Gå til innhold

Inaccessible boot device

Anbefalte innlegg

Jeg har et Aopen ax 59 pro hovedkort, amd k6-2 550mhz cpu, 384mb sdram, 250w psu, 4x cdrom og en Western Digital 40 GB 7200rpm 2mb cache disk.

Det jeg skal frem til, er at hver gang jeg prøver å legge inn Windows 2000 på maskinen, så får jeg bsod (blue screen of death). Det kommer opp: (og jeg skriver rett fra skjermen nå :smile:

*** STOP : 0x000007B (0xEBC1B84C,0xC00000034,0x000000000,0x0000000)

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Start datamaskinen på nytt hvis det er første gang du ser dette Stopp-skjermbildet. Gjør følgende hvis skjermbildet dukker opp igjen:

Søk etter viruser på datamaskinen. Fjern nylig installerrte harddisker eller harddiskkontrollere. Kontroller at harddisken er skikkelig konfigurert og terminert. kjør CHKDSK /F for å kontrollere harddisken. Start deretter datamaskinen på nytt.

Se Komme i gang-modulen for mer informasjon om feilsøking i forbindelse med Stopp-feil.

Jeg har nappa ut harddisken og installert Windows 2000 på disken, på en annen maskin vel og merke.

På den andre maskinen fungerte det helt fint, dvs. jeg ikke fikk sånna bsod meldinger, og jeg la inn programmer / spill osv på den. Fungerte helt bra.

Når jeg så satte disken inn i den maskinen med bsod meldinger, får jeg boota opp til

Starter windows... press f8 for å gå i sikkerhetsmodus (osv, sånnt bøll). Så booter den videre til :

Win2k basert på nt teknologi (logoen)

Starter opp... < og her når den blå baren har gått halvveis får jeg samme feilen, som nevnt ovenfor.

Noen som vet hva problemet kan være ?

MVH

Jon Wilhelm :smile: thats me

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke formatert disken.

Noe bøll med diskettstasjonen (har prøvd flere).

Og jeg kommer ikke inn med Win2k cden, rett før den loader hvilke partisjoner den skal innstaleres på, så kommer bsod.

Blir gal her, for den maskinen vil jeg gjerne bli kvitt.. Kan ikke selge en 'herpa' data :smile:

MVH

Jon Wilhelm

wow, fast reply :wink:

Lenke til kommentar

Kjent problem dette... Vanskelig å få w2k til å fungere på en annen maskin med mindre det sitter samme hardware på den pc'en du flytter til.

Hadde du forsøkt å boote fra cd-rom, fjerne partisjonen, for deretter å opprette ny partisjon og formatere? Kom ikke så klart frem på det du skrev.... Det ville jeg forsøkt....

Lenke til kommentar

Ja, har prøvd. Men det som skjer rett før jeg skal velge partisjon er det at jeg får bsod, så jeg får ikke formatert via cd (samma feilen, inaccessible boot device). Får kanskje formatert via floppy, men den helvetes diskettstasjonen vil ikke fungere. Har prøvd 2 diskettstasjoner, og de 2 fungerer i andre maskiner, men ikke i denne. Noe er muffins. :eek:)

MVH

Jon Wilhelm

Lenke til kommentar

Jeg har også fått ned "Glad meldingen" noen ganger

I allefall på hovedkortet mitt så må man kjøre disken på vanlig ata33 kabler og inngang først

Så innstallere servicepack og noe stuff fra via osv, så koble om til ata 100

Er det fordi W2K kan ikke installeres direkte på ata100 disker som koblet i ata100 inngangen

Det er slik til meg i allefall

Asus A7V,Amd,IBM disker osv

Hvorfor er uvisst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...