Gå til innhold

Hva skal jeg studere?(Høyere utdanning, Automasjon)


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag fagbrev som automatiker og forkurs til ing. Tenker nå å studere litt mere, gjerne neste høst evt litt senere. Jeg elsker automasjon/elektro og vill holde meg innenfor dette.

 

Jobber nå som ingeniør innenfor robotics/logistikk, og synes spesielt robotics er ett veldig spennende og bredt felt. Så jeg ønsker helst å gå kybernetikk ved NTNU men her kommer jeg neppe inn med det første("dreit" i Norsk/Engelsk så snittet lider av det).

 

Jeg er ikke så veldig god i Elektronikk så her vill jeg gjerne lære mer, jeg liker også programmering godt så vill gjerne lære mye mer av det.

 

Har sett litt på elektronikk og informasjonsteknologi ved HiOA, ser ut til at dette kan passe meg bra. Men ser ut til at det er mest embedded programmering som læres der? Ønsker gjerne å lære mer "Data" programmering også!

 

Ønsker gjerne å høre om utdanninger som kan passe meg! Det jeg er ute etter er:

 

-Automasjonsrettet utdanning

-Programmering

-Elektronikk

-Muligheter for å gå videre innenfor indøk/ledelse også

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan denne være av interesse?

 

https://www.uio.no/studier/program/elektronikk-data/

 

Det så jo litt spennende ut, litt lite automasjon/kybernetikk kanskje?

 

PS, jeg trenger ikke å gå i Oslo men det er en fordel da dama vill dertil å studere..

 

EDIT: Har også lyst til å peile meg inn på ett studie som gjør at jeg når opptakskravet til kybernetikk(2årig master) ved NTNU.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...