blackcom Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Okay, jeg har skjønt at DMA er en bra greie. Men IDE kontrollerne mine viser i følge device manager at de kjøres på Ultra DMA mode 2. I bios kan jeg velge mellom Ultra DMA 0, 1, 2, 3, 4, 5 og auto. ...men nå som den står på auto er det altså Ultra DMA mode 2 som kommer opp i device manager. Aner noen forskjell på alle disse modene? Er det liksom '0' som er best? Eller burde jeg valgt noen av de andre modes'ene framfor 'auto'? mvh Marius Strand Lenke til kommentar
esk Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 udma 2 er løst oversatt ata 33, som regel cdrom eller GAMLE disker Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 ...hmmm.... og er det moen som vet forskjellen på multi-word DMA og ikke multi-word...? Sliter som F... med å få en dvd-brenner til å fungere... derfor tenkte jeg at hvis jeg lærte litt om de forskjellige modesene en IDE kontroller kan konfigureres til å kjøre i ville det være lettere å løse problemet... Lenke til kommentar
esk Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 La den stå på udma mode 2 du... Kan være enide å sjekke jumper settingene dine, plasser de gjerne til cs (cable select) Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Cable select... hva gjør denne finskjonen egentlig? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 I Xp hos meg detekteres harddisker/cd-rom automatisk, så cd-rom blir satt til ultra dma modus 2, og harddisker til modus 5 (ata 133(?)). bare sørg for å ha på automatisk gjenkjenning/detektering.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå