Gå til innhold

Problemer med å koble til trådløs router

Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg googler "Realtek 8185 Extensible Wireless Device" så får jeg "bg wireless device", og da får du ikke så mye mer fart... Blir som ChrisCo sier; Bytt WiFi-kort. Minimum n-standard, men helst ac sammen med en skikkelig Asus ac-ruter.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke googlet kortet selv, men når det er et "BG" kort, så er det jo ikke noe rart det går tregt... 15Mbit/s på G er ikke gæli!

Så, denne tråden er egentlig løst, og gjør som du nå har blitt tipset om, så får du den hastigheten du skal ha, på alle enheter og kan kase Telenor på dør! ;)

Lenke til kommentar

Når jeg googler "Realtek 8185 Extensible Wireless Device" så får jeg "bg wireless device", og da får du ikke så mye mer fart... Blir som ChrisCo sier; Bytt WiFi-kort. Minimum n-standard, men helst ac sammen med en skikkelig Asus ac-ruter.

Hva vil BG-kort si?

fristende å gå for Asus pakken ja (har selv asus router). Men dette problemet befinner seg og mor og far sitt hus...

Tror dere det vil være nok å bare gå for en range ekstender?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har begge deler, og min erfaring er at en WiFi range extender gir bedre ytelse enn en homeplug, dersom den går over ulike kurser. Jeg får ca 20 Mpbs gjennom en WN3000RP jeg har i motsatt ende av huset i forhold til mitt AP, for å få dekning i hagen og på terrassen. Over minst gunstige strømkurser får jeg under 5 med homeplug. Begge er stabile, og det holder jo til å streame i HD. På samme kurs er homeplug bedre, men da er bruksområdet kun å koble WiFi til ethernet for enheter som ikke har WiFi (Blu-ray-spiller eller stasjonær PC, for eks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...