ikjell Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Til min noe aldrende Dell-maskin har jeg en Recovery CD hvor Windows 98 SE ligger, et operativ-system jeg nå gjerne kunne tenkt meg på min nye maskin. Problemet er bare at dette ikke er en Dell maskin, slik at jeg ikke får kjørt Recovery CD og installert Win98. Når jeg booter med CD'en, kommer følgende melding: "This Recovery CD is licensed to Dell Computers only" (eller noe i den duren...) Finnes det noen måte å gå rundt denne sperren på? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Svaret er nei. Recoverycden din er et image av hvordan hdd din skal se ut. (fresh) Derfor installeres drivere til hovedkort, lyd, graf osv. med CD-en. Det du kan gjøre er å kopiere win98se CD-en av en venn, da jeg antar at du har lisensnummeret enda. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Dersom Dell maskinen din var levert med en OEM versjon av Win98SE (lisensmerket er klistret på dell maskinen) så er denne windowslisensen låst fast til den gamle dell pc'en. Slik at dersom du skal følge regelboken så må du investere i ny windows versjon, slik at Microsoft blir glade og fornøyde. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Svaret er nei.Recoverycden din er et image av hvordan hdd din skal se ut. (fresh) Derfor installeres drivere til hovedkort, lyd, graf osv. med CD-en. Det du kan gjøre er å kopiere win98se CD-en av en venn, da jeg antar at du har lisensnummeret enda. Ja, jeg har det. Men bittert å tenke på at jeg har betalt lille Bill for et operativ-system/CD jeg ikke "får brukt". Alle Win98 -cab filene ligger jo der, men ingen install-fil til å starte det hele med... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er vel leverandører av PCène som ikke la deg få CDèn, slik at du kan bruke den på andre maskiner. Lurer på om det er lovlig, du må jo betale for lisensen slik at den er din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå