Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Costa Rica (kvartfinale)


Latias

Anbefalte innlegg

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

 

 

 

 

 

Van Gaal er genial? Hvis Kruul har jobbet med og er mer rustet for å stå i straffekonk enn Cillessen er det jo et helt naturlig og i beste fall et nødvendig valg å gjøre.

 

Lista for genialitet må ligge høyere enn som så.

Må si at han er ganske genial som har fått Nederland til semifinalen når ingen trodde de ville gjøre det i nærheten av så godt.
Eeeh, nei. Men må si han har gjort en god jobb.
Mer enn en god jobb. På papiret så er de kanskje det svakeste laget av de fire gjenværende.

 

 

Et lag med Schnejder, Robben og Van Persie på topp klarer ikke å score mot et lag som har en RBK-back i forsvarsfireren. Geni indeed.

 

 

*forsvarsnieren :ph34r: De spilte vel 4-5-1, hadde en meget god offsidefelle, og jobbet steinhart. Samt at Nederland brant veldig mange sjanser. Costa RIca bør være fornøyd med resultatet.

 

 

Tenker du på Holland. Jeg trodde de spilte 4 - 3 - 3.

 

Chile som etter min mening har en enda mer optimal formasjon spiller 4 - 3 - 3 i angrep og 5 - 3 - 2 i forsvar.

 

En optimal formasjon forutsetter da at laget ikke har altfor variabelt spillermateriell.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Men alle er enig i at det var en god inngripen, og diskusjonen er meningsløs.

 

 

Nei ikke om man skal legge noenlunde det samme i begrepet genialt når det gjelder fotball som i dagligtalen. Ordet brukes i hytt og pine. ikke minst av våre kommentatorer.

Lenke til kommentar

Nå spyr dere ut med tull nesten hele gjengen. "Hvis ditt, hvis datt..."

 

Det var en god avgjørelse å sette innpå Krul, planlagt eller ikke. Jeg ville sakt det uansett hvordan lag som hadde gjort det, spesielt siden Krul reddet to og gikk riktig alle gangene. Det var et godt bytte og et bytte jeg bare har sett i håndball før.

 

Genialt er blitt et dagligdags ord som brukes som et substitutt for "godt" i dagens samfunn. "Det var et godt / det var et genialt...". Om det er riktig eller ikke, burde ikke være et tema i en kamptråd fra VM.

Lenke til kommentar

 

 

Men alle er enig i at det var en god inngripen, og diskusjonen er meningsløs.

 

Nei ikke om man skal legge noenlunde det samme i begrepet genialt når det gjelder fotball som i dagligtalen. Ordet brukes i hytt og pine. ikke minst av våre kommentatorer.

Er det ett sted det begrepet brukes i hytt og pine, så er det vel i dagligtalen.
Lenke til kommentar

 

 

*forsvarsnieren :ph34r: De spilte vel 4-5-1, hadde en meget god offsidefelle, og jobbet steinhart. Samt at Nederland brant veldig mange sjanser. Costa RIca bør være fornøyd med resultatet.

 

 

Tenker du på Holland. Jeg trodde de spilte 4 - 3 - 3.

 

Chile som etter min mening har en enda mer optimal formasjon spiller 4 - 3 - 3 i angrep og 5 - 3 - 2 i forsvar.

 

En optimal formasjon forutsetter da at laget ikke har altfor variabelt spillermateriell.

 

Nei, tenkte på CR. Men jeg skrev feil, de spillte vel 5-4-1, eller tuller jeg nå? Liker spillespilen til Chile forresten.

Lenke til kommentar

 

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.

 

 

Pøh. Jeg vet godt hva jeg har sett og lest. Veldig mange trodde på gull.

Lenke til kommentar

 

Til enkelttilfeller så er det slike avgjørende endringer som blir geniale. Det har aldri vært så store reaksjoner på det før, og om Van Gaal ikke hadde vært United-manager så hadde min korte og simple kommentar blitt ignorert av de aller fleste.

Hadde ikke Van Gaal signert som United-manager hadde ikke den kommentaren kommet

 

Men alle er enig i at det var en god inngripen, og diskusjonen er meningsløs.

Den kommentaren kom jeg på fordi jeg hørte det fra studio. Null reaksjoner til det heller.

 

Tydeligvis ikke mange her som skiller mellom genialitet i fotball og genialitet som det virkelige uttrykket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Er det ett sted det begrepet brukes i hytt og pine, så er det vel i dagligtalen.

 

Det har kanskje utviklet seg slik. ABB ble jo også genierklært, men det er tema for en politisk diskusjon. Kan ikke huske at ordet ble brukt i tide og utide da jeg var ung og noen forveksler endog genialitet med kunnskapsrik.

 

Som sagt god natt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Til enkelttilfeller så er det slike avgjørende endringer som blir geniale. Det har aldri vært så store reaksjoner på det før, og om Van Gaal ikke hadde vært United-manager så hadde min korte og simple kommentar blitt ignorert av de aller fleste.

Hadde ikke Van Gaal signert som United-manager hadde ikke den kommentaren kommet

 

Men alle er enig i at det var en god inngripen, og diskusjonen er meningsløs.

Den kommentaren kom jeg på fordi jeg hørte det fra studio. Null reaksjoner til det heller.

 

Tydeligvis ikke mange her som skiller mellom genialitet i fotball og genialitet som det virkelige uttrykket.

Reaksjonene gikk vel like mye på hyllingen av van Gaal som på selve ordet. Alle her har vel brukt "genial" i feil setting.

 

Uansett spennende å se hvilke grep han gjør mot Argentina. Har ikke vært nevneverdig imponert over spillet til Nederland hittil, for uten Spania-kampen. Men der var Spania like imponerende dårlige. Savner litt mer punch i angrepet.

Lenke til kommentar

Reaksjonene gikk vel like mye på hyllingen av van Gaal som på selve ordet. Alle her har vel brukt "genial" i feil setting.

Uansett spennende å se hvilke grep han gjør mot Argentina. Har ikke vært nevneverdig imponert over spillet til Nederland hittil, for uten Spania-kampen. Men der var Spania like imponerende dårlige. Savner litt mer punch i angrepet.

 

Sikkert veldig mange som er uenige i dette, men det var jo Nederland som klart hadde overtaket i antallet sjanser i denne kampen. De hadde maks uflaks med uttellinga.

 

qx2n2O9.png

Lenke til kommentar

 

 

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.

 

 

Pøh. Jeg vet godt hva jeg har sett og lest. Veldig mange trodde på gull.

 

 

Link meg de sidene fra united-tråden som viser at VELDIG mange trodde på nytt PL gull er du snill.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.

Pøh. Jeg vet godt hva jeg har sett og lest. Veldig mange trodde på gull.

Det er jo du som har er etterpåklokskapens nå din fjott. Selvsagt tror man at regjerende vinner skal kunne kjempe om neste sesong. Og man er IDIOT om man mener at det er tåpelig, nesten uansett hvem som tar over. Selvsagt anser man sjansene for mindre etter saf, og du tar feil hvis du her inne påstår at du har lest om så vannvittig mange som tenkte gull etter overgangsvinduet forrige sesong eller som var sikre på gull etter forrige sesong, for det var det ikke. Men svært mange håpte klubben skulle være med å kjempe lenger oppe enn syvende.

 

Og hvis du påstår at syvende var det eneste realistiske United kunne håpe på forrige sesong så er denne diskusjonen over.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Pfff.. For en kamp. Som nederlender var jeg skikkelig nervøs og hater jeg straffeparker.. Nederland er ikke bekjent at de er flink med straffesparker. De tapte noen ganger før. Nå var det helt utrolig og jeg syntes at de fortjente å vinne.

Vi hadde mange store førsøker men keeperen til Costa Rica var greit ( også hadde litt flaks syntes jeg :p )

Men jeg håper at de skal vinne VM.

3 tapte VM-finaler gjør vondt hehe :). Tyskland -Nederland i finalen. Uff.. det blir en veldig godt kamp!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så du likestiller Van Gaal med sin imponerende CV sammen med Moyes og hans hvite CV?

 

Nei, gjør du? Det er ikke jeg som over-hyper alle managerene som kommer inn i United.

Du er veldig trangsynt om du mener at det var veldig få av oss som tvilte på Moyes. De aller fleste var uansett bare enige om å gi fyren en sjanse, ikke så mye mer enn det.

Pøh. Jeg vet godt hva jeg har sett og lest. Veldig mange trodde på gull.

Det er jo du som har er etterpåklokskapens nå din fjott. Selvsagt tror man at regjerende vinner skal kunne kjempe om neste sesong. Og man er IDIOT om man mener at det er tåpelig, nesten uansett hvem som tar over. Selvsagt anser man sjansene for mindre etter saf, og du tar feil hvis du her inne påstår at du har lest om så vannvittig mange som tenkte gull etter overgangsvinduet forrige sesong eller som var sikre på gull etter forrige sesong, for det var det ikke. Men svært mange håpte klubben skulle være med å kjempe lenger oppe enn syvende.

 

Og hvis du påstår at syvende var det eneste realistiske United kunne håpe på forrige sesong så er denne diskusjonen over.

 

 

Haha, spar meg. Jeg snakker ikke bare om dette forumet, dog jeg leste ekstremt mange høye forventninger etter for eksempel Community Shield seieren og Swansea-kampen i starten av sesongen. Jeg mener også å huske at du kan finne et par eksempler i "Tipp PL" tråden. Men uansett så snakker jeg ikke bare om United-supporterne er inne. jeg snakker også om mange jeg kjenner i virkeligheten og folk fra andre nettsider som for eksempel reddit. Jeg har ikke sagt det er tåpelig, jeg er sagt det er naivt. SAF som var verdens beste manager og hadde vært i klubben i hele PLs historie forlot klubben ikke i en ideell tilstand. mange spillere var gamle og dere manglet kvalitet i enkelte posisjoner. Det kom aldri til å være en lett jobb for manageren som overtok, og det var ikke så uhyre vannskelig å skjønne. Selv tippet jeg at dere kom til å kjempe om siste CL plassen.

 

Uansett, det jeg vil frem til er at jeg synes det er søtt at dere bygger opp forventningene på samme måte. For all del, han kommer sikkert til å gjøre en bedre jobb enn Moyes. Men når dere genierklærer han for alt han gjør må dere være forberedt på å bli skuffet, for jeg tror han trenger mer enn 1 sesong på seg for å få klubben i riktig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...