OnklD Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Er på utkikk etter en "ny" bruktbil og har lenge hatt lyst på en qashqai. Nå som det er en helt ny modell på banen er den tidligere modellen blitt billigere og jeg har funnet to jeg liker. Den ene er en 2009 qashqai 1,5 tekna som er gått ca 100k. Den andre bilen er en qashqai +2 1,5 dci tekna 2008 som er gått like langt. Så hovedargumentet for den vanlige er at den er etter faceliften (2010 og nyere), men den selges privat. +2 modellen er før faceliften, men selges av forhandler som gir 6 mnd garanti - opp til 2 år. Husker ikke nøyaktig, men begge bilene har vell det samme ekstrautsyret ettersom tekna er toppmodellen. Hva tror folket, er det noen som har en av bilene eller har prøvekjørt bilene? Eventuelt andre meninger og erfaringer? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Leide en +2 i 1 døgn for et halvår siden. Uten at jeg kan sette fingeren på noe helt spesifikt, så fikk jeg ikke helt god-følelsen med denne bilen. Litt mye plastikk kanskje. Jeg ville iallfall ha prøvekjørt før en handler. Ellers har jeg bekjente som har Qashqai, da med 4wd. Endel krøll med partikkelfilteret (diesel), som til stadighet må ha seg en langtur for å bli blåst rent, setevarme som er svak (skinnseter), men ellers er de meget fornøyde. Driftsikkerheten er 100%, har god styring av ESP/ABS, firehjulstrekken funker faktisk rimelig bra. Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Takker. Har naturlig nok tenkt å prøvekjøre bilen. Evt finne en nærmere å prøvekjøre først bare for å få en feel for bilen. Bor litt på andre siden av landet for der +2'en står. Tror ikke setevarmerne og langkjøringsproblematikken (om man kan kalle det det) blir noe problem ettersom den er planlagt til langkjøringsbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå