Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å få pcen på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vært flott om du la med et bilde med noe høyere oppløsning, siden er veldig vanskelig å lese hva som står, ut i fra det jeg leser, virker det ut som devices is corrupted or missing.

Vel det kan være raid oppsett, som ikke kan bli flyttet på seg, eller at filsystem eller noe har blitt skadet.

I de tilfellene der man har operativsystemet kan det være lurt å vite hvilken sataport som er tilkoblet, ellers kan det noen ganger gi problemer med oppstart.

Går vel ut fra du har prøvd å resatt bios?

Lenke til kommentar

Maximus IV Extreme-Z har vel så vidt jeg husker mulighet for USB BIOS flashback

Prøv å oppdatere til nyeste BIOS via den funksjonen da din BIOS versjon ser ut til å være 0210 (ihvertfall det jeg tyder utifra bildet) og nyeste versjon er vel helt oppe i 3603, som da er ihvertfall 3 major updates (og en haug med små forbedringer) opp fra din versjon.

USB flashback trenger heller ikke å komme seg inn i BIOS da det ser ut til at det er der problemet ligger, men som nevnt over, enten et bedre bilde eller evt. skriv inn hele feilmeldingen som kommer opp da den var vanskelig å lese

Edit: Glem det - så den "skjulte" linken til bedre bilde - gå for oppdatering av BIOS, da den eldste versjonen ASUS har for det kortet er 0403 som jo fortsatt er nyere enn versjonen du har

Endret av horrorr
Lenke til kommentar

Trekk ut alle ledninger som er koblet til hovedkortet fra front panel, start/reset knapp og evt. ekstra usb porter e.l. bak på pc'en.

Start deretter hovedkortet med Start knappen, evt. Go-button.

Prøvde dette, det funket heller ikke. Nå kan jeg eventuelt vente til broren min får tid til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...