Gå til innhold

Hva og hvor mye skal man få fra NAV?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått innvilget dagpenger med dagsats på 276 kroner, dvs 5520 kroner i måneden. Husleia er på 5500 så har da 20 kroner å leve for, og har jo regninger for mobil, internett osv som alle andre. Noen som vet om det går an å søke om noe annet, og hva som skal til for å få innvilget det?


Finnes det ikke en sånn minstegrense for hva man skal ha å leve for?


Kan omtrent ingenting om NAV, så setter pris på all hjelp om regler og fremgangsmåte. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har nettopp fått innvilget dagpenger med dagsats på 276 kroner, dvs 5520 kroner i måneden. Husleia er på 5500 så har da 20 kroner å leve for, og har jo regninger for mobil, internett osv som alle andre. Noen som vet om det går an å søke om noe annet, og hva som skal til for å få innvilget det?
Finnes det ikke en sånn minstegrense for hva man skal ha å leve for?
Kan omtrent ingenting om NAV, så setter pris på all hjelp om regler og fremgangsmåte. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken.

 

 

Tror du kan søke om bo stønad i husbanken om jeg ikke tar helt feil, aldri vert der selv så er ikke sikker. Men mener å ha sett det en plass.

Lenke til kommentar

Når jeg er usikker på noe jeg skriver på forumet, så tar jeg et raskt google søk selv for å kvalitetssikre det jeg skriver.

 

Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken.

Søk "økonomisk stønad" på NAV-kontoret:

 

https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/Økonomisk+stønad+(økonomisk+sosialhjelp).87469.cms

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Her er et sitat fra en annen tråd her på forumet. Informasjonen er relevant for deg.

Derimot så anbefaler jeg at du tar med kontoutskrift for 3 måneder tilbake, kopi av eventuell leiekontrakt, lån fra lånekasse, strømregning og så var det noen andre ting som også ble dekket som jeg ikke kommer på i farta. (mobilregninger osv.. er ikke dekket :p)

Dette er noe du må ha, men som du sikkert kan skrive ut/scanne der.

Obs! Alle penger jeg hadde på kontoen ble fratrukket støtten. F.eks hadde jeg 1500kr på kontoen når jeg søkte, og fikk dermed 1500kr mindre av dem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Har du virkelig presentert saken for NAV på nøyaktig samme måte som hos oss?

 

Kunne de ikke henvise deg til søknadsskjema for en annen ytelse? Eller til f.eks andre statlige støtteordninger?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Du har krav på omtrent det samme som du får i dagpenger til livsopphold. Dvs når leiligheten er betalt skal du sosial stønad på ca kr. 5000 pr mnd. Disse pengene skal ikke gå til bolig men til mat, klær, telefon og nett osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...