Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan jeg få for denne bilen?

Anbefalte innlegg

Hei,

Planer om å selge bilen snart. Det er en Audi A4 Avant 1.6l Business Edition - bensin. 2002 modell, 290.000 km. Den er påkostet 45.000,- de siste to årene i form av ny reg.reim/toppakning/airbager/dynamo/radiator etc. Lista er over 30 deler som er nye. Bilen har meget lite rust, bare litt under den ene hjulbuen. Den andre hjulbuen var rustet i hjel - dermed en helt ny hjulbue kjøp inn og lakkert.

Hvor mye kan jeg begynne med å spørre for denne når jeg annonserer? Ser at eldre biler som har gått ca. det samme ligger ute for 20-25k.

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite å hente i påkostning til en så gammel og brukt bil.

Bruk denne som en pekepinn. Den er i bedre tilstand enn din, men du har avant og har gjort en del service. Dette er også forhandler, så privatpriset bil vil være lavere.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46910584&searchclickthrough=true

Javel..? Den du linket er eldre og er før faceliften. Dette er lik min:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49130812&searchclickthrough=true

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at du skulle prise den likt, men du kan bruke den som veiledning. Den du linket til der er ikke et realistisk tilbud.

Uten at jeg vet så mye om bilen så vil jeg si at 19-22k er en ok pris. Begynn med 25k du, så kan du redusere den gradvis.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at du skulle prise den likt, men du kan bruke den som veiledning. Den du linket til der er ikke et realistisk tilbud.

Uten at jeg vet så mye om bilen så vil jeg si at 19-22k er en ok pris. Begynn med 25k du, så kan du redusere den gradvis.

Det hørtes veldig lavt ut, uten at jeg forventer noe mer egentlig. Et par eksempler på like biltyper. Da blir jeg meget forvrirret når du sier 20k.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43012730

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43972957&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48216548&searchclickthrough=true

EDIT: Brukte dinside sin bruktkalkulator som jeg nå kom over og søkte etter liknende biler. Fikk dette resultatet:

' 123 liknende biler er lagt ut til en gjennomsnittlig utlysningspris på 50 661,- '

Ja, selvfølgelig er salgspris noe annet enn utlysningspris - men 20k mot 50.5k er drøyt.

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar

Var bare noe jeg fant. Er trolig bare en coil, men da drifter vi off-topic.

Alternativ 2 som justering: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49059030

Alternativ 3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49402731

Du må bare finne underpunktet og overpunktet, så legger du din i midten. Husk at bilen din ikke regnes som fin tilstand da den har rust, så både det og kilometerstand trekker ned prisen betraktelig.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

I den prisklassen spørs det også på en del andre ting. La oss si at du har slitne vinterdekk som ikke holder en sesong til og bilen må på EU om et par måneder. Da må en potensiell kjøper for det første regne med 5000 for dekk og EU-kontroll, samt en potensiell haug med ekstrautgifter for å få bilen EU-godkjent.

Om bilen er derimot nylig godkjent i 2 år framover og har nye dekk som holder i minst 2 år, da er det lavere terskel for folk å betale litt mer og kunne forhåpentligvis kjøre i minst 2 år og bare fylle på bensin og spylervæske.

Lenke til kommentar

I den prisklassen spørs det også på en del andre ting. La oss si at du har slitne vinterdekk som ikke holder en sesong til og bilen må på EU om et par måneder. Da må en potensiell kjøper for det første regne med 5000 for dekk og EU-kontroll, samt en potensiell haug med ekstrautgifter for å få bilen EU-godkjent.

Om bilen er derimot nylig godkjent i 2 år framover og har nye dekk som holder i minst 2 år, da er det lavere terskel for folk å betale litt mer og kunne forhåpentligvis kjøre i minst 2 år og bare fylle på bensin og spylervæske.

Denne bilen er EU godkjent oktober 2013. Det ble gjort arbeid for 15k for å få den gjennom. Ingen problemer med bilen nå. (Calipere, bremseklosser, bærearmer, demping)

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar

Du kan jo alltid sette prisen litt over det du forventer å få for den og ta det derfra. Spørs hvor fort du trenger å få solgt den. Det er en type bil som det finnes ganske mange av, så noe må jo tiltrekke kjøperen (åpenbart ikke motoreffekt eller lavt km). Ellers kan den fort drukne i mengden med tilsvarende biler.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltid sette prisen litt over det du forventer å få for den og ta det derfra. Spørs hvor fort du trenger å få solgt den. Det er en type bil som det finnes ganske mange av, så noe må jo tiltrekke kjøperen (åpenbart ikke motoreffekt eller lavt km). Ellers kan den fort drukne i mengden med tilsvarende biler.

Jeg vil si bilen ser ut som den har gått halvparten av det som står på km.telleren. Strøken innvendig, og bare rust under en hjulbue utenpå. Så det er vel noe som kan tiltrekke noen kjøpere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hør: Du kan ha kostet på bilen din en formue, men det hjelper lite på salgsverdien. Den har fremdeles gått 290.000 og er en gammel, slitt bil.

Jeg driver med kjøp og salg av bil på daglig basis og har hatt sikkert 100 slike biler gjennom årenes løp.

Den siste var veldig lik din, en -02 avant 1.6 Business, 255'km, ny EU,8 bra dekk derav 4 helt nye vinterdekk og ny service. I hele tatt en godt holdt bil som har vært brukt til langkjøring. Denne solgte jeg fra butikk for 35.000 f.reg.

Selger du den selv ligger din bil på rundt 20-25.000.

En ting er hva du VIL ha for bilen, men den er ikke mer verdt.

Lenke til kommentar

Hør: Du kan ha kostet på bilen din en formue, men det hjelper lite på salgsverdien. Den har fremdeles gått 290.000 og er en gammel, slitt bil.

Jeg driver med kjøp og salg av bil på daglig basis og har hatt sikkert 100 slike biler gjennom årenes løp.

Den siste var veldig lik din, en -02 avant 1.6 Business, 255'km, ny EU,8 bra dekk derav 4 helt nye vinterdekk og ny service. I hele tatt en godt holdt bil som har vært brukt til langkjøring. Denne solgte jeg fra butikk for 35.000 f.reg.

Selger du den selv ligger din bil på rundt 20-25.000.

En ting er hva du VIL ha for bilen, men den er ikke mer verdt.

Hei.

Bilen er solgt nylig for 32.000,- EDIT: hadde listepris til 37k, altså prutet kjøper 5000,- grunnet kosmetiske skader. Fair enough. :)

Kjøper var meget positiv til alt som hadde blitt byttet på bilen. Nå er jeg ute etter en Audi a5 :)

Endret av Hockenheim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...