Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nytt skjermkort. Sli eller singel?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny PC nå med skattepengene mine, og vil proofe meg for spesielt Witcher 3 og videre.

Er derimot ikke sikkert hva som vil være beste valget. Står mellom 770 (evt. SLI) eller et singel Titan kort. Noen som kan si hva som vil kjøre best? Er i Tyrkia atm, så har ikke tilgang til datamaskinen min og kan ikke sjekke benchmarks selv, så hadde satt stor pris på hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å kjøre to eller flere skjermkort i SLI er aldri en lur ide med tanke på stuttering osv. og bør bare gjøres hvis du allerede har et kort fra før og vil øke ytelsen ytterligere uten å legge mye penger inn i det.

Det å kjøpe Titan er også ingen lur ide i og med at kortet ikke er laget for gaming, men for andre tyngre oppgaver.

Jeg ville anbefalt GTX 780 i og med at det er det singelkjerne-kortet som yter best i spill akkurat nå.

Lenke til kommentar

Så dere begge mener det er best å holde meg til et singelkort. Da blir det mest sannsynlig et 780. Men er det et stort sprang mellom det og et 770? Har ikke oppdatert meg skikkelig på 7-serien,men kjører 680 for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Det å kjøre to eller flere skjermkort i SLI er aldri en lur ide med tanke på stuttering osv. og bør bare gjøres hvis du allerede har et kort fra før og vil øke ytelsen ytterligere uten å legge mye penger inn i det.

Er det aldri en god ide og kjøre SLI? Beklager du tar feil. Du overdriver. Stuttering er langt i fra et så stort/normalt problem som du får det til å høres ut som.

Mitt forslag er å bare kjøre SLI med toppkort. Dvs.. dersom du har 5k å bruke på kort, kjøp heller ett gtx 780ti i stedet for to gtx770. Da kan du kjøpe ett ekstra 780ti når du trenger mer ytelse.

Titan er et dårlig kjøp i forhold til 780ti. Med tanke på ditt budsjett bør du gå for et gtx 780ti. Dette er det beste single core gaming kortet på markedet akkurat nå, det koster også mindre enn titan.

Edit: Men altså, dersom du kjører gtx 680 så er det tåpelig å oppgradere dersom du ikke er en performance freak. Du kan allerede maxe stort sett alle spill på full hd.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Er det aldri en god ide og kjøre SLI? Beklager du tar feil. Du overdriver. Stuttering er langt i fra et så stort/normalt problem som du får det til å høres ut som.

Mitt forslag er å bare kjøre SLI med toppkort. Dvs.. dersom du har 5k å bruke på kort, kjøp heller ett gtx 780ti i stedet for to gtx770. Da kan du kjøpe ett ekstra 780ti når du trenger mer ytelse.

Titan er et dårlig kjøp i forhold til 780ti. Med tanke på ditt budsjett bør du gå for et gtx 780ti. Dette er det beste single core gaming kortet på markedet akkurat nå, det koster også mindre enn titan.

Edit: Men altså, dersom du kjører gtx 680 så er det tåpelig å oppgradere dersom du ikke er en performance freak. Du kan allerede maxe stort sett alle spill på full hd.

Det er ikke bare stuttering som er problematisk med SLI. Teknologien støttes heller ikke av alle spill og operativsystemer (f.eks. linux) og du får _alltid_ bedre ytelse med ett skjermkort til f.eks. 5000kr enn to i SLI til 2500kr hver.

Endret av Solapen
Lenke til kommentar

2 stk toppkort i SLI er tingen. SLI fungerer VELDIG bra i mange spill, slik er det med den saken ;)

Noen spill er elendig laga, sånn som Arma 2 og 3, så der funker det dårlig. Battlefield 4 er kremeksempelet på sli ytelse.

Som det er sagt her, det er bedre med 780ti enn 2x 770 i sli :)

1x780ti classified på vann, er nok det beste man kan ha uten å kjøre sli. 1350mhz+ yter MEGET bra :green:

...og 2 stk slike @ 1350 i sli yter enda bedre :xmas:

Når man er oppi slike hastigheter, så burde vi hatt cpu på 7Ghz + også, fordi cpu blir faktisk flaskehals.

Poenget med sli er å få høyere ytelse når ikkje ett skjermkort gir nok. For å kjøre 120+fps i 1440p med ultrasettings i Battlefield 4. og 1080p for den saks skyld, så kreves 2 stk toppkort i SLI. Dette krever også f.eks en 3570k/3770/4670/4770/4790k+ @ 4+Ghz og høy minnehastighet for å holde nogenlunde følge. Så dette er ikkje helt gratis.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...