blooby Skrevet 3. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2014 kjøpte nye Corsair af 120 og 140 millimeter vifter i rød. viftene flytter mye luft og er helt fine, men hvis jeg ikke kjører viftene på fult blinker lysene i viftene. viftekontrolleren min er den som sitter i kabinettet mitt fra før av. kabinettet er forresten storm stryker. hvordan skal jeg få viftene til å lyse uten å blunke på lavere viftehastigheter? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Kjøp ny viftestyring. Viftestyringen er mest sansynlig av pwm typen. pwm eller pulsbredde modulasjon går ut på å skru av og på strømmen til viften for å simulere en lavere spenning uten å egentlig forandre på den. Om dette er saken så er problemet at frekvensen strømmen skrur seg av og på med er for lav, dette kan skape synlig blinking i led lys. Endret 3. juli 2014 av Mr. A Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2014 En annen løsning er å koble diodene på en egen kontakt, eventuelt legge inn en kondensator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå