navyboy Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg bruker tekram firewire kort og Pinnacle Studio 8. Har Sony video kamera Hi8 med DV out. Når jeg velger capture står det bare at kamera ikke er koblet til eller at noe annet er galt. Velger capture source så kommer det bare opp DV Camcorder. Får ikke valgt firewire kortet eller pinnacle PCTV kortet. Sliter forresten også med PCTV kortet. Det virket før men nå får jeg spørsmålstegn under System->hardware devices. Står "Device can not start". Har avinstalert og instalert hundre ganger. får samme feil. Prøvde å gå i msn, kjørte veiviser for video og lyd. Men heller ikke der finner den firewire kortet eller pctv kortet. Firewire kortet virker som normalt i følge hardware devices. Når jeg plugger inn kamera skjer det ingenting, men når jeg plugger det ut får jeg et ekstra nettverkskort med spørsmålstegn under "network adapter". Det står 1394 nettwork adapter. Noen som har noen ideer? har prøvd å instalere alt på nytt. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Regnier med at det er winXP du kjører. Vanligvis trenger man ikke noe drivere, men har du installert driveren til ditt kort? Kan være kortet som ikke er i orden. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Du kan sjekke følgende: Er PCTV plugget ordentlig i PCI-sokkelen? Virker PCTV hvis du tar ut Firewire kortet? Virker Firewire med kamera hvis du tar ut PCTV? Virker kamera med en annen firewirekabel? Det kan være at du skal bytte om på kortplasseringen på disse to kortene. Jeg har både Firewire og PCTV pro i min maskin, og det virker upåklagelig. I Studio 8 så er det kameraet du velger som Capture Source, og ikke firewirekortet. Så hvis kameraet ikke dukker opp i Device-lista, så får du ikke valgt det. Feilmeldingen du nevner, kommer hvis det ikke finnes noe capture device, hverken kamera eller tv-kort. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2003 Har instalert alt på nytt. WinXP SP1. Har lastet ned patch fra microsoft: Microsoft Har også kopiert drivere fra w2k og instalert i riktig paths.(lest på andre forumer) Men fortsatt funker det ikke. Når jeg plugger inn kamera skjer det ingenting. (det popper ikke opp sånn vindu nederst til høyre hvor det står at den har funnet ny device). Naboen min kjører samme XP versjon som meg uten noen patch og kamera mitt funker på hans pc med firewire kortet hans. Han har pinnacle kort og jeg har tekram kort. Hvorfor virker det ikke a?? Noen glupe mennesker? er firewire kortet facka? Under device manager står det "This device is working proberly". har også prøvd å bytte plassering på PCI portene. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Har instalert alt på nytt. WinXP SP1. Har lastet ned patch fra microsoft: Microsoft Har også kopiert drivere fra w2k og instalert i riktig paths.(lest på andre forumer) Men fortsatt funker det ikke. Når jeg plugger inn kamera skjer det ingenting. (det popper ikke opp sånn vindu nederst til høyre hvor det står at den har funnet ny device). Naboen min kjører samme XP versjon som meg uten noen patch og kamera mitt funker på hans pc med firewire kortet hans. Han har pinnacle kort og jeg har tekram kort. Hvorfor virker det ikke a?? Noen glupe mennesker? er firewire kortet facka? Under device manager står det "This device is working proberly". har også prøvd å bytte plassering på PCI portene. har nå også instalert win2000 sp3 og har fortsatt den samme feilen ((( Hvorfor regarer ikke pcen når jeg plugger i kamera. Lenke til kommentar
betus Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvis du mener at du har installert alt, samt drivere for kameraet, og det fremdeles ikke fungerer, må du gå inn i device manager på PC`en eller brukermanualen for firewirekortet ditt og sjekke at kortet er OHCI kompatibelt firewirekort, da du ellers aldri vil få det til å virke. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvis du mener at du har installert alt, samt drivere for kameraet, og det fremdeles ikke fungerer, må du gå inn i device manager på PC`en eller brukermanualen for firewirekortet ditt og sjekke at kortet er OHCI kompatibelt firewirekort, da du ellers aldri vil få det til å virke. kortet er OHCI kompatibelt. Det står i bruker manualen at det skal stå VIA OHCI..... i device manager. Og det gjør det. og det står "this device is working proberly" Win2k skal ha innebygd drivere til mitt kamera. Men fortsatt skjer ingenting. Dessuten funker det jo på pcen til naboen så jeg skal jo ikke trenge å laste ned noen drivere for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå