Gå til innhold

Kjøre Oslo-ish - Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal om et par uker kjøre fra Hagan i Nittedal til Trondheim. Jeg har ikke kjørt strekket før, og lurer på hvilken vei jeg burde kjøre. Jeg er avhengig av å rekke noe i Trondheim, så tid er en issue. Google Maps sier at jeg burde kjøre E6 nordover omtrent til Stange, og så ta RV3 oppover. Dette er vel Østerdal-ruta? Men så hørte jeg med noen som har kjørt veien før, som mener at jeg burde kjøre RV4 til Gjøvik og så kjøre E6 fra mellom Gjøvik og Lillehammer oppover. Det er i følge Google Maps 30 min senere. Tredje alternativ er å følge E6 hele veien, som skal være omtrent like raskt som RV4 til Gjøvik og så på E6.

Alternativene:

- E6 -> RV3 -> E6

- RV4 -> E6

- E6

Noen med innspill? Skal starte i såpass god tid at jeg vil ha et par timer å gå på, men vet jo aldri.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Østerdalen (RV3) er definitivt raskest. E6 oppover Gudbrandsdalen er helt ødelagt av 70-soner, fysiske midtdelere, bønder på traktor.

Lenke til kommentar

A priori kan antagelig Østerdalen regnes som en rimelig rask rute - men da bør man sjekke hva som evt skal foregå av veiarbeider langs de alternative ruter. Men det som slo meg her - er du nødt til å reise på kortest mulig tid, eller har du mulighet til å ta høyde for problemer ved å sette avreisen noe tidligere enn strengt nødvendig ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det skal holde hardt å greie det på 6 timer. Med så mye veiarbeid det er etter Minnesund bruker du fort 30-45 minutter ekstra bare frem til avkjøringen til Elverum. Du skal heller ikke se bort fra at det er både traktorer, trege bobiler og campingvogner også oppover Rv3, og nå har det også kommet fotobokser på strekningen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Østerdalen hvis du er glad i å kjøre for fort, og vil være en aktiv sjåfør :) Cruise oppover E6 ellers. Unngå Stange, masse trøbbel hver gang jeg kjører der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har kjørt E6 opp og ned noen tusen (virker sånn vaffal) ganger når jeg skal mellom øst- og vestlandet, men velger alltid Rv3 når jeg skal til Trondheim eller nordover.

Lenke til kommentar

Det skal holde hardt å greie det på 6 timer. Med så mye veiarbeid det er etter Minnesund bruker du fort 30-45 minutter ekstra bare frem til avkjøringen til Elverum. Du skal heller ikke se bort fra at det er både traktorer, trege bobiler og campingvogner også oppover Rv3, og nå har det også kommet fotobokser på strekningen.

Ja, det er derfor vi beregner 9. 6 timer er som sagt uten problemer med ideell trafikk. 9 timer burde vel gå mer enn greit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...