Yamato47 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg synes navnet er helt greit. Jeg håper sida blir bra. Dette burde dere komt med dette før forumflyttinga. Nå er det jo nesten ingen igjen her. Forhåpentligvis vil egen side gi mer trafikk og blæst etterhvert. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 For det første, min dns ser ikke ut til å være oppdatert. Kan man få ipen? Får nesten gratulere til samtlige, spesielt til godeste hr. FreeBSD. Dette med navnet snakket vi om på irc, og jeg synes posix er et godt forslag, vi kan evt ha alinux som symlink til siden (litt som tester.no). Jeg synes heller ikke at mitt forslag med distrokrig.no til forum var så dårlig, men en del var visst uenige med meg der ^^ Jeg og Nichotin har snakket om å evt lage noe freebsd-stoff (og hvis hr. FreeBSD vil det også har vi faktisk tre personer). Betingelsen måtte være at vi fikk en FreeBSD-style på forumet ;p Nå som opplegget er i gang kunne vi kanskje trengt et eget forum for å diskutere den nye siden, siden å holde alt i en tråd på forumet fort kan bli litt rotete (dette kan evt slenges på en ekstern server), og da får man hvert forslag i en tråd slik at ingenting blir glemt. Distrokrig.no (evt alinux ) skal jo bli stort. Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg kan ikke noe annet enn å le av 'disse' ungene som 'griner' om domene navnet... Herregud.. spiller vell ingen rolle om det heter 'alinux' eller 'kåre' Jeg syns ihvertfall www.alinux.no fenger bra... Men uansett keep up the good work pplz Lenke til kommentar
bkak Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg kan ikke noe annet enn å le av 'disse' ungene som 'griner' om domene navnet... Herregud.. spiller vell ingen rolle om det heter 'alinux' eller 'kåre' Jeg syns ihvertfall www.alinux.no fenger bra... Poenget er at det høres passe "vent! vi er en kopi, la oss ta å slenge på en a på navnet vi ikke fikk!". Mener nå jeg og en del andre. Dessuten tror jeg alinux kan bli noe mer enn bare en liten søsterside ala amobil og amotor. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Personlig synes jeg distrokrig var et bra navn. Det er jo latterlig enkelt å huske Uansett om nettverket ønsker å påkoste oss et nytt domene (igjen) så er det jo ikke vits i å la siden ligge død imens. Jeg skal se hva jeg får til av design, slik at vi fortest mulig kan komme igang. DNS er noe webdeal må få ordnet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Hovedgrunnen til at dette har dratt litt ut er bla min flytting, samt omstrukturering av forum. Jeg skal og se om jeg ikke får jobbet slik at vi kan få ta ibruk hw-passport på bla alinux.no / programmer.no og på den måten kan lage en bra community style. Nå som forumet blir skiftet så kan vi jo gå lenger ned i dybden med kategorier og nåe som vil gjøre ting enda bedre :-) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg syns det er utrolig bra jobbet Mr.Ueland. Uten lønn til og med. Det er nok ikke mange som hadde ofret fritiden sin for det. Ære være deg. Amen. Nå er det bare å glede seg til ali-nux kommer opp :wink: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg og Nichotin har snakket om å evt lage noe freebsd-stoff (og hvis hr. FreeBSD vil det også har vi faktisk tre personer). Det er ikke helt usannsynlig at jeg kommer med bidrag også, men jeg vil ikke love noe. Slik jeg ser det kan det være veldig bra å få laget enkle korte instruksjoner som tar for seg grunnleggende oppsett og drift av BSD-bokser - litt i retning BSD-artiklene hos oreilly.com men med mer grunnleggende tematikk. Nå som opplegget er i gang kunne vi kanskje trengt et eget forum for å diskutere den nye siden, siden å holde alt i en tråd på forumet fort kan bli litt rotete. bsdforums.org har ekstremt oppdelte forumskategorier. NetBSD har for eksempel 7 forum! Trafikken i hver av disse er veldig liten. Alt for oppdelte forum mener jeg hindrer vekst, fordi det blir for vanskelig å følge med. Nye forum bør kun opprettes etter nøye vurdering, og etter at eksisterende forum har uhensiktsmessig mye trafikk. Å skille ut all diskusjon _om_alinux_ i eget forum, inkludert tilbakemeldinger fra lesere og drøfting av videre framdrift kan sikkert være greit. Eget BSD-forum er jeg ikke for! Faq-tråden har utrolig mye bra, som med relativt lite arbeid kan gjøres om til korte artikler. Hva med å intervjue skolelinux-folka? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Spiller ingen trille hva domenet heter, alinux er jo en datter side av hardware og noen av disse begynner med a som en annen nevnte i en post lenger oppe. Dere/vi burde faa laget en "mal" til hvordan howto'er paa alinux skal lages slik at det blir lettere for administrasjonen paa alinux og publisere denne. Tanke maaten til Linux er jo at alle hjelper og bidrar, slik at det tilslutt blir ett skikkelig godt produkt, slik haaper jeg at alinux ogsaa kan veare. Da tenker jeg paa at lesere kan hele tiden kan komme med forslag til endringer/fornyelser/artikkler/ howtoes og at disse blir publisert paa alinux til allmen eie og skue. - Jeg ser for meg at "Ole ALinux leser" har ett problem som han ikke finner ut av. - "Ole Alinux Leser" sitter seg ned og finner ut av problemet og skriver samtidig en howtos paa hvordan han loeste problemet med feks intsallasjon av Postfix under slackware. Litt senere kommer "Per Alinux Leser" og har samme problemet , han soeker i artikkel/howto databasen til alinux og finner howto'en til "Ole ALinux leser" Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ikke noen flinke webdesignere her som kunne laget utkast til design ? :smile: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ikke noen flinke webdesignere her som kunne laget utkast til design ? :smile: ... og nei, selv om vi er Linux-friker, betyr det ikke at siden må være svart-på-hvitt og lettleselig over telnet - så ikke vær redd! :wink: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 lynx-vennlig side kan vi lage etterpå Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 lynx-vennlig side kan vi lage etterpå sidene mine er lynx vennlige ALT design er gjort med CSS, det betyr ikke en eneste tabell paa hele sia. At IE ikke har saa god CSS st0tte er MS sin feil... Resten av sia er skrevet i XHTML 1.1 STRICT, saa det er leselig for nesten alt av browsere som fins Hmm, lurer paa om jeg til og med har laget et eget stylesheet for mobile brukere.. Det husker jeg ikke, men husker at jeg leste en god del om det paa opera sine sider Velvel, vil ikke tippe paa at en diger side som alinux.no blir saa gjennomf0r leselig for alle Men det at den b0r kunne brukes i lynx er en selvf0lgelighet! (noen som ikke har installert X elns ennaa trenger jo litt howto's de ogsaa ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Flott! Kan sikkert skrive noen howtoer om basic ting. EDIT: Kan dere legge ut nyttige programmer på dere server, som apt på redhat osv.? Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 vis hw.no netverket har så dårlig rå kan jeg godt kjøpe et nytt domene, alinux.no er jo et grusomt navn :s Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 "]vis hw.no netverket har så dårlig rå kan jeg godt kjøpe et nytt domene, alinux.no er jo et grusomt navn :s Slutt å syt, navnet betyr jo ingenting... Content is king! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg ønsker ikke at dette skal bli en post om domenediskusjoner takk. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Litt OT, men her går. Til alle dere som ikke likte navnet. Ikke at jeg er noe kjempe stor fan av navnet selv, men har noen tips. alinux.no's første how-to! Å like alinux.no navnet bedre How-to. 1 time. Si alinux.no 100 ganger til deg selv. Vær nøye med uttalen da a'en på en måte skal rulle av tungen når du begynner på l. Det blir noe lingende. AAAAaaaaaliiinux.no 2 time. Slutt å tenk så mye på navnet innhold er viktigst. Bruk heller tiden på å finne ett enme du kan skrive en how-to om. 3 time. Gå til nærmeste kremmerhuset el. Kjøp røkelse og/eller duft oljer, duft lys kan også brukes om annet ikke er å oppdrive. Sett på litt rolig avslappende musikk, gjerne litt mystisk og spennede. Tenn røkelse/olje/duftlys, lukk øyene og se for deg en virtuell verden. En verden der alle bruker linux og livet er godt. Tenk deg da hvordan verden hadde vært uten dokumetasjon på linux, katosik og vanskelig. Konsentrer tankene dine på how-to's og white papers. Verden er igjen god. Du får nå sikkert en idé ang en how-to. Gjør deg et mentalt bilde av hvordan denne skal være. Husk! notater er viktig 4 time. Legg ut på oppdagelses ferd. Lær noe nytt om linux, noe du ikke kunne fra før. For eks. hvordan kernelen hånterer IP stacken i henhold til OSI modellen. Siden røkelsen forsatt brenner... Gå inn i transen igjen og lev deg inn i linux hverden. Gjenta skritt 3 og tenk hvor vanskelig det hadde vært å lære seg den nye tingen uten dokumentasjon. 5 time. Forestill deg at du er windows bruker igjen. Du sitter å sliter med virus og den siste oppdateringen fra windows update gjorde så maksinen din klikka. Tenk deg om igjen, hvordan ville verden vært uten linux. 6 time. Du har tenkt så mye store og dype tanker nå, du har sikkert utvidet din egen bevisthet og funnet ut at smålige ting som domene navn ikke har så stor betydening. Hvis du forsatt ikke liker navnet, gjenta skritt 1-6 til ønsket tankegang er oppnådd. BTW: Vet ikke om dette virker for alle, men det funket for meg. Lykke til! :o Edit: et par tykkfeil Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 { ...masse morro! ... } BTW: Vet ikke om dette virker for alle, men det funket for meg. Lykke til! :o Hehahe Folk ser på meg her jeg sitter på datarommet; fordi jeg ler Litt flaut, men fantastisk god howto Selv digger jeg alinux.no navnet, synes det er max så jeg trenger ikke gå gjennom den selv om jeg kanksje vil allikevel Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Heisann. Som dere sikkert så lengere oppe så har jeg meldt meg for å lage logo til alinux.no. Jeg har hostet opp et lite forslag. Hva synes dere? Kom med konstruktiv kritikk, takk. Edit: I det grå/"nesten svarte" feltet tenkte jeg vi kunne finne et litt morsomt "slag ord" f.eks " It's not leet, it's geek!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå