Roar Kneppen Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Fargerikt Vulkanlandskap på Lanzarote Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Venke Kristensen Størseth Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg velger meg bilde1. Velkomponert med en aldeles nydelig blåfarger på himmelen. Liker også utsnittet. :-) Venke Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Fargerikt, akkurat som fotografen:-) Likte v1 best, da v2 var litt for kornete. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Og jeg synes bilde 2 er det beste. Et enda mer storslagent motiv med sitt elegante lysspill på fjellene. Ja, det er litt grovt i midtseksjonen, men jeg finner også himmelen mer interessant her en den klassiske blå på det første. Det begynner å bli alt for lenge siden jeg var på Club LaSanta på øya der.... Det var fine tider Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Det finnes overhode ikke korn i dette bildet. Hvis det er lavaområdet som fremstår som kornete så er det vel ikke så rart for det er så visst ingen speilglassflate. Det består av store ujevnheter. Kan bl.a. nevne at Neil Armstrong besøkte øya flere ganger før måneferden Bilen de brukte der oppe ble prøvd ut på Lanzarote fordi landskapet har så store likheter med Månen. De store lavaslettene på Lanzarote er opptil 60 meter dype og det finnes ikke grunnvann på øya. Når nå det er sagt så det finnes ikke korn i digitale bilder i det hele tatt. Det var noe vi hadde i bilder eksponert med film. Digitale bilder er bygget opp av piksler, ikke av korn. Støy og halo er vel rett og slett egentlig svakheter i digital fotografering. Hvorvidt dette noen gang blir fikset vil vel fremtiden vise. Enn så lenge snakker vi om pikslete bilder, ikke korn. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Kornete var kanskje feil, men det jeg mente var at jeg likte det mer polerte utrykket i v1:-) Og rett skal være rett ang. korning på digitalt......Hang litt igjen på 70`tallet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg