt wifikort. Jeg klager huden av meg om de krever penger av meg for dette. Her har du screenshot'et du ønsket: http://imgur.com/5Yr2Vnx Må trykke på Driver tab'en. Ja, jeg hadde gått for DOA jeg og, bare sørg for at du har gjort det du kan før du sender. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA. De tester når de mottar produktet, føler de ikke det er DOA, kan du tape en del penger. Det har ingenting med følelser å gjøre, er feil rapportert i produktet innen 14 dager etter salg er det DOA. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA. De tester når de mottar produktet, føler de ikke det er DOA, kan du tape en del penger. Det har ingenting med følelser å gjøre, er feil rapportert i produktet innen 14 dager etter salg er det DOA. Har selv opplevd avslag på helt klar DOA ved komplett innen 14 dager. Hvor er DOA reglene du viser til? Med føler mener jeg hva de mener er fabrikkfeil eller noe du som bruker kan ha gjort. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Vel, et halvdødt wifikort er halvdødt wifikort. Jeg klager huden av meg om de krever penger av meg for dette. Her har du screenshot'et du ønsket: http://imgur.com/5Yr2Vnx Må trykke på Driver tab'en. Ja, jeg hadde gått for DOA jeg og, bare sørg for at du har gjort det du kan før du sender. http://i.imgur.com/e2Sq4on.png Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg har nå søkt DOA hos Komplett. Kommer til å gi oppdateringer her for referanse til andre. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Da var retursøknaden godkjent og pakken sendt til Komplett. Blir spennende å se hvor lang tid dette tar. Krysser fingrene for å ha nytt produkt hjemme innen fredag. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det er intet felles regelverk som regulerer DOA. DOA er en service som betyr at varen anses for å være ødelagt ved kjøpstidspunktet, og medfører som regel at den byttes i en ny uten undersøkelse. DOA-tid reguleres av avtaler mellom selger og enkeltleverandører, og varierer sterkt. For eksempel kan LG- og Samsung-varer kjøpt på Lefdal ha forskjellige DOA-tider, og Expert kan ha andre avtaler på de samme produktene. Det er også en del produkter det ikke er DOA-avtaler på. Lenke til kommentar
StringArgs Skrevet 7. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2014 Jeg har forstått det slik at komplett.no tester varen for feilen jeg har spesifisert. Om de finner samme feil får jeg enten pengene tilbake eller ny vare, om de ikke finner samme feil sender de varen tilbake og får kunden til å betale alt av frakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå