GW72 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hei. Jeg er ny på forumet og lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem. For en stund siden kjøpte jeg Netgear Nas server og installerte en 2TB NAS harddrive fra WD. Sist uke kjøpte jeg en til på 3TB av samme merke men den dukker ikke opp etter at jeg monterte den inn i serveren. Alt som står nå er denne på 2TB. Det er 4 brønner så hvorfor dukker denne ikke opp og hva må jeg gjøre for å få fikset dette. Jeg er ny på dette rundt NAS og bruksanvisningen som fulgte med Netgear er ikke akkurat til noe hjelp med dette problemet. Setter stor pris på hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Det går et skille på 2TB som maks størrelse i mange sammenhenger. Holder du deg til < og = 2TB hdd så går det da greit. Google din NAS versjon og 3TB support så ser du fort om andre er i samme båt med 3TB disker. Lenke til kommentar
GW72 Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 Det går et skille på 2TB som maks størrelse i mange sammenhenger. Holder du deg til < og = 2TB hdd så går det da greit. Google din NAS versjon og 3TB support så ser du fort om andre er i samme båt med 3TB disker. Takk for svaret. Det ser ut som det da jeg har en versjon som skal kunne støtte disker på 3TB. Inne på innstillingene for serveren er den oppført med X-RAID2 og div forum sier dette. ________________________________________________________ Stasjonene kommer pre-konfigurert fra Netgear i X-RAID2 format som er deres proprietære raid format, men bruker en raidar programvaren så kan de konfigureres som RAID 0,1,5 eller JBOD. X-RAID2 tar seg av utvidelsen automatisk hvis en disk er lagt til uten at brukeren trenger å gjøre noe. _________________________________________________________ Da burde vel dette skje uten at jeg trengte å gjøre noe, men slik det er nå får jeg beskjed om at jeg har 367 GB free of 1,8 TB. Har 2 disker i maskinen, en på 2 TB og en på 3 TB. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 http://www.readynas.com/?p=656 Hvis det fortsatt fungerer slik vil X-RAID2 ha satt opp 3TB-disken din for redundancy, og påfølgende disker vil bli satt opp for økt lagringskapasitet. Den eneste måten du vil få 5 TB ut av denne festen på er med JBOD, men da har du ingen redundancy. Jeg ville ha kjøpt to 3TB disker til, satt alle 3 opp i RAID5 og gjort noe annet gøy med 2TB disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå