|SeVen| Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Noen som vet om jeg må betale noe moms eller avgifter vis jeg bestiller ting på f.eks en dansk webb shop og får det i posten ? Må jeg ut med noe toll da ? Hvordan er det med porto? Er den helt forferdelig eller ? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Du må sjekke om prisene er inklusive dansk moms. Denne skal i såfall kunne trekkast frå. Dersom prisen på vara er over 200NOK så må du betale 24% mva på totalsummen inklusive frakt. Det er stort sett ikkje toll på nokon varer no. Sjekk www.toll.no. Uansett kun småtterier i forhold til mva. Dersom du let posten fortolle sendinga di skal dei ha 150,- Dersom prisen er mellom 200 og 1000 kroner kan du fortolle den sjølv ved å registrere deg på www.toll.no. Posten skal då likevel ha 62 kroner. Frakt treng ikkje koste noko meir enn i Norge. Bent Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Vis jeg ikke fortoller det... kan toll folka finne ut om jeg ikke har bet. toll da ? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Pakken vert liggjande på Postens Godssentral i Oslo heilt til du sender dei eit kvitteringsnummer som du får frå tollvesenet når du har registrert di fortolling. Dersom du let vere å føre over pengar til tollvesenet så får du nok etter ei stund ei purring med kraftig gebyr. Tollvesenet er sikkert også unntatt frå lova om maks purre-gebyr som private må halde seg innanfor. (jmf. NRK Lisens) Bent Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Mye 15% er normalt denne fortllinga på datautstyr da ? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 http://www.toll.no/tariff/kap/HS84.HTM#8471 Ser ikkje ut som om det er toll på datamaskiner eller kjernereaktorer. Men gebyr til posten og 24% mva må du betale. Bent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå