hasund Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Internett-tilgangen fra NextGenTel har forsvunnet plutselig og uten forvarsel. Ftp går med samme hastighet som før. Et lite minutt eller noe sånt kom tilgangen tilbake. Og det rare er at jeg fremdeles kan nå interne sider på et nettsted jeg hadde opp før tilgangen forsvant (dette er ikke cachede sider)- tilogmed linkene til noen av to av de eksterne sidene virker (fremdeles ikke cachet. Åpenbart er jo linjen der, men en eller annen innstilling eller filter må ha forandret seg. Noen som vet hva dette kan være? Eneste jeg har gjort annerledes i dag er å legge inn en Google-søkelinje i IE. Kan det være ZoneALarmen som blander seg? Har forsøkt å sette security-settingen til low og slått den av. Lenke til kommentar
hasund Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Ganske så underlig at jeg klarte å legge inn en melding her...jeg får jo ikke åpnet en eneste side. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg har også Nextgentel, og opplever også veldig ustabil linje akkurat nå (Bergen).Den virket fint for to timer siden. Dette er forøvrig første gang jeg har hatt linjetrøbbel med NGT , har hatt de i ett år og den har vært knallstabil. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 har samme problemet med upc for tida. modemet er online, men internett funker ikke for det om. skjer når jeg spiller cs som regel. tar noen timer før jeg kommer online etter at jeg restarter modemet. Lenke til kommentar
hasund Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Alt er som før igjen heldigvis, får tro det er Bergensrelatert. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 eg og opplevde det, nette var nede heile dage, men kunne på msn merkeligt nok Lenke til kommentar
Doc Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Samme problem hos meg. Sjekk nettverksinstillingene. Det kan synes som en av nettverk verdiene er endret (spesielt gateway og wins server innstillingene). Sjekk at WAN og LAN link lampene lyser (grønne). Jeg måtte endre nettverksinstillingene for å få systemet opp på beina igjen. Doc Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Mest trolige er/var vel et en eller flere av DNS serverene som du benytter var utilgjengelige. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Akkurat ja, jeg har sliti et par dager nå med å komme på nettet. Trodde det var hos meg det var noe galt. Ikke så rart heller for i helgen som var installerte jeg windows på nytt igjen. (Full formatering). Etter at jeg var ferdi så glemte jeg å legge inn DNS-adressene/Ip til Nextgentel. Men det merket jeg ikke noe til da, for internet virket som vanlig. Helt til...tja...var det mandag eller tirsdag kveld ? Da virket veldig lite. ICQ virket bare når den ville det selv. Så jeg gikk inn på nettverksinstillingene for å sjekke om det var noe rart der OG DET VAR DET :smile: (Rødme) Der sto det "Obtain Ip aut......) Jaja, shit happens tenkte jeg, og la inn DNS'n. Virket det bedre etter det da...NEI ! Da ble jeg forbanna å slo av pc'n. Morgenen etter var ALT iorden igjen. Men problemet var vel ikke BARE min skyld da...... Lenke til kommentar
Cefwyn Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Problemet var DNS relatert. La inn en tredje DNS server som jeg visste fungerte (jeg som har satt opp den på arbeidsplassen min) og da fungerte alt glimrende :smile: På samboerns PC som jeg ikke hadde gjort dette var det fortsatt trøbbel... Uansett, NGT har fiksa problemet nå så litt urelevant nå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå