finfyr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halloen. Jeg er på utkikk etter en PCMCIA kortleser til laptopen min. Bruker selv SD kort, men vil gjerne har en leser som støtter flest mulig kort. Ser jeg kan bestille på komplett som støtter SM/MMC/SD/MS. Det jeg lurer på er om det ikke er mulig å få tak i en leser som i tillegg til de nevnte, også støtter CF kort? Jeg har enda ikke sett en slik, men det kan vel tenkes at noen har et godt råd. Gidder ikke kjøpe meg egen leser for CF, når jeg ikke har det selv. Men har jo venner som av og til legger inn bilder på min maskin, fra CF... Ikke lett det.. Håpet jeg slapp å kjøpe meg en slik ekstern sak som er på tilbud hos PS data til 175kr, den takler ALLE minnetypene som er verdt å takle. Takk Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Prøver meg igjen jeg. Gått lang lang tid, uten svar. Så det kan vel tenkes at det ikke finnes en slik sak jeg er ute etter. Hva er rimeligste usb baserte kortleser som finnes idag. Så en på en side her en da, memosite.no eller noe? Noen som vet? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Trust lanserte helt nylig en PCMCIA kortleser som støtter det meste. Vi venter på å få inn produktet til test, så jeg har ikke skrevet nyhet om produktet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Suverent. Finner ikke noe på Trust sin hjemmeside om dette, men stoler på deg. Har ikke en url i mellomtiden? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Mulig at jeg har blingset, og at det er denne: http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13903 Den støtter i så fall ikke CompactFlash og XD. En nødløsning kan være å kjøpe en enhet for CompactFlash, og kjøpe adaptre for de andre minnetypene til CompactFlash. Men dette blir ganske dyrt. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Er mange av disse, som støtter alt mulig, utenom CF. Var som sagt litt av poenget det ja:) Er vel en grunn til dette sikkert, at de ikke klarer (eller vil) legge til støtte for CF. Men men... To kort funker vel også- Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Enda ikke kommet slike kortlesere på markedet? Enda mer aktuelt for meg nå, som mor har kjøpt seg et Ixus 500.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 En PCMCIA kortleser for CF koster kun 150 kroner der jeg jobber, så det er ikke en stor investering ved siden av en som støtter andre typer. Eventuelt kan man kjøpe en USB basert kortleser som støtter alt som er, men da blir det mer å bære på da, om man skal ha det med på tur (er ikke store da, og veier minimalt, så det er kanskje ett alternativ?). Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 En PCMCIA kortleser for CF koster kun 150 kroner der jeg jobber, så det er ikke en stor investering ved siden av en som støtter andre typer. Eventuelt kan man kjøpe en USB basert kortleser som støtter alt som er, men da blir det mer å bære på da, om man skal ha det med på tur (er ikke store da, og veier minimalt, så det er kanskje ett alternativ?). Det står ofte at PCMCIA-kortleserne for CF kun støtter typeI-kort, stemmer det? (er typeII microdrive?) Vil PCMCIA-kortleser være et raskere alternativ enn USB2.0- eller firewire-kortlesere? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Mulig at PCMCIA adaptere kun støtter Type I på grunn av tykkelsen. Type II er noe tykkere. Jeg tror at microdrive er type II, men at det også finnes flash-baserte CF i type II. Skal ikke si det sikkert, for jeg kan ikke huske at vi har solgt noen slike der jeg jobber. PCMCIA overføring er vel raskere enn USB, men tregere enn USB 2.0. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hm, jeg fant denne testen der det ser ut til at PCMCIA-kort er raskere enn usb2.0...hvis jeg forsto det rett? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Ser slik ut, men nå må du huske på at denne adapteren koster 5-600 kroner (som de skriver i testen), mens vanlige slike adaptere koster fra en hundelapp. USB 2.0 minnekortlesere koster også under 5-600 kroner. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Fremdeles ikke kommet PCMCIA kort som støtter alle de vanlige minnekort typene? Dette er for sløvt altså, savner en slik pcmcia ting. Kan vel likegodt kjøpe en ekstern men.. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Pirke: PCMCIA finnes ikke lengre. PC-Card er det gamle tradisjonelle PCMCIA kortet som baserer på ISA bussen, mens Cardbus baserer på PCI. Settes i samme type slot, men maskinen på støtte Cardbus for å kunne bruke dette (alle gjør det nå, og har vel gjort det de siste 4-5 åra) Så tradisjonelle ikke Cardbus kort vil da ha lav ytelse, mens kort basert på Cardbus vil ha høy. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 opresterud: Jøss! Hjalp meg veldig lite men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå