Gå til innhold

for lite overtidsbetalt HJELP MEG !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet mitt er igrunnen om man bare får overtidstillegg utover den faste lærlinglønnen.

eller om man får betalt som en vanlig medarbeider uten fagbrev/svennebrev. + overtidstilegg ( 50%/100%)

 

Fant dette en annen plass på nett.

 

  • Overtid skal lønnes med minst 40% tillegg i lønna per time, og kan etter skriftlig avtale tas ut som avspasering. For overtidstimer skal du lønnes som en ufaglært arbeider, ikke som lærling.

http://elevombudene.no/finnmark/for-laerlinger/rettighetene-dine-laerling?start=6

Lenke til kommentar

der har du jobbet overtid innenfor lærlinge avtalen. på den har du jobbet ekstra overtid 9,75 timer som ikk regnes som lærlinge jobb men normal jobb slik det ser ut.

men er du usikker så ta kontakt med ett fagforbund og/eller opplæringsnemda som styrer lærlingene.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er igrunnen om man bare får overtidstillegg utover den faste lærlinglønnen.

 

eller om man får betalt som en vanlig medarbeider uten fagbrev/svennebrev. + overtidstilegg ( 50%/100%)

 

Fant dette en annen plass på nett.

  • Overtid skal lønnes med minst 40% tillegg i lønna per time, og kan etter skriftlig avtale tas ut som avspasering. For overtidstimer skal du lønnes som en ufaglært arbeider, ikke som lærling.
http://elevombudene.no/finnmark/for-laerlinger/rettighetene-dine-laerling?start=6

 

Dette er allerede besvart tidligere i tråden:

 

Du skriver at du er lærling og da er det normalt at grunnlønnen for overtidsarbeid er høyere enn grunnlønnen for fast arbeidstid.

Lenke til kommentar

slik ser en av lønnslippene ut med overtid (periode 11)

 

Dette var en rar lønnsslipp. Men etter det jeg kan se ser det ut som om du kun får halv lønn når du har 50% og "vanlig" lønn når du har 100% overtid?

 

Men skal vell også ikke ha lærling lønn når man arbeider overtid pga man ikke er under læring den tiden, om en får lærling lønn for den tiden bør du kreve å ta fagbrevet før da du har "for mange" lærling time i slutten av utdanningen.

Lenke til kommentar

Så kjære alle sammen, en lærling skal ha betalt som en faglig arbeider. Så kommer tillegget på toppen av det.

 

En hjelpe arbeider mener du vell?

 

Men ut i fra lønsslippen din kan jeg ikke se disse timene? Du har to partier som utgjør 162,5 time med normallønn som er en måned. Så har du noen trekk for sykdom som blir lagt til igjen, også har du ett til trekk. Men alt i alt ender du opp med under 162,5 time og noen timer med tilleggene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...