Gå til innhold

for lite overtidsbetalt HJELP MEG !


Anbefalte innlegg

Kan noen vær så grei å hjelpe meg? Det ser ut som dere har litt mer peiling enn meg.

Jeg er ikke sikker på at jeg får riktig overtidsbetalt.

Min timelønn som lærling (2.året) er 104,51 kr.

så er min 100% overtid timelønn på 146,12 kr.

Stemmer dette ?

post-354389-0-94858400-1404316826_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kom du frem til dette?

I begynnelsen fikk jeg ikke overtidsbetalt engang. Jobba ræva av meg 1 året for 67 kr timen på overtid, men fikk disse pengene etterbetalt da.
Men det vil jo si at da har jeg fått feil etterbetaling + de prøver å snylte meg igjen?

Lenke til kommentar

Der er det samme timesats som på 100%? Det er vell også i bunn og grunn feil

Nei, timesatsen er grunnlaget for beregningen:

 

0,5 x 2,72 x 146,12 = 198,72

 

Det ser ut som du har jobbet 9,75 timer overtid (linjen med kode 112). Herav er 2,72 timer gitt med 50% overtidstillegg og 6,98 timer gitt med 100% overtidstillegg.

 

2,72 + 6,98 = 9,7 ,ikke 9,75 som det står i linjen med kode 112.

 

Du har derfor fått betalt 0,05 timer for mye i vanlig grunnlønn (for overtid) eller 0,05 timer for lite i overtidstillegg.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Grunnlønnen din for overtidsarbeid er kr 146,12. Grunnlønnen din for din faste arbeidstid er kr 104,51.

 

Du skriver at du er lærling og da er det normalt at grunnlønnen for overtidsarbeid er høyere enn grunnlønnen for fast arbeidstid. Som jeg skrev tidligere i tråden:

 

For meg ser det ut som om du har fått betalt kr 292,12 for 100% overtid.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

lærlingelønnen (110) din er på 104,51-

alt ekstra utover dette har du en vanlig timelønn (112) på 146,12, da er også 100% overtid 146,12-. litt merkelig at satsen for 100 og 50% overtid er den samme så er mulig du har fått utbetalt for mye. men kan være at det er spesielle regler siden du er lærling.

så med jobb på overtid får du lønn+overtids tilleggt som er høyere enn lærlinge lønn.

Du har jobbet 9,75 timer overtid som du har fått lønn (9,75 timer) + overttidstillegg (9,7 timer) totalt(50+100%) men som nevnt over så er det en differanse på 0,05 timer mellom timelønn og overtid som burde vært likt.

 

overtiden som du nevnte du fikk første året var sikkert 67 kroner da du hadde en lønn på 67 krone timenr. hva lønnen til enhver tid er burde vært kontraktfestet men du har sikkert gått mye opp i lønn etter første året. og at du ved overtid får mere betalt enn første året.

 

Når jeg jobbet på opplæring så var det det samme, all opplæring som man jobbet sammen med andre fikk jeg en lav sats på. men jobbet jeg som vikar for andre som var syk og erstattet noen fikk jeg normal timelønn.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...