Ueland Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Som dere alle har fått med dere så har vi nå fått www.alinux.no registert og forberedet. Så fort dns serverene er oppdatert så vil siden være up and going med informasjon om siden. Vi har og et pubsys som vi vil bruke her men så kommer det som open source / linux er så kjente for: :-) Undertegnede har ikke fått tid til å jobbe med et design til siten pga flytting og problemer med inet forbindelsen pga dette. Så hvis noen ønsker å være med å utvikle et design til siden så er det bare å innformere om det her, slik at vi alle kan bli enige om noe. Dette gjelder og om hva dere ønsker at vi skal ha på siden av avdelinger. Her er er mye opp til dere, hva ønsker dere? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 /me vil skrive iptables tutorial Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Heisann Ueland. Jeg deltar gjerne. Jeg har erfaring med webdesign (ikke profesjonelt, men for venner ol). Har sikkert mye annet og bidra med også. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har desverre ikkje tid til å delta med designen no. Men eg har svært lyst til å bidra med tuts og howtos og evt. andre ting. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg blir forøvrig ansvarlig redaktør. Velmont, kunne ikke du laget en mer tux-blendet css av den hw.no bruker ? Du har jo roen på det. Logo kan vi jo ha contest på i design-delen av forumet om ingen melder seg Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg kan være totalt uansvarlig redaktør. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei! Som jeg sa på #alinux.no, synes jeg den kommende websiden burde hete noe annet. Jeg synes alinux er litt "jeg kom ikke på noe bedre så jeg satt en A foran", no offence. Derfor kommer jeg med mitt forslag. Synes det er bedre fordi det ikke er like diskriminerende for de som liker BSD smaker, samt at det klinger litt bedre. Her er det: posix.no Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Litt sent å komme med slikt nå. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Litt sent å komme med slikt nå. Har prøvd å si i fra mange ganger både på forumet og på irc. Ingen hører vist på meg. Edit: hvis det stemmer at det kun er domene som er klart så er det jo ikke så vrient da. Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg gleder meg allerede. Jeg har kanskje ikke så mye annet å bidra med en støtte ? Jaja, mental støtte trengs og en kald vinterdag. Lykke til. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Dette var en fin bursdagsgave (har bursdag i dag). Jeg kan sikkert bidra med artikler, hvis det skulle være nødvendig. Jeg har fem års erfaring med Linux og snart et års erfaring med FreeBSD. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 En ting til. Jeg kan gjerne ta meg av en event. spill del. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Gratulerer da FreeBSD! ( Og resten av oss) Jeg skal skrive en grsec-howto, men vi må vel få til en newbie-howto også da? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Gratulerer FreeBSD. 8) Burde jo kanskje hatt noen *BSD tutorials også. :wink: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Wohooo! Endelig! (Kan sikkert også skrive en tutorial om ett og annet...) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Forresten, hvordan blir det med forumet nå? Får vi en egen underkategori "Linux / Unix" med tilhørende undertopics? Skal det bli flere moderatorer? Vil forresten takke Mr.Ueland for å ha gidda å mekke side. Du har stått på! Det begynte med at linux-forumet ble flyttet, og man begynte å snakke om egen side. Jommen skjedde det ikke også! Nok en gang: All(iallefall en god del) ære til Ueland! Uten at han(eller noen andre, men det ble han) hadde gidda hadde det blitt med drømmen... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Som jeg sa på #alinux.no, synes jeg den kommende websiden burde hete noe annet. Jeg synes alinux er litt "jeg kom ikke på noe bedre så jeg satt en A foran", no offence. Må nesten si meg litt enig dessverre. Blir på en måte som "asosial" eller "atypisk", altså at a-en gir ordet motsatt mening. Høres jo teit ut selvfølgelig, men jeg har nå en egen, rar måte å se verden på Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Eg er også enig med Lord Error. posix.no er eigentleg eit godt forslag. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 En linux side er jo faktisk noe hw.no nettverket virkelig trenger. Men alinux.no er en smule "ukult" ja. Jeg bare lurer, hva er egentlig grunnen til at det er akkurat A som skal stå foran alle domenenavnene? amobil, akamera, alinux... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Noen starter og andre følger etter :-) personling så liker jeg Alinux.no fordi at det spesiellt lett for nybegynnere å huske dette navnet, begynner du med "avanserte" ord som lynx.no, tux.no så blir det kansje litt værre for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå