Gå til innhold

PCMCIA kortleser?

Anbefalte innlegg

Halloen.

Jeg er på utkikk etter en PCMCIA kortleser til laptopen min. Bruker selv SD kort, men vil gjerne har en leser som støtter flest mulig kort. Ser jeg kan bestille på komplett som støtter SM/MMC/SD/MS. Det jeg lurer på er om det ikke er mulig å få tak i en leser som i tillegg til de nevnte, også støtter CF kort? Jeg har enda ikke sett en slik, men det kan vel tenkes at noen har et godt råd. Gidder ikke kjøpe meg egen leser for CF, når jeg ikke har det selv. Men har jo venner som av og til legger inn bilder på min maskin, fra CF... Ikke lett det.. Håpet jeg slapp å kjøpe meg en slik ekstern sak som er på tilbud hos PS data til 175kr, den takler ALLE minnetypene som er verdt å takle.

Takk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

En PCMCIA kortleser for CF koster kun 150 kroner der jeg jobber, så det er ikke en stor investering ved siden av en som støtter andre typer. Eventuelt kan man kjøpe en USB basert kortleser som støtter alt som er, men da blir det mer å bære på da, om man skal ha det med på tur (er ikke store da, og veier minimalt, så det er kanskje ett alternativ?).

Lenke til kommentar
En PCMCIA kortleser for CF koster kun 150 kroner der jeg jobber, så det er ikke en stor investering ved siden av en som støtter andre typer. Eventuelt kan man kjøpe en USB basert kortleser som støtter alt som er, men da blir det mer å bære på da, om man skal ha det med på tur (er ikke store da, og veier minimalt, så det er kanskje ett alternativ?).

Det står ofte at PCMCIA-kortleserne for CF kun støtter typeI-kort, stemmer det? (er typeII microdrive?)

Vil PCMCIA-kortleser være et raskere alternativ enn USB2.0- eller firewire-kortlesere?

Lenke til kommentar

Mulig at PCMCIA adaptere kun støtter Type I på grunn av tykkelsen. Type II er noe tykkere. Jeg tror at microdrive er type II, men at det også finnes flash-baserte CF i type II. Skal ikke si det sikkert, for jeg kan ikke huske at vi har solgt noen slike der jeg jobber.

PCMCIA overføring er vel raskere enn USB, men tregere enn USB 2.0.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Pirke: PCMCIA finnes ikke lengre. PC-Card er det gamle tradisjonelle PCMCIA kortet som baserer på ISA bussen, mens Cardbus baserer på PCI. Settes i samme type slot, men maskinen på støtte Cardbus for å kunne bruke dette (alle gjør det nå, og har vel gjort det de siste 4-5 åra)

Så tradisjonelle ikke Cardbus kort vil da ha lav ytelse, mens kort basert på Cardbus vil ha høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...