Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Costa Rica (kvartfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

 

@kgun Tror du virkelig at jeg snakker om geni på "vitenskapsnivå"?

Har du aldri hørt det uttrykket innen fotball før?

 

Jo så ofte at det er gått inflasjon i det.

 

 

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Van Gaal er genial? Hvis Kruul har jobbet med og er mer rustet for å stå i straffekonk enn Cillessen er det jo et helt naturlig og i beste fall et nødvendig valg å gjøre.

 

Lista for genialitet må ligge høyere enn som så.

Shhh. La United-fansen bygge opp forventningene sine til neste sesong slik som med Moyes.

Nå er jeg forvirret. Hva var det Moyes gjorde forrige sommer som bygget opp forventingene våre? Å signere Fellaini til £27m?

Ikke spør meg. Jeg er ikke United supporter. Men 90% av dere trodde før forrige sesong at dere skulle igjen være med å kjempe om tittelen. Om mener Van Gaal er et geni når han må gå til straffekonk mot CR så må du være forberedt på å bli skuffet neste sesong.

Rart det der, at regjerende ligavinner skal tro på at de skal kunne være med å kjempe om ny tittel.....

 

Av og til overgår du deg selv i dumhet.

 

 

 

 

@kgun Tror du virkelig at jeg snakker om geni på "vitenskapsnivå"?

Har du aldri hørt det uttrykket innen fotball før?

Jo så ofte at det er gått inflasjon i det.

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

Men et sånt trekk gjør uansett ikke en mann genial.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Van Gaal er genial? Hvis Kruul har jobbet med og er mer rustet for å stå i straffekonk enn Cillessen er det jo et helt naturlig og i beste fall et nødvendig valg å gjøre.

 

Lista for genialitet må ligge høyere enn som så.

Shhh. La United-fansen bygge opp forventningene sine til neste sesong slik som med Moyes.

Nå er jeg forvirret. Hva var det Moyes gjorde forrige sommer som bygget opp forventingene våre? Å signere Fellaini til £27m?

Ikke spør meg. Jeg er ikke United supporter. Men 90% av dere trodde før forrige sesong at dere skulle igjen være med å kjempe om tittelen. Om mener Van Gaal er et geni når han må gå til straffekonk mot CR så må du være forberedt på å bli skuffet neste sesong.

Rart det der, at regjerende ligavinner skal tro på at de skal kunne være med å kjempe om ny tittel.....

 

Av og til overgår du deg selv i dumhet.

 

 

@kgun Tror du virkelig at jeg snakker om geni på "vitenskapsnivå"?

Har du aldri hørt det uttrykket innen fotball før?

Jo så ofte at det er gått inflasjon i det.

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

Men et sånt trekk gjør uansett ikke en mann genial.

 

 

Van Gaal er ikke et geni. Men det han gjorde der, var genialt i fotballkonteksten. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal ordet genialt først brukes i fotball mener jeg Uniteds Alex Ferguson er en som fortjener det. Han var en genial bedriftsleder og hadde en egen evne til å få laget til å avgjøre på overtid.

 

Lite blir genialt om man måler det mot Fergusons prestasjoner med United.

 

Vi får ikke forhåndsdømme Aloysius Paulus Maria van Gaal men han får en større oppgave enn å hoppe etter Wirkola.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Rart det der, at regjerende ligavinner skal tro på at de skal kunne være med å kjempe om ny tittel.....

 

Av og til overgår du deg selv i dumhet.

 

 

Lett å komme med unnskyldninger når du ser tilbake. Det var ikke veldig vanskelig å skjønne at å miste en manager som Fergie kom til å få store konsekvenser på laget. Trodde heller aldri at Moyes kom til å gjøre en veldig god jobb. Er ikke så vanskelig å tenke seg til slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

 

 

Et geni hadde avgjort kampen tidligere. Ordet brukes så ofte i fotball at det blir uten mening.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rart det der, at regjerende ligavinner skal tro på at de skal kunne være med å kjempe om ny tittel.....

 

Av og til overgår du deg selv i dumhet.

 

Lett å komme med unnskyldninger når du ser tilbake. Det var ikke veldig vanskelig å skjønne at å miste en manager som Fergie kom til å få store konsekvenser på laget. Trodde heller aldri at Moyes kom til å gjøre en veldig god jobb. Er ikke så vanskelig å tenke seg til slik.

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rart det der, at regjerende ligavinner skal tro på at de skal kunne være med å kjempe om ny tittel.....

 

Av og til overgår du deg selv i dumhet.

 

Lett å komme med unnskyldninger når du ser tilbake. Det var ikke veldig vanskelig å skjønne at å miste en manager som Fergie kom til å få store konsekvenser på laget. Trodde heller aldri at Moyes kom til å gjøre en veldig god jobb. Er ikke så vanskelig å tenke seg til slik.

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

VG kaller Stevie Wonders et geni for hans opptreden i Kongsberg. Reaksjoner, takk!

 

At Vg er avis og ikke bevis.

 

Vi får ikke forhåndsdømme Aloysius Paulus Maria van Gaal men han får en større oppgave enn å hoppe etter Wirkola.

Å overta for David Moyes er ikke som å hoppe etter Wirkola. :p

 

 

Du vet at jeg ikke regnet med ham.

Lenke til kommentar

Det er så inni helvete svakt av hoveddommer å ikke gripe inn mot Kruls oppførsel i straffekonken. Han burde dratt opp det gule allerede før første straffespark, og i hvert fall ikke latt han holde på slik i fortsettelsen også. Nesten ubegripelig å se så lite myndighet fra en dommer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

 

Et geni hadde avgjort kampen tidligere. Ordet brukes så ofte i fotball at det blir uten mening.

Til enkelttilfeller så er det slike avgjørende endringer som blir geniale. Det har aldri vært så store reaksjoner på det før, og om Van Gaal ikke hadde vært United-manager så hadde min korte og simple kommentar blitt ignorert av de aller fleste.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Van Gaal er genial? Hvis Kruul har jobbet med og er mer rustet for å stå i straffekonk enn Cillessen er det jo et helt naturlig og i beste fall et nødvendig valg å gjøre.

 

Lista for genialitet må ligge høyere enn som så.

Må si at han er ganske genial som har fått Nederland til semifinalen når ingen trodde de ville gjøre det i nærheten av så godt.
Eeeh, nei. Men må si han har gjort en god jobb.
Mer enn en god jobb. På papiret så er de kanskje det svakeste laget av de fire gjenværende.

 

 

Et lag med Schnejder, Robben og Van Persie på topp klarer ikke å score mot et lag som har en RBK-back i forsvarsfireren. Geni indeed.

 

 

*forsvarsnieren :ph34r: De spilte vel 4-5-1, hadde en meget god offsidefelle, og jobbet steinhart. Samt at Nederland brant veldig mange sjanser. Costa RIca bør være fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men det er jo det uttrykket som brukes om sånne trekk som Van Gaal gjorde.

Det var et trekk som hvis det virket, kunne være genialt. Og det ble genialt.

 

Et geni hadde avgjort kampen tidligere. Ordet brukes så ofte i fotball at det blir uten mening.

Til enkelttilfeller så er det slike avgjørende endringer som blir geniale. Det har aldri vært så store reaksjoner på det før, og om Van Gaal ikke hadde vært United-manager så hadde min korte og simple kommentar blitt ignorert av de aller fleste.
Hadde ikke Van Gaal signert som United-manager hadde ikke den kommentaren kommet

 

Men alle er enig i at det var en god inngripen, og diskusjonen er meningsløs.

Endret av Liquidkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...