Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett-tilgangen er helt død selv om linjen er der

Anbefalte innlegg

Internett-tilgangen fra NextGenTel har forsvunnet plutselig og uten forvarsel.

Ftp går med samme hastighet som før.

Et lite minutt eller noe sånt kom tilgangen tilbake. Og det rare er at jeg fremdeles kan nå interne sider på et nettsted jeg hadde opp før tilgangen forsvant (dette er ikke cachede sider)- tilogmed linkene til noen av to av de eksterne sidene virker (fremdeles ikke cachet.

Åpenbart er jo linjen der, men en eller annen innstilling eller filter må ha forandret seg. Noen som vet hva dette kan være?

Eneste jeg har gjort annerledes i dag er å legge inn en Google-søkelinje i IE.

Kan det være ZoneALarmen som blander seg? Har forsøkt å sette security-settingen til low og slått den av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem hos meg. Sjekk nettverksinstillingene. Det kan synes som en av nettverk verdiene er endret (spesielt gateway og wins server innstillingene).

Sjekk at WAN og LAN link lampene lyser (grønne).

Jeg måtte endre nettverksinstillingene for å få systemet opp på beina igjen.

Doc

Lenke til kommentar

Akkurat ja, jeg har sliti et par dager nå med å komme på nettet. Trodde det var hos meg det var noe galt.

Ikke så rart heller for i helgen som var installerte jeg windows på nytt igjen. (Full formatering).

Etter at jeg var ferdi så glemte jeg å legge inn DNS-adressene/Ip til Nextgentel. Men det merket jeg ikke noe til da, for internet virket som vanlig. Helt til...tja...var det mandag eller tirsdag kveld ? Da virket veldig lite. ICQ virket bare når den ville det selv. Så jeg gikk inn på nettverksinstillingene for å sjekke om det var noe rart der OG DET VAR DET :smile: (Rødme) Der sto det "Obtain Ip aut......)

Jaja, shit happens tenkte jeg, og la inn DNS'n. Virket det bedre etter det da...NEI ! Da ble jeg forbanna å slo av pc'n. Morgenen etter var ALT iorden igjen.

Men problemet var vel ikke BARE min skyld da...... :lol:

Lenke til kommentar

Problemet var DNS relatert. La inn en tredje DNS server som jeg visste fungerte (jeg som har satt opp den på arbeidsplassen min) og da fungerte alt glimrende :smile: På samboerns PC som jeg ikke hadde gjort dette var det fortsatt trøbbel...

Uansett, NGT har fiksa problemet nå så litt urelevant nå :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...