notinuseanymore Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei, Jeg vurdere og kjøpe meg en "IBM Thinkpad R40 TR4GDNO" Og lurer selfølgelig på om det er et bra tilbud jeg har fått. I mine øyne ser det meget bra ut. Spesifikasjoner: 1.50GHz Intel Pentium M processor Microsoft Windows XP Professional 256MB/ 2GB/PC2100 DDR SDRAM 60GB (ATA-100 (Enhanced IDE)) 15'' 1400x1050TFT ATI Mobility RADEON 7500 Vekt: 3.1Kg IBM ThinkPad UltraNav CD-RW/DVD-ROM Combo IV 10/100 Ethernet 56K V.92 designed modem IBM 11 a/b Wi-Fi Wireless IBM Embedded Security Subsystem 2.0 NOK 20,180.00 Er prisen IBM.com oppgir. Jeg vil dog få maskinen en del billigere igjennom jobben. 351kr mnd over 36 mnd. Eneste jeg kan se som er noe og utsette på er vel vekt. Det følger også med en stor programvarpakke, men den spiller ikke noe rolle for meg, da det vil bli innstalert Debian GNU/Linux på maskinen med en gang. Eventuell erfaringer med Linux på denne modellen motas med takk. -Andreas- Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei, Jeg vurdere og kjøpe meg en "IBM Thinkpad R40 TR4GDNO" Og lurer selfølgelig på om det er et bra tilbud jeg har fått. I mine øyne ser det meget bra ut. Spesifikasjoner: 1.50GHz Intel Pentium M processor Microsoft Windows XP Professional 256MB/ 2GB/PC2100 DDR SDRAM 60GB (ATA-100 (Enhanced IDE)) 15'' 1400x1050TFT ATI Mobility RADEON 7500 Vekt: 3.1Kg IBM ThinkPad UltraNav CD-RW/DVD-ROM Combo IV 10/100 Ethernet 56K V.92 designed modem IBM 11 a/b Wi-Fi Wireless IBM Embedded Security Subsystem 2.0 NOK 20,180.00 Er prisen IBM.com oppgir. Jeg vil dog få maskinen en del billigere igjennom jobben. 351kr mnd over 36 mnd. Eneste jeg kan se som er noe og utsette på er vel vekt. Det følger også med en stor programvarpakke, men den spiller ikke noe rolle for meg, da det vil bli innstalert Debian GNU/Linux på maskinen med en gang. Eventuell erfaringer med Linux på denne modellen motas med takk. -Andreas- Tror du vil få en bra maskin der... Jeg vurderte lenge den maskinen, men fant ut at jeg kunne ta meg råd til en T40p i stedet, og gikk for den. Eneste ankemomentet jeg hadde (kunne sikkert gjort noe med det forøvrig, mot et tillegg), var at den kun hadde ett års garanti. Vekt er jo selvfølgelig viktig, men det er også viktig å tenke på hvor mye du skal drasse på den, og hvor mye du er villig til å betale for slankekuren Ellers ville jeg undersøkt om de kan levere et bra tilbud på IBM T40, evt T40p, da får du omtrent samme maskinen, slanket ca 800g, dog uten FW, men jeg trenger i hvert fall ikke det så mye at jeg har kjøpt noe PCMCIA-kort ennå, og blir vel neppe å kjøpe det heller. Uansett er det et bra tilbud du har fått, og jeg tror du vil bli fornøyd med IBM. Vil anbefale deg å oppgradere minnet på maskinen da, 512MB koster vel ca 1500-1600 kr, og så lenge det er 256MB som står i, vil du mest sannsynlig merke ganske stor forskjell... Lenke til kommentar
iNas Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Du bør betale litt ekstra og påse at du får en 512MB RAM-brikke. Ellers er resten bra selv om jeg ikke er særlig begistret over skjermkortet. Men alt-i-alt et godt valg som jeg håper du vil trives med. Lykke til med Debian, regner med at du innstallerer dual-OS med Win og Debian(?) Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Vil bare si at dog Radeon Mobility 7500 er et kort som er på vei ut, er det et meget bra kort dersom du ikke trenger laptopen til spilling.. Yter tross alt langt bedre enn alskens integrerte kort med delt minne osv.. Lenke til kommentar
InfecteD Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har ikke sjekka på en stund, men har linux støtte for centrino nå? Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Linux har støtte for Centrino ja. Er vel litt kluss med wi/fi kortene til intel, men det får man da fikse. Er i utgangspunktet usikker på om jeg kommer til å kjøre windows i det store og det hele. Får Vurdere ekstra ram ja, men skjermkortet er ikke av så aller stor betydning, det lille som skjer av spilling her i gården skjer på den stasjonære. Takk for svar! -Andreas- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå