Gå til innhold

Visum til USA (Hjelp, please!:))

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg skal om noen uker på intervju på USAs ambassade i Oslo. Er veldig spent på dette. Har søkt om ett B1/B2 visum. Har en del spm, så håper noen kan svare på så mange som mulig. På forhånd takk :))

1. Må jeg ta med gamle pass, eller er det nok med mitt nye? Har jo kasta de gamle..

2. Er det tillatt å ta med en dokumentmappe?

3. Må jeg ha norske dokumenter oversatt? Eller er de godkjente på norsk? Evt hvor kan jeg få desse oversatt og godkjent? F.eks skatteattest, bostedsattest, lønningsslipper osv.

4. Hvor lang tid har du, om du har erfaring, måttet vente på å få tilbake passet?

5. Noe spesielt jeg må huske å ta med som er lurt?:)

6. Om det er noe annet jeg bør vite, uansett hva det er, ikke nøl med å kommenter det. :)

Og sist men ikke minst, hva slags dokumenter hadde du med deg for å få godkjent? Hadde vært supert med en liste fra noen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ikke ha med noen bombelignende gjenstander, så går det veldig bra! :-)

Det tar et par uker å få passet tilbakelevert.

Ellers ser det ut til at du kan ta med deg det meste av det du nevnte over. Men jeg hadde ikke med meg digital kopi av passbilde.

Husk dollaros!

Lenke til kommentar

Og frimerker...!

Jeg måtte løpe ned på narvesen for å kjøpe frimerker under intervjuet. Det var kjedelig!!

Må jeg ha konvolutt også?:))

Å tar de ikke norske kroner, kun dollar? Trodde uansett jeg hadde betalt alt jeg trengte.. Hva må jeg betale for på ambassaden?:) Å trengte du oversettelse av norske dokumenter?

Takk for svar iallfall! Hilsen masekråka :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Passet kommer som regel tilbake på kortere tid enn det de sier, tar ofte bare 3-5 dager. Da får du det tilbake med en flott visum på en av sidene :-)

Lenke til kommentar

Passet kommer som regel tilbake på kortere tid enn det de sier, tar ofte bare 3-5 dager. Da får du det tilbake med en flott visum på en av sidene :-)

Satser på det! Jeg skal ha intervju den 31. juli, men må egentlig reise den 9. august... Så satser på at jeg får det kjapt!

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg har nå snakket med ambassaden også :) Jeg trenger ikke å få oversatt dokumenter, det er slutt på å ta med ferdig frankert konvolutt (de betaler returen av passet), trenger heller ikke gamle pass osv.

Jeg har bare ett problem, som er ganske stort. Hva i alle dager er kvitteringen på at avgiften er betalt?! Jeg har jo betalt, men eneste ''kvitteringen'' jeg har som viser beløpet og ett 11 sifra nr er dokumentet som heter ''bekreftelse av time.'' Er dette kvitteringen..?

Lenke til kommentar

Nå er ikke den avgiften lenger.. Det eneste som er, det er en avgift på 160 USD, dette dekker alle utgifter som gjelder visumet. :) Relativt nye regler.. Men veldig greit også!

Satser på at jeg får godkjent.. Men kunne gjerne ha fått en liste over hvilke dokumenter du/dere hadde med dere på intervjuet! Takk på forhånd, og takk for alle svar så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...