Cthulhu Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Si hei til konkurrenten HummingBoard.Nei, dette er ikke en Raspberry Pi Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Gleder meg til den dagen vi ser slike enheter, med 1 gigabit ethernet eller 2, samt 2 usb3 porter og en kraftig 4 eller 8 kjerne cpu med UEFI bios. Dagens dingser er så lite at det ikke er verdt å vurdere. VIA EPIA P910-10Q Pico-ITX Board, 1.0GHz VIA QuadCore E Quad Core Processor skulle jeg gjerne valgt som hovedkort til blueray spiller. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter. 4 Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library. Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå. 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Helt missforstått konsept ja... trist å se at de bruker tid på nokk et nytteløs kopi istedenfor for å produsere nyttig tilbehør. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library. Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå. Ta en titt her. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ta en titt her. Nja, den liten men ikke billig. Jeg tenker en dings til under kr.1000 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg ønsker en liten sak med 2-4 sata-porter. Lenke til kommentar
sewelol Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ta en titt her. Nja, den liten men ikke billig. Jeg tenker en dings til under kr.1000 Cubietruck har hdmi, optisk lyd-utgang, sata og dobbelkjerne prosessor. Denne koster 700 med "kabinett" fra dx. Fikk akkurat min i posten å bruker den som en hjemmeserver Lenke til kommentar
Josten Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Eller så er odroid U3 en ganske kjapp og rimelig variant http://hardkernel.com/main/products/prdt_info.php 1.7GHz Quad-Core processor og 2GByte RAM Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library. Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå. Hvilken distro kjører du? Jeg kjørte OpenElec som jeg var fornøyd med, men begynte å få problemer med WLAN.. Den koblet seg fint opp, og klokka stilte seg, men jeg fikk ikke tilgang til serveren hjemme her. Gikk så over til Xbian (om jeg ikke husker feil), denne virket litt raskere i menyen, og mer stabilt for min del Kjører heller ikke noe overklokking på den nå. Lenke til kommentar
Chioz Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Er dette en raspi konkurent eller en udoo konkurent? Great med en raspi oppgradring som får os'et til å flyte met,men hvorfor ikke bare gå for en udoo I stedet.same pris... Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg ønsker meg en liten billig enhet som kjører XBMC akkurat like kjapt som en ordentlig PC. Jeg har en jailbroken ATV2 og en Raspberry PI som ikke direkte er noen racere. Går forsåvidt strøkent å se filmer med dem, men det går altfor tregt i menyene og ved oppdatering av library. Er det noen som har tips til annen rask og billig enhet så si gjerne ifra.. Mulig denne Hummingbird greia er svaret men det er vel ikke noe støtte for XBMC på den ennå. Svaret er Wayland/Weston. Det er en gruppe som nylig har gjort enorme fremskritt på RPi ved å bruke Wayland/Weston istedenfor X. Kort fortalt, fordi Wayland/Weston kan skaleres til å være lightweight og lar de bruke GPU til kompositering osv, blir opplevelsen langt bedre (les: som å bruke en vanlig datamaskin) enn ved bruk av tradisjonell X. Det skulle ikke forundre meg om løsningen blir portért til RaspBMC så snart dokumentasjon kan slippes osv. ....Men det er sikkert ikke så interessant, så det du ser etter er kanskje noe a'la Cubieboard. Det er ikke så vanskelig å google "Raspberry Pi alternatives", egentlig. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter. Konseptet med slike enheter er vel hva man gjør det til selv... At den har sine begrensninger? Ja, men det er kun et tidsspørsmål. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter. Konseptet med slike enheter er vel hva man gjør det til selv... At den har sine begrensninger? Ja, men det er kun et tidsspørsmål. Man kan kjøpe en telefon som dørstopper også, eller en iPad som skjærebrett. Ytelse har aldri vært fokuset til Raspberry Pi, og det var aldri ment som å brukes til en "general purpose" datamaskin, for det ender bare opp som en skuffelse. Om man kjøper en embedded PC med litt kraft i seg så er det bare å slå seg løs, men jeg mener alle er fratatt retten til å klage på Raspberry Pi sin ytelse for å spille av video eller surfe på nettet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Nok en gang misforstår man konseptet med slike enheter.Konseptet med slike enheter er vel hva man gjør det til selv... At den har sine begrensninger? Ja, men det er kun et tidsspørsmål. Man kan kjøpe en telefon som dørstopper også, eller en iPad som skjærebrett. Ytelse har aldri vært fokuset til Raspberry Pi, og det var aldri ment som å brukes til en "general purpose" datamaskin, for det ender bare opp som en skuffelse. Om man kjøper en embedded PC med litt kraft i seg så er det bare å slå seg løs, men jeg mener alle er fratatt retten til å klage på Raspberry Pi sin ytelse for å spille av video eller surfe på nettet. Samtidig finnes det en litt for stor menighet som hardnakket påstår at RPi fungerer flott til mediasenter/XBMC/OpenELEC/osv. Når de sitter i sin egen boble og forkynner gull og grønne skoger, til tross for at det egentlig er en halvveis nerde-hack, så skjønner jeg godt at mange går fem på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå