Gå til innhold

Hva teller som DOA? (Dead on Arrival)


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig (i går) en ny PC fra komplett, og fra første bruk av nettverkskortet ubrukelig; kunne knapt få signal til tross for at jeg var helt ved ruteren. Teller dette som en DOA, og at jeg dermed kan returnere den til Komplett og kreve ny vare? Eller er det bare DOA om den faktisk er helt død? Vil helst unngå InfoCare etter nylige tilbakemeldinger.

Endret av StringArgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken pc er det? Har du testet Wifi en annen plass enn hjemme?

 

Det sure som kan skje noen ganger med DOA saker som det her er at de tester den, og finner ikke noe feil (etter deres bedømming) Og så får du regning.

 

Det kan også være de bytter nettverkskort uten noe endring, så ender det med reklamering eller utvidet behandlingstid.

Lenke til kommentar

Hva mener du med reklamering? Jeg er sikker på at feilen ikke ligger i ruteren, da den ikke finner noen andre nettverk i nærområdet, mens en svært gammel laptop jeg har liggende finner 10-12 stk.

 

Reklamering vil si at du angrer kjøpet og får tilbake pengene / Tilsvarende vare.

 

Ja feilen ligger nok i PC'en, dette er bare scenario jeg har erfaring med, ergo derfor er det viktig å teste skikkelig før du sender fra deg pc'en, så slipper du uheldige konsekvenser.

Lever gjerne pc'en til infocare med litt info om hva du har gjort og prøvd.

Lenke til kommentar

 

Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA.

 

De tester når de mottar produktet, føler de ikke det er DOA, kan du tape en del penger.

 

 

Det har ingenting med følelser å gjøre, er feil rapportert i produktet innen 14 dager etter salg er det DOA.

Lenke til kommentar

 

 

Meld fra om feilen innen 14 dager, da skal det telles som DOA.

 

De tester når de mottar produktet, føler de ikke det er DOA, kan du tape en del penger.

 

 

Det har ingenting med følelser å gjøre, er feil rapportert i produktet innen 14 dager etter salg er det DOA.

 

 

Har selv opplevd avslag på helt klar DOA ved komplett innen 14 dager.

Hvor er DOA reglene du viser til?

 

Med føler mener jeg hva de mener er fabrikkfeil eller noe du som bruker kan ha gjort.

Lenke til kommentar

Det er intet felles regelverk som regulerer DOA. DOA er en service som betyr at varen anses for å være ødelagt ved kjøpstidspunktet, og medfører som regel at den byttes i en ny uten undersøkelse. DOA-tid reguleres av avtaler mellom selger og enkeltleverandører, og varierer sterkt. For eksempel kan LG- og Samsung-varer kjøpt på Lefdal ha forskjellige DOA-tider, og Expert kan ha andre avtaler på de samme produktene. Det er også en del produkter det ikke er DOA-avtaler på.

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at komplett.no tester varen for feilen jeg har spesifisert. Om de finner samme feil får jeg enten pengene tilbake eller ny vare, om de ikke finner samme feil sender de varen tilbake og får kunden til å betale alt av frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...