Gå til innhold

P4 3.0 vs P4 3.2

Xazz

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en ny P4 cpu nå som prisene faller.

Lurer på om det er noen vits i å kjøpe P4 3.2 i forhold til P4 3.0.

cpu skal brukes på abit max3 hk med 2x 512 mb twinmos 3200 winbond

Det kommer til å klokkes litt med vanlig luftkjøling. Tror ikke det er aktuelt å handle nytt minne nå for å tyne noen ekstra mhz.

mvh. Xanoo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gå for 3.0 du, om du absolutt skal bruke så utrolig mye penger på det..

du kan jo kjøpe en 2.6/2.8 og, og klokke omtrent like langt som du kan med 3.0..

mulig jeg tar feil der, men de er mye bedre kjøp og du sparer noen tusen som du kan bruke på noe annet enn pc ;)

noen tusen var å ta litt i. Sparer 400 på å bestille 2.8 fremfor 3.0 på datasupply nå.

Lenke til kommentar

Har ikke sett på prisene på P4 på.. uhm.. tror aldri jeg har sjekket prisene på P4..

Anyways, en god regel er at man kjøper den CPU'en som har best Mhz/Kr ratio. Du vil neppe kunne merke noen forskjell på en 3Ghz og en 3.2Ghz, så kjøp den som gir mest for pengene :)

Lenke til kommentar

For å si det sånn; jeg kjører min 2,4 på litt ove 3GHz nå, og det i et dårlig ventilert kabinett i et varmt rom... Nøy deg med 2,6 og legg litt mer penger i noe annet :) Jeg merker ikke store forskjellen fra 2,4 igrunn :roll:

Det er klart - har du _mye_ penger så går du for det beste, men er det egentlig verd det? 2,4 er vel fortsatt den som gir mest for pengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...