Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gaming PC!

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter en gaming PC en stund nå og tenker å kjøpe fra komplett, men er åpen for andre forslag! Budsjettet ligger på 11 K med skjerm (ikke mus og tastatur).

PC'n må kunne kjøre watch dogs, GTA V, the forest og spill som kommer senere i fremtiden!

Kabinett må være en CM Storm Stryker Gaming Big Tower, hvit!

Utenom kabinetter er jeg åpen for alt bare at det er intel prosessor og ikke AMD!

Endret av duniber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett er normalt litt høye i pris, hvis det er det du spør om. Du kan bruke prisjakt.no eller prisguide.no så kan du sjekke priser på ulike komponenter. Priser er normalt oppgitt inkl. moms ja.

Nå er 11K inkl. skjerm et relaitvt beskjedent budsjett, så vit at dette på ingen måte er "top notch".

Skjermen jeg foreslo kjenner jeg ikke til personlig.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har dette alternativet:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=92777&view=l

Mye det samme egentlig, men uten mulighet for overklokking og to skjermkort, har aldri hatt bruk for noen av tingene. Derimot større harddisk og SSD, spesielt SSD blir fort full på en spill-pc. Kabinettet er mindre og støydempet, så den er stillegående. Ikke så prangende, men den drar spillene uten problem.

NB: Ville styrt unna Seagate harddisker, disse har vist seg mindre pålitelige i test enn Hitachi(best), og WD(bra).

Lenke til kommentar

hva er overklokking? Er ikke en sånn datanerd som har peiling på sånt!

Det betyr at man øker hastigheten på prosessoren over det den er spesifisert. På den måten kan man øke ytelsen på maskinen. Ulempen er at prosessoren bruker mer strøm og trenger mer kjøling og dermed mer støy, man risikerer at maskinen blir ustabil og at man forkorter levetiden til komponentene.

Hvis man ikke er kjent med dette, er det ingen grunn til å bruke ekstra penger på komponenter som støtter dette.

Lenke til kommentar

Jeg har dette alternativet:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=92777&view=l

Mye det samme egentlig, men uten mulighet for overklokking og to skjermkort, har aldri hatt bruk for noen av tingene. Derimot større harddisk og SSD, spesielt SSD blir fort full på en spill-pc. Kabinettet er mindre og støydempet, så den er stillegående. Ikke så prangende, men den drar spillene uten problem.

NB: Ville styrt unna Seagate harddisker, disse har vist seg mindre pålitelige i test enn Hitachi(best), og WD(bra).

Det kommer ann på modell og flaks Det er det samme som å si at Mercedes er jævlig dårlig bare fordi Mercedes vito rundt 2000 var skamdårlige ;)

Seagate desktop 4TB anbefales akkurat som Hitachi. Jeg anbefaler ikkje WD, men det er fordi de fukka opp desktop modellene sine i sin tid fra å fungere med hw raidkontrollere. (TLER)

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å bygge? Så en på YouTube som brukte 30 m og følger alle ledninger med i pakken?

Har også lurt på om når du kjøper pc fra komplett som de bygger for deg med dine meninger, får du alle delene som de bruker hvis du bygger selv og køper hver for seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...