Gå til innhold

Finnes der noen gode hybridmaskiner? Laptop+nettbrett

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en hybridløsning, altså en laptop som jeg kan ta av skjermen på, eller en laptop der jeg kan snu skjermen slik at det fungerer som ett nettbrett.

Jeg har prøvd Windows RT på Surface 2 i litt over 6 måneder, men den irriterende støtten bak på skjermen gjør at det ikke blir en ny slik. Jeg ønsker altså en løsning der jeg kan justere skjermen slik som på en laptop.

Jeg ønsker 10-13" størrelse.

Finnes det i det hele tatt noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også den helt nye Surface Pro 3, men hadde jeg hatt bruk for et slikt produkt selv, hadde jeg uten tvil.gått for Dell XPS 12.

Les tester og se Youtube-tester av produktene. Få meninger fra forskjellige personer, og ikke bare en person/ett team.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Surface 3 har samme løsning med støtte bak skjermen som Surface 2, og er dermed uaktuell.

Skal se på de andre som er nevnt her, takk for tips så langt.

Den er litt annerledes.

Vent på LinusTechTips sin video på den som kommer ut snart.

Lenke til kommentar

Støtter Yoga 2 Pro, fungert ypperlig så lenge jeg har hatt den! =)

Stand mode er overaskende deilig når man ser på film forresten... (Trodde kun det var reklame og fullstendig unødvendig, men bør prøves om du får en =P )

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt på det så blir det dessverre for dyrt å legge ut så mye for en ny maskin. Jeg har jo alt en relativt ny Samsung 8-series, så jeg må nok finne meg ett rimeligere alternativ ser jeg. Det må i så fall bli

Hvordan klarer disse rimelige i fra Samsung og Asus seg? Feks Asus Transformer T100xx eller Samsung Ativ SmartPC? Ser de har Atom cpu, men bruk vil i aller høyeste grad bli surfing, office, spotify, filmer/serier, nettflix og den type bruk.

Vil en slik maskin med Atom cpu klare seg da uten at den føles forferdelig treg?

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung ativ med forrige generasjons atom til salgs på bruktmarkedet.

Her er mine opplevelser med den: Man må regne med noe treghet pga cpu og litt treg flah-lagring. Som surfebrett funker den fjell, og den gunker best med iexplore. Office er også helt greit, det samme med 720p youtube. Netflix er jeg ikke sikker på.

Som et ekstrapoeng kan jeg nevne at jeg brukte den til Hearthstone, og det fungerte helt greit på brettet.

EDIT: Kan vel si grunnen til at jeg skal selge den også. Jeg hadde behov for en hybridpc med "penn" i studiene. Da jeg er ferdig med disse, trenger jeg ikke PCen noe mer

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Takker for informasjon.

Da utgår etter hva jeg kan se alle Samsung sine maskiner og jeg står igjen med Asus Transformer Book T100.

Dell Venue 11 Pro Tablet ser ut til å leveres med i3 cpu for rundt 1000,- kroner mer enn Transformer. Klarer ikke helt å finne ut om jeg får ønsket posisjon på skjerm med denne eller om den også har en form for støtte bak skjermen.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...