тurbonєℓℓo Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Kort fortalt så er det viktig å kjenne og forstå historien og ikke minst de holdninger og den ideologi som fører oss på avveier. Mener du det er for mye stoff om krigen på NrK. Jens Stoltenberg sa etter attentatet: Aldri mer 9. april. Aldri mer 22. juli. Det gjør vi med dagens informasjon. <digresjon> Fatter ikke du er fra Gjøvik, men forstå at du er interessert i dikt og sanger. Du må ikke sove Turbonello: Men æille har et syskenbån på Gjøvik, som var skolemodent før det fylte fem, og når vi ramse firegangen utanatt og fort, satt syskenbånet vikar når lærinna skulle bort. I skirenn vart vi mester, det er klart at vi vart gla. Jeg sover ikke. Og jeg er realist. Jeg har forøvrig svart på det, og har ikke endret standpunkt. Mer diskusjon, gjør ikke noen ting bedre. Noen folk er onde, mens andre ikke. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være, så lenge medisinsk vitenskap da ikke får gjort noe med det. Hvis man i fremtiden ikke kan forandre på dette via hjernekirurgi da. La ikke det bli nok en avsporingSi det til deg selv hver gang du skriver noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg sover ikke. Og jeg er realist. Jeg har forøvrig svart på det, og har ikke endret standpunkt. Mer diskusjon, gjør ikke noen ting bedre. Noen folk er onde, mens andre ikke. Og du som videreformidler usannheter om Arebiderpartiets partileder og derette redigerer bort det du postet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1608474&p=21794520 i en post der du fikk et ryktepoeng av dine meningsfeller befinner deg vel blant de gode? Bevis: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1608474&p=21795825 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 AP og spesielt AUF er PK og populister. Alle demokratiske partier er populistiske, og følgelig også Politisk Korrekte om de har ønske om å oppnå makten. Den påstanden kan nok diskuteres. At venstresiden er populister og politisk korrekte er det liten tvil om. Men FrP spesielt. De har stort sett stått i mot alle og i dag sitter de i regjering. Men dessverre ser vi nok et litt mer populistisk FrP i regjeringen en det vi skulle håpet på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Den påstanden kan nok diskuteres. At venstresiden er populister og politisk korrekte er det liten tvil om. Men FrP spesielt. De har stort sett stått i mot alle og i dag sitter de i regjering. Men dessverre ser vi nok et litt mer populistisk FrP i regjeringen en det vi skulle håpet på. Snarere tvert imot. En del av voksenopplæringen av partiet har virket, men vi er langt fra i mål. Jeg venter spent på høstens budsjett som er noen måneder unna. Men det er ikke dette som diskuteres i tråden. Endret 6. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg sover ikke. Og jeg er realist. Jeg har forøvrig svart på det, og har ikke endret standpunkt. Mer diskusjon, gjør ikke noen ting bedre. Noen folk er onde, mens andre ikke. Og du som videreformidler usannheter om Arebiderpartiets partileder og derette redigerer bort det du postet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1608474&p=21794520 i en post der du fikk et ryktepoeng av dine meningsfeller befinner deg vel blant de gode? Bevis: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1608474&p=21795825 Den var noe upresis med feil og mangler. Det er rettet opp nå. Jeg fjernet lenken, og tok det som er relevant. Forøvrig svarer du jo ikke på det jeg sa her, men du drar inn en annen diskusjon og et annet tema. Om du ikke liker off-topic, så burde du la være å holde på med det selv. Kun et tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Du skrev: Noen folk er onde, mens andre ikke.Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være, så lenge medisinsk vitenskap da ikke får gjort noe med det. Hvis man i fremtiden ikke kan forandre på dette via hjernekirurgi da. Er det for å bevise at du selv tilhører de som ikke er onde? Velment råd: Kvalitetssikre kildene dine før du klipper og limer fra nettet og gi deg ikke ut for å kunne et svært komplisert fag du har liten peiling på. Endret 6. juli 2014 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) Når Raymond Johansen og Martin Kolberg med AP skal ta ett oppgjør med hatet, så kan de ikke bare regne med innvandringsmotstandernes hat mot AP. Også Samer med mange flere har følt hatt mot styre og stell inkl AP. Vi har Alta saken og Niillas Aslaksen Somby (født 4. desember 1948) er samisk kulturarbeider og samepolitisk aktivist. Han har de siste tiårene arbeidet som skribent/forfatter, fotograf og journalist. Somby er bosatt i bygda Sirma i Tana kommune. Niillas A. Somby var medlem av Samisk aksjonsgruppe. Han er først og fremst kjent som en av de syv samene som sultestreiket utenfor Stortinget i 1979 i forbindelse med Alta-konflikten og som deltaker i sprengningsforsøket i Alta i 1982. Dette kunne gått riktig ille, selv om hendelsen ikke var rettet mot AP direkte, så satt AP i regjering og tvang gjennom en utbygging. Med støtte fra andre partier så det er sagt. Somby unnskyldte seg med: Niillas A. Somby, John-Reier Martinsen og en ukjent tredjemann deltok i 1982 i et forsøk på å sprenge ei bru i Alta. Sabotasjen ble gjennomført etter at norsk Høyesterett i 1982 besluttet at regjeringens vedtak om å demme opp Altaelva var lovlig og kunne iverksettes. Sprengningsforsøket mislyktes da sprengstoffet detonerte ved et uhell. Somby skadet et øye og en arm i forbindelse med eksplosjonen. Armen måtte senere amputeres. Han uttalte til NRK senere[3]: «Når det ikke nytter med sultestreik, argumenter eller demonstrasjoner er det bare et språk myndighetene forstår. Det er deres eget språk». Denne sak var pinlig for AP. Innehold urinnvånere, miljøvern, storsamfunnet mot lokalsamfunn og mye annet. INGEN skal komme å si til meg at ikke dette skapte hat mot AP og andre partier. Dette hatet ville ikke AP ta ett oppgjør med. De ville koste dette under teppe, fort, fort, gjemme, gjemme, glemme, glemme. Tok seg ikke bra ut i media, og slettes ikke i utenlandsk media når urinnvånere var innblandet. AP kan ikke bare velge og vrake hvilke hat de skal ta ett oppgjør med. Når de stikker hull på byllen så kommer alt rennende ut, også det høyst ubehagelige for AP. Gamle minner kommer frem for befolkningen, minner som ikke fremmer nødvendigvis APs sak, og hatet når nye høyder. http://no.wikipedia.org/wiki/Niillas_Aslaksen_Somby Endret 27. juli 2014 av V?rbris Lenke til kommentar
gunleik groven Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Problemet var en mentalt syk mann.Problemet var, og er, at man stempler mannen som mentalt syk for å unngå å måtte ta stilling til mannens politiske ideologi. +1 Problemet var en mentalt syk mann.Problemet var, og er, at man stempler mannen som mentalt syk for å unngå å måtte ta stilling til mannens politiske ideologi. +1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Dagen vil komme der Arbeiderpartiet blir avslørt som usle løgnere. Det er påstått at Arbeiderpartiet selv trakk i trådene 22. Juli. Det er slett ikke usannsynlig. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Nå har jeg inntrykk av at de som påstår den slags gjerne er de samme som mener Støre er en robot og at Hitler bor på månen men for all del 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Dagen vil komme der Arbeiderpartiet blir avslørt som usle løgnere.Arbeiderpartiet består av politikere vis yrke er å lyve for befolkningen, at de som alle andre politkere blir tatt i løgn ibland ser ikke ut til å endre noe som helst. Det er påstått at Arbeiderpartiet selv trakk i trådene 22. Juli. Det er slett ikke usannsynlig.Det er så usannsynlig som det er mulig å forestille seg. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Dagen vil komme der Arbeiderpartiet blir avslørt som usle løgnere. Det er påstått at Arbeiderpartiet selv trakk i trådene 22. Juli. Det er slett ikke usannsynlig. Det ville vært av stor interesse om du har noen linker til en slik påstand. Det er ingen ting som vil overraske meg når det gjelder AP. Vi så jo hvordan AP tok makta i Norge etter terroren. AP var virkelig på vei ned som parti rett før hendelsen. Men jeg tror nok ikke de selv sto bak. Men det er interessant. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Det er ingen ting som vil overraske meg når det gjelder AP. Så hvorfor blir du fornærmet når folk sier at slikt ikke ville overrasket når det gjelder FrP? Geir 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Det er ingen ting som vil overraske meg når det gjelder AP. Så hvorfor blir du fornærmet når folk sier at slikt ikke ville overrasket når det gjelder FrP? Geir Nå tror jeg på ingen måte at AP selv sto bak terroren, bare for å ha det klart. Men som sagt, ingen ting overrasker når det handler om et parti som AP. Jeg blir heller ikke fornærmet når folk slenger dritt om FrP, mer oppgitt over at de ikke kan finne på noe nytt og som har rot i virkeligheten. AP er et maktparti, et kynisk parti som skal styre mennesker. De er i dag muligens verre en noen gang. AP skal liksom ta et oppgjør med meninger de selv ikke liker, de snaker om og ta et oppgjør mot hatet. Men hvem skal ta oppgjør mot AP sitt hat? Når jeg ser AP pampene og hvilken makt disse få folka grabber til seg blir jeg kvalm. De gir et utrykk for at de er i stand til det meste for å holde på makta. Derfor skrev jeg at ingen ting overrasker. I FrP er alt annerledes. De har ikke den tradisjonen. De har ikke ytinger der de liksom skal ta et oppgjør. Slik starter man ikke en meningsutveksling, det blir ikke debatt av slike holdninger. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 De har ikke ytinger der de liksom skal ta et oppgjør. Dolkesjø? (Det var forsåvidt ikke noe "liksom" med det oppgjøret, det var knusende og endelig.) Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 De har ikke ytinger der de liksom skal ta et oppgjør. Dolkesjø? (Det var forsåvidt ikke noe "liksom" med det oppgjøret, det var knusende og endelig.) Geir Jeg røk selv ut av FrP den gangen. Det var Hagens kamp mot oss liberalister i partiet og er noe helt annet. AP vil styre folket. Eskil vil straffe mennesker og han har sammen med Stoltenberg oppfordret til en tyste mentalitet om folk yter noe de ikke selv liker, eller selv oppfatter som rasisme og hat. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg røk selv ut av FrP den gangen. Det var Hagens kamp mot oss liberalister i partiet og er noe helt annet. Men det var et oppgjør med meninger/ytringer? AP vil styre folket. Det vil vel alle som søker makt, om enn i ulik retning. Eller mener du at Arbeiderpartiet bokstavelig er totalitært? Eskil vil straffe mennesker og han har sammen med Stoltenberg oppfordret til en tyste mentalitet om folk yter noe de ikke selv liker, eller selv oppfatter som rasisme og hat. Det må du gjerne dokumentere. Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg røk selv ut av FrP den gangen. Det var Hagens kamp mot oss liberalister i partiet og er noe helt annet. Men det var et oppgjør med meninger/ytringer? AP vil styre folket. Det vil vel alle som søker makt, om enn i ulik retning. Eller mener du at Arbeiderpartiet bokstavelig er totalitært? Eskil vil straffe mennesker og han har sammen med Stoltenberg oppfordret til en tyste mentalitet om folk yter noe de ikke selv liker, eller selv oppfatter som rasisme og hat. Det må du gjerne dokumentere. Geir Det var et internt oppgjør. Ikke undervurder AP med sammenligning med andre partier. Lytt heller på måten de argumenterer å se deres historie og hvordan de bevist har satt sine folk i samfunnet. Eskil sitt hat mot andres meninger og hans fjollete uttalelse om ytringsansvar, der han vil knuse ytringsfriheten er veldokumentert. Bare å søke om du ikke fikk det med deg. Men det gjorde du helt sikkert ikke. Regner med at du følger bedre med en som så. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Eskil sitt hat mot andres meninger og hans fjollete uttalelse om ytringsansvar, der han vil knuse ytringsfriheten er veldokumentert. Bare å søke om du ikke fikk det med deg. Men det gjorde du helt sikkert ikke. Regner med at du følger bedre med en som så. Beklager, men det er din påstand, så det er ditt ansvar å dokumentere det. Geir 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Eskil sitt hat mot andres meninger og hans fjollete uttalelse om ytringsansvar, der han vil knuse ytringsfriheten er veldokumentert. Bare å søke om du ikke fikk det med deg. Men det gjorde du helt sikkert ikke. Regner med at du følger bedre med en som så. Beklager, men det er din påstand, så det er ditt ansvar å dokumentere det. Geir Som sagt, dette er veldokumentert. Har selv dokumentert dette i andre debatter. Rimelig sikker på at du vet hva jeg snakker om. Problemet er at man tolker det Eskil sa ulikt. Med den debatteknikken starter man en ny debatt og fjerner seg fra det Eskil mente, sammen med Stoltenberg. Typisk AP og fjerne seg fra debatten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå