bergetun Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann. Som dere sikkert så lengere oppe så har jeg meldt meg for å lage logo til alinux.no. Jeg har hostet opp et lite forslag. Hva synes dere? Kom med konstruktiv kritikk, takk. Edit: I det grå/"nesten svarte" feltet tenkte jeg vi kunne finne et litt morsomt "slag ord" f.eks " It's not leet, it's geek!" Ser meget bra ut den logoen der. Men blir det ikke litt vanskelig aa bestemme seg for en logo foer vi har faatt ett utdrag til hvordan siden blir seende ut.. Men jeg likte logo'en din LordError, og visst den ikke passer inn med selve siden til alinux saa er det jo ikke noe problem for deg og forandre fargene paa logoen slik at den passer inn med alinux's design Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ser meget bra ut den logoen der. Men blir det ikke litt vanskelig aa bestemme seg for en logo foer vi har faatt ett utdrag til hvordan siden blir seende ut.. Men jeg likte logo'en din LordError, og visst den ikke passer inn med selve siden til alinux saa er det jo ikke noe problem for deg og forandre fargene paa logoen slik at den passer inn med alinux's design Jepp. jeg har snakket litt med Velmont, som kanskje skulle lage side. Han sa at Egil.B ønsket side i fargene til tux, så jeg tror det skal gå ganske bra. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 *klappe klappe* Veldig bra, Lord Error . Men er den KDE-tuxen under copyright? I så fall er det nok bare å sende mail til opphavsmannen, hvem nå enn det er. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 *klappe klappe*Veldig bra, Lord Error . Men er den KDE-tuxen under copyright? I så fall er det nok bare å sende mail til opphavsmannen, hvem nå enn det er. Jepp, jeg jobber med dette problemet as we speak. Jeg skal kontakte personen som har laget denne og spørre om tilatelse. Kommer tilbake med tilbakemelding så fort jeg vet noe mer. (Den tuxen er forøvering mye brukt på Mac) Edit: forslaget mitt er forøvring kun et første utkast. Jeg kommer til å jobbe mere med å forbedre den, men venter først på svar fra han som har laget tux'en. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 nice ! hvis siden og blir seendes ut som dette her så kan det bli meget bra Lenke til kommentar
bkak Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Logoen var meget smooth, hvis jeg ikke tar helt feil er den pingvinen under GPL? Mener å ha sett den under det. Noe annet som kunne vært stilig var om man hadde flere random linux/bsd-figurer som kom random i det feltet hvor tuxen er nå når du gikk inn på forsiden. F.eks gentoo (tingen?) redhathatten, Freebsd daemonen, openbsds fisk, osv. Da får man jo en liten overraskelse de første ti gangene man går inn på siden Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Logoen var meget smooth, hvis jeg ikke tar helt feil er den pingvinen under GPL? Mener å ha sett den under det. Noe annet som kunne vært stilig var om man hadde flere random linux/bsd-figurer som kom random i det feltet hvor tuxen er nå når du gikk inn på forsiden. F.eks gentoo (tingen?) redhathatten, Freebsd daemonen, openbsds fisk, osv. Da får man jo en liten overraskelse de første ti gangene man går inn på siden hmm.. det er kanskje ide, får snakke litt med asv.red. om det event. Kan dere forresten poste ideene i denne tråden nedenfor. Då får jeg de på ett sted vettu http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=161851 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2003 vi skal nok finne på noe smart rundt det, får jeg bildene så får jeg til det meste Lenke til kommentar
JonV Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Linux FreeBSD osv er vel basert på Unix, ikke min sterke side dette her. Men med aunix.no da er du @ Unix.no hadde vært kulere navn min lille mening. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 vi skal nok finne på noe smart rundt det, får jeg bildene så får jeg til det meste Ok. Da kan sikkert jeg lage flere versjoner av bildet jeg. Det er fort gjort det a like vel. Må bare bli ferdig med selve logoen først. Kom med noen kommentarer da. Jeg blir aldri ferdig om jeg ikke får noe tilbakemelding. skriv svar i tråden jeg postet ovenfor. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Linux FreeBSD osv er vel basert på Unix, ikke min sterke side dette her. Men med aunix.no da er du @ Unix.no hadde vært kulere navn min lille mening. Alinux.no klinger bedre Og flere vet hva linux er enn unix (antar jeg) Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Linux FreeBSD osv er vel basert på Unix, ikke min sterke side dette her. Men med aunix.no da er du @ Unix.no hadde vært kulere navn min lille mening. Nei, Linux er ikke basert på Unix. Det er dette hele SCO-saken har handlet om. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Linux FreeBSD osv er vel basert på Unix, ikke min sterke side dette her. Men med aunix.no da er du @ Unix.no hadde vært kulere navn min lille mening. To vokaler etter hverandre høres ikke noe særlig bra ut, ihvertfall ikke i det tilfellet. Uansett så er det meningsløst å kommer med slike forslag. Som Mr.Ueland har sagt, så er ikke slike innlegg ønskelige i denne tråden. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Enig med Egil.B - synes at når det først blir en egen side dedikert til dette, for mange, noe snevre temaet, at det ikke er adressen man diskuterer, men hva som skal være på siden. alinux.no har jeg ingen problemer med. Jeg med også si meg i det arehb sier om egen BSD-side, nemlig at det er ikke noe poeng. Disse to operativsystemene deler såpass mange egenskaper at det er fint å samle alle informasjonen under samme side. Journalistisk sett synes jeg at siden burde ha en nøytral vinkling på situasjonen. Enkelte Linux-steder er gjerne kritisk til alt annet, og utelater det som er positivt med andre OS. Vi som bruker Linux ofte, bør ha mulighet til å vite såpass, at vel er communitien, operativsystemet og ideen utrolig flott - men at det samtidig på langt nær er alle som kan bruke det. Derfor hadde det også vært en ide å se litt mot Macintoshs siste nyvinnig, nemlig OS X (Panther). UNIX-basert og et utrolig flott verktøy for alle og enhver. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 testing av Panther tar vel amac-gjengen seg av. Blir litt vanskelig p gjennomføre for oss pcbrukere som ikke har ppc-utstyr for hånd ihvertfall. Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 lenge til www.alinux.no kommer opp ? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Først må webdeal ordne dns'en Lenke til kommentar
magikern Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kom meg kanskje litt seint inn i denne diskusjonen, men hvis det trenges hjelp med xhtml/css og/eller php så kan jeg godt hjelpe til med det... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 alinux er greit mener jeg, men da må det bli aklokking, asource etc Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 alinux er greit mener jeg, men da må det bli aklokking, asource etc enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå