kentbj Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har en charlie linje fra nextgentel. Bor i horten.Fikk med en splitter som var defekt.Så jeg brukte bluecom sin splitter.Håpa på at dette kom til og fikse seg selv når jeg fikk den nye.Men virker ikke sånn. :-? Det som jeg har har lagt merke til er at linjehastigheten går opp og ned. Hvis jeg telnet`er routern, så står det fra 1350640 til 2300640.Og den bytter ca hver gang jeg detter ut.Verste gangen, datt jeg ut 4 ganger på under ett minutt.Blei banna fra homelien pga clones. :oops: Noen som har vært med på dette? Skal la det gå ett par dager, siden det har vært oppgraderinger osv, før jeg kontakter kundeservice Takk for svar Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Hadde eksakt samme problem med maskina til en kompis som jeg satte opp på nettverket hjemme. Har 8Mbit fra NGT og noen maskiner i nettverk. Maskina fikk alle andre maskiner på nettverket til å svinge *kraftig* i hastighet og/eller at de datt av nett. Den klarte sågar å få ruteren til å blinke frenetisk og miste forbindelsen helt. Jeg lurte forferdlig hva dette var fordi jeg nettopp hadde tatt den med fra jobb (100Mbit) hvor jeg hadde lastet ned drivere og oppdatert den osv. Med en gang jeg dro TP kabelen ut av problem maskina stabiliserte nettverket seg dønn; satte jeg den i ble der hurlumhei igjen. Pussig, tenkte jeg. Så fant jeg ut hva det var; en variant av blaster ormen skapte kjempe trafikk på nettverket og kjørte på egenhånd en ganske effektivt DOS angrep på maskinene og ruteren min (ikke et ekte DOS angrep, men det har sine likheter). Du kan jo også sjekke dette på din maskin - gjør det manuelt iom at ingen av blaster toolsene funker noe særlig: - Ta maskina av nett. - Sorter filene i c:%windir%system32 etter dato (sist endret først) se etter filer av type MSBlast.exe, DLLHOST.EXE og SVCHOST.EXE (med store bokstaver, den med små bokstaver skal være der) Hvis du finner noen av disse sjekk om de kjører. - Sjekk c:%windir%system32wins etter filer av samme type som nevnt ovenfor. Hvis du finner noen av filene i disse to punktene gjør dette: EDITERING i registeret gjøres på eget ansvar - Start regedit fra Run velg Find og skriv inn filnavnet (MSBlast.exe hvis du fant denne filen osv). Slett alle nøkler med denne i seg - husk at du må trykke ctrl + f ganske mange ganger fordi den viser bare ett søkeresultat i gangen. Når du har slettet alle innslag med msblast restarter du maskina og sletter selve filen. Gjør det samme for DLLHOST.EXE og SVCHOST.EXE men husk at FILNAVNENE OGSÅ BRUKES AV WINDOWS - så du må bare slette nøkler som peker til c:%windir%system32wins. Jeg pleier å søke etter DLLHOST.EXE og da finner jeg en "mappe" som heter RPCPatch med nøkkelen i. Ett hakk under denne mappen ligger også en mappe som heter Tftpd eller noe med SVCHOST.EXE i - denne slettes også. Når dette er gjort kan du slette selve filene. - Husk at du oppdaterer maskina di med KB823980 og KB824146 før du setter den på nett. Lang forklaring - håper den hjelper. *Tronaldo* Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 takk, skal prøve dette når jeg kommer meg hjem fra jobb.men mente at jeg var fri for dette.. Men kan ikke utelukke noen ting, når det gjelder den saken.takk for forklaring Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 hm. jeg fant ingen ting.det virker som det er mirc som gjør som at det tryner.er litt usikker.skal prøve og legge inn på nytt.Eller bare la den være av idag, se om den tryner da.ignen som vet no mere ? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 kent din tullebukk.. du få formatere veit du.. viZi0n Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Sikkert et dumt spørsmål, men du husket å sette på vis filetternavn, skjulte filer/mapper og systemfiler på ALLE mapper sant? Finner ingenting hvis ikke det står på... Synes det høres litt rart ut at mIRC klarer å få ruteren din til å blinke *Tronaldo* Lenke til kommentar
pian Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ok, dere har helt glemt å nevne en ting. DSL er jo linjelampa, så når den blinker er det fordi linja er nede eller signalet er for svakt / forvrengt. Splitteren er det ikke, den bare deler frekvensene til modem og tlf. Har det vært sånn hele tiden? I så fall er det nok støy på linja. Ring 145 og få målt. Evt kan det være noen uisolerte kabler inne i veggen din, det var mitt problem når jeg hadde NGT i forrige leilighet.. Tok bare fire Bravida-besøk før de fant feilen... Og en ting til: Splitter må være koblet opp på første kontakt, altså nærmest mulig hovedinntaket for tlf. Kanskje var det mye du alt visste her, kanskje fant du ut noe nytt. uansett: Lykke til! Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 kent din tullebukk.. du få formatere veit du.. viZi0n hehe, tror ikke jeg skal det er ikke såå lenge sia sist Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Sikkert et dumt spørsmål, men du husket å sette på vis filetternavn, skjulte filer/mapper og systemfiler på ALLE mapper sant? Finner ingenting hvis ikke det står på... Synes det høres litt rart ut at mIRC klarer å få ruteren din til å blinke *Tronaldo* den skal leite på alt.Og alt står på.Syns det virker litt rart også.. men, vil ikke utelukke no.har ikke filer i ctrl+alt+del som er store. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Ok, dere har helt glemt å nevne en ting. DSL er jo linjelampa, så når den blinker er det fordi linja er nede eller signalet er for svakt / forvrengt. Splitteren er det ikke, den bare deler frekvensene til modem og tlf. Har det vært sånn hele tiden? I så fall er det nok støy på linja. Ring 145 og få målt. Evt kan det være noen uisolerte kabler inne i veggen din, det var mitt problem når jeg hadde NGT i forrige leilighet.. Tok bare fire Bravida-besøk før de fant feilen... Og en ting til: Splitter må være koblet opp på første kontakt, altså nærmest mulig hovedinntaket for tlf. Kanskje var det mye du alt visste her, kanskje fant du ut noe nytt. uansett: Lykke til! Hva er 145? vet at dsl lampa er linja.Og splittern står på det punkte som er først i huset.Fikk med en defekt spitter først, men har fått en ny en nå.kan være linjestøy.Har tenkt litt på det.Men skal det være så veldig varaisjon da? at den kan være på hele dagen, og kanskje tryne ett par ganger i løpe av natta.er en del nede på dagen også. tror ikke det skal være noe dårlig isolert kabling..men takk for svar fører meg kanskje litt nærmerer også. Tipper jeg skal ta en liten tur innom support på nextgentel også.høre om de har noe og si. Har foresten oppdatert firmware på routern.så er ikke det heller. Men skal det variere så mye i hastighet da ? fra ca2300640 til ca1200640 i hastighet. Det står forskjellig på view i routern.hvis noen skjønner hva jeg mener. Takk for svar Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hadde problemet med at dsl sync slukka og kom igjen i hytt og pine med Cayman 3351 routeren. NGT sendte meg en ny og etter det har det vært bra. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Hadde problemet med at dsl sync slukka og kom igjen i hytt og pine med Cayman 3351 routeren. NGT sendte meg en ny og etter det har det vært bra. Takk Skal høre med de i morra, Om hva de har og si.Har foresten netopia routern. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 hm, har snakka med nextgentel, de sa de hadde notert seg alt sammen, og at de skulle kjøre en linjetest.Og sende svar på mail. Noen som vet hvor lang tid dette ca pleier å ta? Er litt lei av og dette ut hele tida.Skal prøve en siste ting etterpå når jeg kommer hjem.Og ikke bruke switchen.Gå rett ut ifra modemet.Er snart tom for ideer. Har også formatert og lagt inn alt på nytt. Lenke til kommentar
wf Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei, jeg har samme problem. Jeg mister DSL synkroniseringen og lampa slutter å lyse. Ngt har sendt meg ny ruter men det hjalp ikke. Prøvde å bytte ledninger, splitter, og alt det andre som kan byttes. Men det hjalp ikke noe. Så her sitter jeg med dårlig linje. Ngt ba Telenor om å kjøre en linjetest, og komme hjem til meg og måle linja. Det gjorde de, men de fann ingen ting galt. Dette er ganske irriterende. Må også nevne at Ngt er ikke de beste til å svare på mine mailer heller. Kundeservicen kunne gjerne ha vært forhøyet et par-tre hakk. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 hvem hastighet har du ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå