Gå til innhold

Når vil jeg kunne kjøpe bolig?


Dapp47

Anbefalte innlegg

Ja, absolutt.

 

Selv har jeg lav inntekt (pga uførhet), men utvist høy spareevne. Nettbanker er blitt null og niks for meg - slett og automatisert kundebehandling. Mulig Skandiabanken er blitt bedre.

 

DNB spesielt har vært bra, men sånt kan være avhengg av den enkelte kundebehandler. Kvinnelige saksbehandlere er generelt mye mindre generøse med å strekke lånegrensen. Husk også at firmaer som Follo Consulting kan sjekke markedet for deg, det koster ikke deg noe.

 

Jobber du i en statlig eller kommunal bedrift?

 

PS: Jo, Nordstrand er fint, men kan vel regnes som østkantens vestkant. Nå vet jeg ikke din alder, men hvorfor ikke prøvebo på rimeligere steder for senere å etablere deg på Nordstrand? Syns leil. jeg linket til virket veldig ålreit. Men jeg vet ikke helt hva du er ute etter - 3-roms?

 

Pr dags dato er jeg lærling i ett lite firma og når lærlingetiden er ferdig blir det nok fast jobb her. Lønn er jeg dog usikker på men noe rundt 450K er nok å regne med.

 

Ser helst etter en 3-roms ja. Bodd på landet i hele mitt liv før jeg flyttet til Nordstrand. Kolbotn virker også veldig fint, men føler det blir litt langt utenfor byen.

 

Er åpen for å bo andre steder også, men hovedsaklig ønsker jeg å bo på Nordstrand. Er også åpen for å kjøpe oppussingsobjekter!

 

Jeg er 19år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være lurt å kjøpe et oppussingsobjekt, tror ikke folk er så flinke lenger til å gjøre ting selv - de vil gjerne ha alt fiks ferdig.

 

Kolbotn er vel bare ca 15 min. med tog til Oslo. Hvis stedet blir en del av Follobanen (år 2020) blir det enda raskere, vet ikke om det er avgjort. Personlig syns jeg stedene som ligger inntil Østmarka: Abilsø, Oppsal, Bøler osv. er ålreite områder.

 

Du kan jo ta et avansert søk med dine kriterier (husk: huk av for fellesgjeld) på finn.no og få en oversikt på prisnivå pr idag.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å kjøpe et oppussingsobjekt, tror ikke folk er så flinke lenger til å gjøre ting selv - de vil gjerne ha alt fiks ferdig.

 

Kolbotn er vel bare ca 15 min. med tog til Oslo. Hvis stedet blir en del av Follobanen (år 2020) blir det enda raskere, vet ikke om det er avgjort. Personlig syns jeg stedene som ligger inntil Østmarka: Abilsø, Oppsal, Bøler osv. er ålreite områder.

 

Du kan jo ta et avansert søk med dine kriterier (husk: huk av for fellesgjeld) på finn.no og få en oversikt på prisnivå pr idag.

 

Titter ofte å ser at jeg må ut med mellom 2 - 3M for noe jeg kunne ønske meg. Problemet med Kolboten er at det blir så langt hvis man evt drar på byen en tur etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...