Stormwolf Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Håper de lager en feit god expansion pack som spill i gode gamle dager! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ooooooooh, jeg gjetter de ønsker rettighetene til Ultima! Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 4. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2014 I går satte jeg meg av en eller annen grunn ned med Ambermoon på Amiga. Plutselig slo det meg at Amber-serien, eller "oppfølgeren" Albion, kanskje ville vært noe for Larian. Og langt mer realistisk å kunne få rettighetene til enn serier som Ultima og Wizardry. Just a thought, som de sier i Belgia. 2 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Ja Ultima er et long-shot sånn rettighetsmessig. Lord British er jo selv aktiv som spillutvikler fortsatt, så. Men jeg bare syntes Divinity OS har så mange likheter med Ultima, ned til små detaljer som dette: På samme vis blir sekker og kister og tønner man åpner opp i Divinity, vist med en slik "ramme" rundt det man finner inni. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Swen Vincke har hele tiden trukket frem Ultima-spillene som viktig inspirasjonskilde for D:OS, så det er nok ikke tilfeldig, nei. Men det har vel vært tilfelle med alle Divinity-spillene. Dette er bare første gang Larian ikke har blitt nektet å lage rundebasert kampsystem. Endret 4. juli 2014 av Aasgaard 1 Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Er dette tur-basert? Har spilt alle tidligere i serien.... men turbasert er ikke min "greie" :-( Lenke til kommentar
Husam Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Ja, det er turbasert denne gangen. Jeg er enig i at real-time med pause (som i Divine Divinity og Beyond Divinity) er et bedre system, men det virker dessverre som om den mekanismen er litt på vei ut. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Kampene er rundebaserte, ikke resten av spillet. Fungerer godt, og det er visstnok slik Divinie Divinity opprinnelig skulle vært også (utgivere nektet). 1 Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Ok, takker for svarene Jeg har bitt "lurt" inn i "Den Turbaserte Verden" ved flere anledninger, og kommer til å stå over dette spillet. Veldig synd, egentlig, fordi de tidligere spillene i serien var noe av de beste (min oppfatning, og hva er best? ) innen sin sjanger på den tiden. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Turbasert er deilig .... ! 3 Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Ok, jeg har null erfaring med denne serien; anbefales det at jeg begynner fra scratch/spill 1 og jobber meg fremover, eller er det OS som er det smarte stedet å begynne? Da snakker jeg ut i fra at jeg har veldig liten erfaring med turbasert slåssing. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Ok, jeg har null erfaring med denne serien; anbefales det at jeg begynner fra scratch/spill 1 og jobber meg fremover, eller er det OS som er det smarte stedet å begynne? Da snakker jeg ut i fra at jeg har veldig liten erfaring med turbasert slåssing. Du får ikke noe bedre erfaring med turbasert slossing ved å spille de andre spillene i serien. De har hatt andre typer kampsystem. Jeg har ikke spilt Original Sin ennå, men så vidt jeg har skjønt er det heller ikke noe problem å følge med på historien dersom du velger å starte med dette spillet. Jeg anbefaler uansett de to første spillene i serien dersom du kan leve med noen svakheter som de fleste gamle spill har. Strålende spill. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Det kreves ikke noen kunnskap om universet for å kunne nyte Original Sin. Man får ikke noen fordeler, egentlig. Og kampsystemet er helt annerledes også. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Kan gjerne begynne med Divinity: Original Sin, men anbefaler at du spiller de andre spillene også (før eller siden). Gir mer kjøtt på beinet historiemessig, i tillegg til å være meget gode spill. Spesielt Divine Divinity. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Takker for svar! Har lenge hatt lyst til å teste, men usikker på hvor det var lurt å starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå