Michael Scofield Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Har nettopp fått innvilget dagpenger med dagsats på 276 kroner, dvs 5520 kroner i måneden. Husleia er på 5500 så har da 20 kroner å leve for, og har jo regninger for mobil, internett osv som alle andre. Noen som vet om det går an å søke om noe annet, og hva som skal til for å få innvilget det? Finnes det ikke en sånn minstegrense for hva man skal ha å leve for? Kan omtrent ingenting om NAV, så setter pris på all hjelp om regler og fremgangsmåte. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Har nettopp fått innvilget dagpenger med dagsats på 276 kroner, dvs 5520 kroner i måneden. Husleia er på 5500 så har da 20 kroner å leve for, og har jo regninger for mobil, internett osv som alle andre. Noen som vet om det går an å søke om noe annet, og hva som skal til for å få innvilget det? Finnes det ikke en sånn minstegrense for hva man skal ha å leve for? Kan omtrent ingenting om NAV, så setter pris på all hjelp om regler og fremgangsmåte. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken. Tror du kan søke om bo stønad i husbanken om jeg ikke tar helt feil, aldri vert der selv så er ikke sikker. Men mener å ha sett det en plass. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 bo stønad i husbanken Det heter vel bostøtte. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken. Du skal ikke stole på NAV-ansatte. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 bo stønad i husbanken Det heter vel bostøtte. Det stemmer nok, som sagt har ikke vært i den situasjonen. Men med "bo stønad" og "husbanken" så tror jeg han hadde funnet ut av det.. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Når jeg er usikker på noe jeg skriver på forumet, så tar jeg et raskt google søk selv for å kvalitetssikre det jeg skriver. Og ja, jeg har spurt NAV. De ba meg prøve å få lån i banken. Søk "økonomisk stønad" på NAV-kontoret: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/Økonomisk+stønad+(økonomisk+sosialhjelp).87469.cms Endret 4. juli 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Vil tro du også har krav på sosialstøtte i tillegg for å oppnå minste månedlige sum for livsopphold. 1 Lenke til kommentar
Michael Scofield Skrevet 6. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2014 Takk for linken, mobile999 Kan ikke søke om bostøtte fra Husbanken fordi de kun dekker hybel/leilighet/hus og ikke rom i kollektiv(!) Og er det siste jeg har leid da det var billigst. Men takker for alle svar, har sendt søknad om økonomisk stønad nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Her er et sitat fra en annen tråd her på forumet. Informasjonen er relevant for deg. Derimot så anbefaler jeg at du tar med kontoutskrift for 3 måneder tilbake, kopi av eventuell leiekontrakt, lån fra lånekasse, strømregning og så var det noen andre ting som også ble dekket som jeg ikke kommer på i farta. (mobilregninger osv.. er ikke dekket ) Dette er noe du må ha, men som du sikkert kan skrive ut/scanne der. Obs! Alle penger jeg hadde på kontoen ble fratrukket støtten. F.eks hadde jeg 1500kr på kontoen når jeg søkte, og fikk dermed 1500kr mindre av dem. 1 Lenke til kommentar
tvv Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Dessuten tror jeg du også må kvitte deg med både internett/mobiltelefon da man ikke MÅ ha dette for å leve - dessverre.... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Internett er nødvendig for å sende meldekort, og telefon er nødvendig for kontakt med NAV. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har du virkelig presentert saken for NAV på nøyaktig samme måte som hos oss? Kunne de ikke henvise deg til søknadsskjema for en annen ytelse? Eller til f.eks andre statlige støtteordninger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Du har krav på omtrent det samme som du får i dagpenger til livsopphold. Dvs når leiligheten er betalt skal du sosial stønad på ca kr. 5000 pr mnd. Disse pengene skal ikke gå til bolig men til mat, klær, telefon og nett osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå