Cain_85 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 FSB'en på systemt mitt er på 163 Mhz.. Nå lurer jeg på det som står som topic, hva skal AGP porten stå på? Har et GeForce 4 ti4200, og for øyeblikket står det på 66 mhz.. men kan man øke dette, og er det en regel for det? 163 2 = 81,5 ? hadde vært fint å vite hvordan dette skal fungere teoretisk. En annen ting er om det idetheletatt gir en økt ytelse? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvis hovedkortet ditt har PCI/AGP-lås burde du bruke den. Økning av frekvensen på AGP-porten gir liten ytelsesøkning, og øker du den mye kan fort kortet gå føyken. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 fant ut at mitt kort hadde stått på auto en stund med 200fsb... men det overlever jo det meste. :-? Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 fant ut at mitt kort hadde stått på auto en stund med 200fsb... men det overlever jo det meste. :-?Er ikke Auto=66 MHz? Min står på Auto :o :o :o Lenke til kommentar
Endre Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Er ikke Auto=66 MHz? Ja. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Er ikke Auto=66 MHz? Ja. Regnet med det, men man vet aldri. Takk for svar :wink: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 AGP = 66MHz orginalt. Klart du kan overklokke, men det er ikke å anbefale. Grunn: Ingen merkbar ytelse å hente på det og fordi det har lett for å bli ustabilt. På de fleste (alle?) Nforce2 kort kan du ikke overklokke AGP det er fordi den er låst til 66MHz selv om du øker FSB. Det eneste du har å hente på ytelse er når teksturer/data lastes ut til skjermkortet og hvis det er lite minne på kortet i forhold til det spillet bruker kan også systemminnet brukes til å oppbevare teksturer. Den første faktoren kan øke ytelsen mest (ca et par prosent), mens den site faktoren kun øker ytelsen dersom det er lite minne på kortet (64MB?) OG dersom spillet krever mye OG du kjører høy oppløsning (1600x1200) OG bruker FSAA og AF. Altså minimalt å hente på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå