neutrality Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Hei, Har tenkt i det siste på å bo i en bobil for å spare penger/ få spart bedre. Helårsbasis Noen som har gjort dette Før? Endret 2. juli 2014 av neutrality Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Har bodd i campingvogn i 1 års tid å det holdt lenge for min del. Kort beskrivelse: Varmt om sommern og kaldt om vinteren Du har jo heller ikke skikkelig do og dusj som kanskje var det værste med Campingvogn livet å vaskemaskin er jo også noe du mangler. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Har ikke gjort det, men har sett Trailer Park Boys, så anser meg som kvalifisert. Kjør på. 2 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hum. Jeg vet ingenting om det, men tenker bare at du må jo få strøm fra et sted. Det er jo vanlig å ta strøm på en campingplass - men det blir vel litt dyrt, siden du sier du skal spare? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Er bare å bruke ladere som er laget for elbiler eller sånne motorvarmerbokser. Noter deg at mange av motorvarmerboksene er deaktivert/strømløse på sommertid Å bo i bobil er ikke noe særlig. Så hvis du kun skal sove i bobilen og ikke tilbringe mye tid sånn ellers der så bør det vel gå greit. 1 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Er jo noen studenter som bor ute hele året... det kommer jo helt an på hva man kan trives med og motivasjon... 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Er jo noen studenter som bor ute hele året... det kommer jo helt an på hva man kan trives med og motivasjon... No shit Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Regner med at fra begynnelsen av November til slutten av Mars (avhenger så klart av vær guden da), så blir man oppkoblet på en campingplass som har alt av strøm, toalett, dusj, internett, klesvask osv. Vet om en helårscamping her i ikke så langt unna, skal være veldig bra. Koster vel rundt 4k i mnd, men det er bare de kaldeste månedene jeg skal koble meg opp der. Ellers blir husleien på 3300kr i mnd. Har gjenoppdaget naturen og har aldri våknet så opplagt som jeg gjør ved sjøen eller til skogs. Endret 2. juli 2014 av neutrality Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Det er vel ikke lov å bo på helårscamping? Bare ha parkert vogna der såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Jeg vil tippe det blir rimelig trangt og rotete hvis man skal bo i en campingvogn fast. I motsetning til når man reiser på ferie og bare tar med seg det man har bruk for, så vil det jo hope seg opp en del ting man trenger plass til over tid som f.eks papirer/regninger, skrivesaker, PC, hobbysaker, treningsutstyr, flere plagg med klær osv osv. Dessuten er inventaret fast så man får ikke møblert slik man trenger å ha det, og da er det jo dumt når bordet viser seg å bli for lite, eller det er for lite skapplass osv. Men som nevnt av andre, tenk over hvordan du får tilgang til strøm, internett, vann, og hvordan det blir med å tømme dassen og å samle spillvann. Du har vel også behov for å motta post, men ikke nødvendigvis en postkasse på campingplassen, så da må du få deg postboks på postkontor. Jeg ville nok heller ha skaffet meg et rom i et bokollektiv med strøm og slikt inkludert fremfor å satse på å bo i campingvogn. Tror ikke du vil spare så mye på campingvognen. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Bodde en periode i båt. Jeg kan med sikkerhet si at du trenger ekstra energi på ting som vedlikehold, matlaging, oppvask, klesvask, dusj, avfukting +++. (og tømming av septiktank dersom man bor i bobil.) Alt man gjør er hakket mer strevsomt, men så lenge man har litt ekstra futt så går det fint. Jeg klarte ikke å bo i båt særlig lenge men jeg er lat da. Problemet er at det er ikke lett å føle at man er hjemme, ettersom man mangler dem huslige komforten man har vokst opp med. Endret 2. juli 2014 av ikkespisgress Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Jo det er lov til å helårscampe. Mange gjør det. Det med påfyll og tømming er heller ikke noe problem, det får du gjort på campingplasser selv om du bare leier for etpar dager, selvsagt i snømånedene så kobler du deg inn på en campingplass og bruker ikke campingbilens vannsystemer (du kan vel gjøre det om du ønsker arbeidet). Videre det med pc, klær osv så er jo absolutt livsstilen minimalistisk. Men det gjør kanskje ikke noe for en periode. Har sett meg ut en bil til ca 180.000 og med min egenkapital + om jeg er flink til å betale mye inn hver måned, så kan jeg være ferdig med lånet til neste høst og da kan jeg enten selge eller bo mye gratis. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvis du virkelig er gjeldfri om et år igjen så ville jeg kjørt på og gitt det et forsøk. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Tja tenker også at man kan leie ut bilen neste år også. Ser de tar seg godt betalt for å leie ut bobil. Endret 2. juli 2014 av neutrality Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Bodde en periode i båt. Jeg kan med sikkerhet si at du trenger ekstra energi på ting som vedlikehold, matlaging, oppvask, klesvask, dusj, avfukting +++. (og tømming av septiktank dersom man bor i bobil.) Alt man gjør er hakket mer strevsomt, men så lenge man har litt ekstra futt så går det fint. Jeg klarte ikke å bo i båt særlig lenge men jeg er lat da. Problemet er at det er ikke lett å føle at man er hjemme, ettersom man mangler dem huslige komforten man har vokst opp med. Hvordan gjorde du avfuktingen? årsaken til at jeg gjør dette er at leiligheten min har fuktsopp ikke bra. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Hvordan gjorde du avfuktingen? årsaken til at jeg gjør dette er at leiligheten min har fuktsopp ikke bra. En liten elektrisk avfukter holder i massevis. Jeg bruker forøvrig bare sånne tørrboller på strategiske plasser, og har ikke problemer med fukt i båten. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 2. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2014 Får du disse på 12 volt? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Jeg har ikke bodd i bobil selv, men å bo ukomfortabelt for å spare penger er vel det man kaller å spare seg til fant. Når du vurderer hvor lønnsomt/sparsomt det er å bo i bobil, bør du i tillegg betrakte verdien av prisstigning i boligmarkedet som du går glipp av. Hvis du i tillegg skal bruke bobilen som et transportmiddel på jevnlig basis, bør du også huske på at den krever mer drivstoff enn en personbil. Endret 11. juli 2014 av Zarac Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Får du disse på 12 volt? du kan bare glemme å bo på 12-volt i mere enn 2 døgn, du kommer til å stå plugget i et 230V støpsel 99% av året. Moderne bobiler har webasto som holder deg varm om vintern, ikke noe problem. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 11. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2014 Skulle helst vært inne på boligmarkedet ja, men har ikke nok midler til å komme meg inn. Håper å korte ned tiden jeg trenger for å skaffe det med å bo i bilen. Tror det skal gå greit komfort messig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå