DarrenShan Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hei. Jeg har et spørsmål angående hvor lenge det skal være en hevelse etter en såkalt prikktest for allergier? Det er en sånn test der legen drypper ei dråpe med allergiframkallende stoffer og stikker hull i armen. Det er slik at jeg tok en slik prikktest igår og fikk da totalt 13 stikk i underarmen, og en del av disse blei da til ganske store "myggstikk" (pollenallergier for det meste). Noen timer etter denne testen hadde ikke disse hevelsene gått ned enda, tvert imot, istedet hadde hele underarmen blitt en eneste svær hevelse. Det har nå gått 30 timer siden prikktesten, og hele underarmen er fortsatt rød og hoven. Er dette vanlig eller bør jeg tilkalle lege? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Det er nok ikke vanlig, men så lenge du ikke har noen andre symptomer, trenger du ikke å gjøre noe i kveld, men jeg ville nok ringt legen i morgen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Du kan dempe reaksjonen på ulike måter. Godt med c-vitamin f.eks. Du kan også lage kamillete med ingefær, fenikkel, anis og timian. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå