Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Infeksjon etter tånegloperasjon

Anbefalte innlegg

Hei, i snart 4 år har jeg slitt med inngrodd tånegl, og som flere av innleggsforfatterne har jeg vært gjennom mislykka operasjoner. 3 ganger hos lege, 1 hos fotterapeut, og nå senest i juni på Røros sykehus.

Selve operasjonen på Røros gikk ut på å fjerne neglrota på høyre side av stortåa. Dessverre fikk jeg infeksjon deluxe etterpå. Hele høyre foten ble blåst opp som en ballong med påfølgende smerteregime og immobilitet. Jeg ble innlagt på St.olavs hospital i Trondheim og fikk intravenøs behandling i 2 døgn, og da gikk hevelsen noe ned. Jeg ble sendt hjem, og per nå er foten igjen bynt å svulme opp. Det er selvfølgelig en del smerter, særlig knyttet til området i høyre vrist.

Jeg er helt avhengig av krykker for å i det hele tatt kunne bevege meg.

Før operasjonen var jeg ganske aktiv, sykkel, svømming, trening.

Jeg har googlet dette på nettet og det ser ut til at antibiotika har begrenset effekt som behandling fordi den ikke klarer å trenge inn i det infiserte vevet. Så står det at kirurgisk eksplorasjon er nødvendig, gjerne 2 ganger daglig, til dette er fikset.

Er det noen av dere som vet noe om temaet? Det kan kanskje virke som at jeg må forberede med på skjæring i foten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...