TcB Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sikkert et dumt spørsmål, men hva skriver jeg for å finne den eksterne IP adressen(den som ses av andre). Jeg må kunne plukke ut tallene... Takk for evt hjelp Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 du kan alltids sjekke http://www.whatismyip.com/ med f eks wget http://www.whatismyip.com/ | less bare et forslag. Lenke til kommentar
TcB Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg er litt usikker på om det er den beste metoden, for jeg glemte å si at jeg skal kjøre et scipt som henter IP-adressen hver gang et spesielt program starter, og da tror jeg det er dumt å måtte laste ned en fil hver gang for så plukke ut tallene. Men jeg er ikke veldig god på linux, så jeg er litt usikker.. Men takk for forslaget :smile: Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg er litt usikker på om det er den beste metoden, for jeg glemte å si at jeg skal kjøre et scipt som henter IP-adressen hver gang et spesielt program starter, og da tror jeg det er dumt å måtte laste ned en fil hver gang for så plukke ut tallene. Men jeg er ikke veldig god på linux, så jeg er litt usikker.. Men takk for forslaget :smile: Er vel den beste metoden dét.. Du må jo ha en ekstern part som ser IP'en din.. Du kan også raskt lage et php script som skriver ipen din ut til deg, men du må koble til eksternt -> bruke wget <?php echo $_SERVER[REMOTE_ADRESS]; ?> eller noe i den duren.. Serveren min er ikke oppe så jeg husker ikke hvilken variabel det var, men er ikke vanskelig å finne om du har tilgang til en php server. Finner variabelen lett slik: <?php phpinfo(); ?> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 er du rett på nett er det bare ifconfig... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 er du rett på nett er det bare ifconfig... Nei, ikke om du er bak NAT! Som de fleste er.. Eller.. De fleste jeg kjenner som har NGT Men sant det mann, jeg hadde helt glemt at det fins heldige "(#&¤/( som har egen ip til pcen.. *ohh, se fram til ipv6 blir standard* Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 er du på NAT er du ikke rett på nett... Jeg anntok også at personen som spurte ikke var det, men for de som er er det (og ikke vet) er det greit å vite om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå