rosemarie99 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hei! Jeg har et sitat/ordtak som jeg virkelig ønsker å få litt hjelp til å tolke! Det lyder som følgende: ''man oppdager ikke et nytt land uten å miste kysten av syne en stund''. Har egne tanker, men vil høre hva dere tenker Setter stor pris på innspill Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg tolker det som at man tørre og gamble litt for å oppnå det man ønsker i livet. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Det første jeg tenker på er vikingtiden hvor de først dro ut på havet uten egentlig og vite noe særlig om resten av verden og satse på at de traff land etter en stund så for meg blir det vell som cpt sier, At man må tørre og satse litt for og få til noe nytt, eller at man må tørre og gi slipp på det kjente en stund for og oppleve noe nytt 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 For å kunne forstå noe nytt og viktig, må du være villig til å la ditt nåværende forståelsessystem bryte sammen. Georg Johannessen Jeg tror sitatet ovenfor kan uttrykke noe av den samme tanken som ditt sitat. Jeg forstår det slik at overgangen mellom gammel og feil kunnskap/trossystem og ny kunnskap er smertefull, men nødvendig for å kunne oppnå ny kunnskap. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 "Det blir verre før det blir bedre" "Den som intet våger, intet vinner" ... og sikkert flere andre. Lenke til kommentar
gem3 Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 når du finner nytt land så blir du opptatt med å utforske det og havet vil jo da komme i bakgrunnen. Lenke til kommentar
rosemarie99 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 "Det blir verre før det blir bedre" "Den som intet våger, intet vinner" ... og sikkert flere andre. Akkurat det samme som jeg også har tenkt - da er jeg i alle fall ikke alene om den tolkningen :-) Det første jeg tenker på er vikingtiden hvor de først dro ut på havet uten egentlig og vite noe særlig om resten av verden og satse på at de traff land etter en stund så for meg blir det vell som cpt sier, At man må tørre og satse litt for og få til noe nytt, eller at man må tørre og gi slipp på det kjente en stund for og oppleve noe nytt Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Du må ut av komfortsonen for å finne noe nytt og annerledes. Lenke til kommentar
rosemarie99 Skrevet 19. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2014 Ja, ikke sant! Hvis man skal tørre å satse på noe, må man bare hoppe i det. Hva som er i den andre enden vet du ikke, men det vil du finne ut av hvis du prøver.. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Tolker det dithen at man må gi slipp på det man er vant til og forlate komfortsonen for å finne og utvikle nye sider ved en selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå