Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB mus problem fra en annen verden

Anbefalte innlegg

Bygde meg en ny Gaming Rig i mai, valgte msi z87-g45 hovedkort. SSD disker, intel i5 quad osv. Alt har fungert helt topp frem til i går kveld. Merket plutselig at jeg ikke kunne bevege lyd markøren i vlc player. Hm, rart tenkte jeg. Så merket jeg at venstre mus knapp ikke fungerte, HM, RART TENKTE JEG. Stakkars musa mi har slitt seg ut, tenkte jeg. Så jeg hentet en ny gaming mus fra Logitech, koblet til, alt så greit ut, NEIDA. samme problem. Når jeg trykker på venstre mus knapp i et vindu, så blir det grått/skravert (akkurat som om man hopper ut av det). Høyre knapp fungerer slik den skal. Etter en kjapp reboot, så fungerte alt fint i ca. 3 min. så begynte moroa igjen.

OK, formaterte hdd, boota windows 7 fra usb stikken min, merket at usb support ikke fungerte første gang, slik at jeg avbrøt installasjon og re-boota. Prøvde på nytt, nå fungerte usb supp under boot, 12 min senere, før jeg har rukket å lagt inn en eneste driver, så dukker usb problemet opp igjen. Flashet bios på hk og på ssd diskene mine, samme er samme.

Prøver nå en ny installasjon, mistenker at usb kontrolleren på hk er herpa, men aldri opplevd maken til hellvette.

Noen tips??? Har ikke lyst til å sende inn hk, og vente laaang tid på retur fra komplett.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har installert Intel USB 3.0 driver fra MSI DVD'en eller MSI support?

Jeg har lastet ned siste versjon fra MSI. Lurer på om jeg kanskje har løst problemet:) Det kan virke som om PC-en plutselig har aktivert usb power styring, dette har gjort at musa stenger delvis ned. Helt sprøtt, spør du meg. Selv på ny install av windows 7, så var dette aktivert. Har kjørt noen timer nå, uten hikke. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...